Ny kolonne sammensat af 2 andre hvordan?

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til MySQL/MySQLi!
Besvar
ege87
Begynder
Ny kolonne sammensat af 2 andre hvordan?

Indlæg af ege87 » 24. okt 2011, 11:15

Hej

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad sql-koden til at oprette en ny kolonne, som skal være 2 andre koloner divideret med hinanden, er. Jeg har fundet ud sql-koden: ALTER TABLE 'tabelnavn' ADD 'kolonnenavn' datatype. Kan dog ikke helt finde ud af at bruge den kode til at klare mit problem.

Håber nogen ved hvordan.

Brugeravatar
webudvikleren
Rutineret
Rutineret
Geografisk sted:Esbjerg
Kontakt:

Re: Ny kolonne sammensat af 2 andre hvordan?

Indlæg af webudvikleren » 24. okt 2011, 11:29

Din Mysql query opretter en ny kolonne i din database... og sådanne kolonner kan man jo logisk nok ikke dividere med hinanden... Og hvad vil formålet være ved dette hvis man kunne???
Du skulle vel ikke mene at du gerne vil vide hvordan man trækker to kolonner ud fra din database? For så er det SELECT column1, column2 FROM myTabel.

ege87
Begynder

Indlæg af ege87 » 24. okt 2011, 15:40

Jeg ved ikke helt om vi forstår hinanden, så forklare lige. Det jeg gerne vil er at oprette en en kolonne som er kolonnen 'Pris' divideret med kolonnen 'Enhed' og på den måde få pris pr enhed i en ny kolonne. Det synes jeg nemlig ville være smart, da jeg så slipper for noget tastearbejde.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 25. okt 2011, 09:37

Ummidelbart så skal du først oprette kolonnen pris per enhed.

Herefter kan du lave et script hvor du med et while loop trækker værdierne ud fra din pris og enhed tabel, hvorefter de divideres med hinanden og gemmes i en ny variabel. Denne variable indsætter du så i din pris per enhed tabel ;)

Ellers kan denne tråd på engelsk måske hjælpe dig:
http://www.phpfreaks.com/forums/index.p ... c=300324.0

Besvar