hvordan kan jeg tilknytte mit chat modul til min sidebar???

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
kris914g
Rutineret
Rutineret
Indlæg:75
Tilmeldt:19. jun 2012, 14:02
hvordan kan jeg tilknytte mit chat modul til min sidebar???

Indlæg af kris914g » 6. mar 2014, 15:07

hej er i gang med at lave en hjemmeside, ligende facebook bare i mindre format, jeg har fået lavet et chat modul, men kan ikke finde ud af at include den. Derfor har jeg lavet en git så i bedre kan følge med. https://github.com/NSSGaming/social_network vil bare sige at den tuto jeg brugte til at lave en chat var på spansk så variablerne er spanske men koden er fin nok lige pt skal man kun indtaste sin email for at komme ind i chatten men vil gerne have at den kommer til at være include i filen "chat_sidebar.php" som er en side bar i user.php som automtisk skal være der ligesom på facebook, men hvordan includer man den, og automatisk logger ind med den når man logger ind på start sidden. er meget ny til php men kan det mest basale. og her kan i se hjemmesiden public http://social.nssgaming.com/

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: hvordan kan jeg tilknytte mit chat modul til min sidebar

Indlæg af ThomasI » 6. mar 2014, 15:47

Så du vil gerne include en php fil i en php fil der allerede er inkluderet på en anden side?

bruger du "include" funkktionen eller hvordan er det bygget op?

kris914g
Rutineret
Rutineret
Indlæg:75
Tilmeldt:19. jun 2012, 14:02

Re: hvordan kan jeg tilknytte mit chat modul til min sidebar

Indlæg af kris914g » 6. mar 2014, 16:36

hey chatten er bygget som et modul i mappen chat men hvis du går ind i mappen og åbner index kan du se at man skal indtaste sin email vil gerne have sådan at når man logger in på hovede siden logger man også ind i chatten og så vil jeg gerne have importeret chatten in i side baren som er file chat_sidebar.php forstår du? eller skal jeg forklare det mere detaljeret? og har du nogen ide til hvordan man gør?

Besvar