Fra select (options) til input

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
Kallesen
Begynder
Indlæg:19
Tilmeldt:1. mar 2018, 10:55
Fra select (options) til input

Indlæg af Kallesen » 29. maj 2019, 14:31

Hey folkens!

Jeg håber hvilke at I kan hjælpe mig, jeg har siddet fast i en kode i rigtig lang tid. Jeg har lavet scriptet for nogle mdr. siden, og skal så til at vende tilbage til dette, da jeg igen er påbegyndt projektet som har været lagt på is i noget tid.

Men jeg er har fået en hjerneblødning af den 3. verden, ang. én lille ting i denne kode.

Lige nu har jeg en select som fungere fremragende, men jeg vil automatisere den, så man kan bruge en stregkode scanner til at tilføje sine ting på en liste. Det går skam også meget godt med konceptet, bortset fra, at den er ret vild med at vælge options=1 hvis jeg scanner noget, og så vil den til sidst have at jeg har fået 10 kasser skruer på lager, fremfor 1 forskellige items. Så derfor vil jeg over til at bruge KUN et input felt, som så får et nummer scannet/tastet ind, og når jeg så trykker på ENTER, så skal informationerne skrives ind på min liste.

Min nuværende kode ser sådan her ud:

Kode: Vælg alt

                   <form method="post" action="transaction_add.php">
				  <div class="row" style="min-height:400px">
					
					 <div class="col-md-6">
						  <div class="form-group">
							<label for="date">Product Name</label>
                <input class="form-control" name="prod_name" tabindex="1" autofocus required onchange="this.form.submit()">
								<select class="form-control select2" name="prod_name" tabindex="1" autofocus required onchange="this.form.submit()">
								<?php
                  $branch=$_SESSION['branch'];
                  $cid=$_REQUEST['cid'];
								  include('../dist/includes/dbcon.php');
									 $query2=mysqli_query($con,"select * from product where branch_id='$branch'")or die(mysqli_error());
									    while($row=mysqli_fetch_array($query2)){
                ?>
                    
										<option value="<?php echo $row['prod_id'];?>"><?php echo $row['barcode']." - ".$row['prod_name']."";?></option>
								  <?php }?>
								</select>
						    <input type="hidden" class="form-control" name="cid" value="<?php echo $cid;?>" required>   
						  </div><!-- /.form group -->
					</div>
					<div class=" col-md-2">
						<div class="form-group">
							<div class="input-group">
							  <input type="hidden" class="form-control pull-right" id="date" name="qty" placeholder="Quantity" tabindex="2" value="1"  required>
							</div><!-- /.input group -->
						</div><!-- /.form group -->
					 </div>
					<div class="col-md-2">
						<div class="form-group">
							<label for="date"></label>
							<div class="input-group">
								<noscript><button class="btn btn-lg btn-primary" type="submit" tabindex="3" name="addtocart">+</button></noscript>
							</div>
						</div>	
					</form>
Jeg håber der er en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig til at gå fra select (dropdown) til input og enkelt scanning.

Tak på forhånd! :)

Hilsen
Kenneth.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Fra select (options) til input

Indlæg af jepperask » 29. maj 2019, 19:05

Er ikke helt sikker på jeg forstår; du vil lave et POST til din server, hvor du i dag har en drop-down med forskellige "prod_name" - men i stedet for at skulle definere drop-down listen, vil du gerne at man kan skrive hvad som helst, heriblandt scanne en stregkode som så indsættes? Er det korrekt forstået?

Kallesen
Begynder
Indlæg:19
Tilmeldt:1. mar 2018, 10:55

Re: Fra select (options) til input

Indlæg af Kallesen » 29. maj 2019, 19:30

Næsten forstået korrekt.

Jeg vil gerne have at jeg scanner en stregkode, og så sættes informationerne fra stregkoden ind i en liste neden under.

Forestil dig at du står ved en kasse i et indkøbscenter, og ekspedienten står og bipper dine vare ind.
Så kommer info frem på det lille display bag kassen, og til sidst kan man få sig en bon :) Det er faktisk noget lignede det jeg skal bruge.

I excel vil det være en lookup på stregkoden, og så udskrive de informationer som står ud for den stregkode (Unikke id)

Jeg har fundet et eksempel på youtube som minder lidt om det jeg gerne vil frem til:
https://www.youtube.com/watch?v=JnUkYC6U_A8 spol frem til 0.50 så har du lige nøjagtig det jeg leder efter :)

/Kenneth

Kallesen
Begynder
Indlæg:19
Tilmeldt:1. mar 2018, 10:55

Re: Fra select (options) til input

Indlæg af Kallesen » 30. maj 2019, 18:05

Hey Peps!

Jeg fandt en løsning, jeg brugte produkt ID som barcode nummer, og så virker det som en drøm! :D

Besvar