HJÆLP!

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
jogex
Begynder
HJÆLP!

Indlæg af jogex » 4. aug 2012, 23:40

Okay altså man kan sige det ikke et rigtigt problem!
Men det fordi først ville jeg lære c++, men nu da jeg er "med" på et nyt social network project, ville jeg gerne lære php.
Tænkte på hvor lang tid det ville tage at lære hvis vi siger jeg bruger 5/10 timer om dagen (i know im a geek! :D)
Og tænkte på hvad for en php editor i syntes man burde bruge?
Er der nogle gode bøger (helst på dansk, men englesk er også okay!)
Ved godt i har jeres Tutorials :D

På forhånd tak :)

Frederik - Jogex

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: HJÆLP!

Indlæg af ThomasI » 6. aug 2012, 05:06

Hej Frederik og velkommen til!

Hmmm...det er svært at sige hvor lang tid det vil tage dig, da det afhænger meget af hvilken person du og og hvor god tin tålmodighed. Derudover at der jo også forskellige grader af hvor godt du kan kunne det... Hvis det bare skal være til "husbehov" kan du nok lære dig selv det på 2-3 mdr. Men hvis det virkelig skal sidde på rygradden kan det tage op til flere år! - men så er du også gået hen og blevet hardcore programmør!

Jeg kan anbefale Sublimetext, Netbeans, Dreaweaver eller notepad++

Ellers er jeg sikker på at hvis du kigger fobi libris, så har den en masse php bøger hvis du ikke er bange for at læse lidt - ellers er GOOGLE jo din bedste ven ;)

jogex
Begynder

Indlæg af jogex » 6. aug 2012, 14:24

ThomasI skrev:Hej Frederik og velkommen til!

Hmmm...det er svært at sige hvor lang tid det vil tage dig, da det afhænger meget af hvilken person du og og hvor god tin tålmodighed. Derudover at der jo også forskellige grader af hvor godt du kan kunne det... Hvis det bare skal være til "husbehov" kan du nok lære dig selv det på 2-3 mdr. Men hvis det virkelig skal sidde på rygradden kan det tage op til flere år! - men så er du også gået hen og blevet hardcore programmør!

Jeg kan anbefale Sublimetext, Netbeans, Dreaweaver eller notepad++

Ellers er jeg sikker på at hvis du kigger fobi libris, så har den en masse php bøger hvis du ikke er bange for at læse lidt - ellers er GOOGLE jo din bedste ven ;)
Tak for svaret! Men heldevis jeg er kun 15 så der nok tid! :lol: Jeg lærte vb.net da jeg var 10, og det tog mig ikke mere end en måned eller 2 at have styr på det meste. Så tænker at du har ret i et par mdr. Men er bare nervøs om det jeg vil, eller om jeg burde lære c++ siden det lige nu jo bare en hobby ville jeg jo gerne have det letteste.

På forhånd tak

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 6. aug 2012, 18:07

Jeg er også 15! :D Fedt med nogen på ens egen alder :P

Personligt synes jeg, at det er rarest at læse bøger, men jeg synes også, det er svært at få fat i nogle gode bøger om programmeringssprog, især fordi man konstant skal kigge på hvilket årstal, de er fra. Det hele bliver jo konstant opdateret og ændret, så det ville være lidt nedern at lære noget, der ikke gælder mere.
Derfor ville jeg foreslå at lære programmering over nettet og så gemme det historiske f.eks. om, hvordan PHP blev til, til bøgerne, for det er historie/fortid, ikke nutid, som PHP er nu til dags.

Men PHP hænger jo også meget sammen med MySQL, så når du har lært PHP er du næsten også nødt til at lære MySQL, det ville da i hvert fald være en god idé.
PHP og MySQL sammen giver en MASSE muligheder, og det er en vigtig del af selve funktionerne på ens website - jeg tror helt klart, det ville være interessant for dig at gå i gang med :D
Ellers er der jo JavaScript, hvis du ikke kender det - det er i hvert fald i den lettere afdeling, synes jeg.

jogex
Begynder

Indlæg af jogex » 7. aug 2012, 21:44

Josefine skrev:Jeg er også 15! :D Fedt med nogen på ens egen alder :P

Personligt synes jeg, at det er rarest at læse bøger, men jeg synes også, det er svært at få fat i nogle gode bøger om programmeringssprog, især fordi man konstant skal kigge på hvilket årstal, de er fra. Det hele bliver jo konstant opdateret og ændret, så det ville være lidt nedern at lære noget, der ikke gælder mere.
Derfor ville jeg foreslå at lære programmering over nettet og så gemme det historiske f.eks. om, hvordan PHP blev til, til bøgerne, for det er historie/fortid, ikke nutid, som PHP er nu til dags.

Men PHP hænger jo også meget sammen med MySQL, så når du har lært PHP er du næsten også nødt til at lære MySQL, det ville da i hvert fald være en god idé.
PHP og MySQL sammen giver en MASSE muligheder, og det er en vigtig del af selve funktionerne på ens website - jeg tror helt klart, det ville være interessant for dig at gå i gang med :D
Ellers er der jo JavaScript, hvis du ikke kender det - det er i hvert fald i den lettere afdeling, synes jeg.

Hey add mig lige på skype :) frederikkfl :)

Besvar