Kontaktformular phpmailer hjælp tak

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
soren
Begynder
Indlæg:8
Tilmeldt:11. maj 2016, 08:17
Kontaktformular phpmailer hjælp tak

Indlæg af soren » 20. maj 2016, 10:19

Har du styr på funktionen "phpmailer" til webhotel?

Skal have styr på en - Kontaktformular via php webhotel.
Så andre kan sende en e-mail via webside og det skal være den funktion med (phpmailer).

De almindelig kontaktformular oplysninger skal med.
------------------------------------------
Fornavn * (text)
Efternavn * (text)
E-mail * (@ og 3 bogstaver/tal skal med)
Telefon (tal) (udfyldt ikke nået krav)
Overskrift * (text)
besked boks * (text)
Tilføj fil knap (1 eller flere filer word docx, pdf, excel, png, gif, jpg)
----------------------------------------
(Tjek/giv besked hvis hvert felt ikke er udfyldt lige her rød skrift)
--------------
Captha tjek boks (om det er et menneske som udfylder indholdet).
--------------
Slet alt knap og Send knappen
--------------

Når mailen er sendt afsted, skal brugeren have en besked om den er sendt afsted på siden.
Over eller under selve formularen må gerne være på samme side hvis det er muligt.

Jeg har aldrig tidligere selv roddet med "phpmailer" så ville være rart med nogen som havde forstand på det.
Og kunne hjælpe med at sætte dette samme til nået brugbart der virker.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Kontaktformular phpmailer hjælp tak

Indlæg af scootergrisen » 20. maj 2016, 13:30

Du kunne prøve og undersøge om dit webhotel tilbyder en færdiglavet formmail.
Ellers kan du kigge på http://netkoder.dk/netkoder/kode_email.php hvis du vil lærer at lave det selv.
Den er uden fil upload og CAPTCHA.
Du kan kigge på http://netkoder.dk/netkoder/kode_uploadfiler.php hvis du vil lærer om fil upload.
Hvis filerne skal være på dit webhotel åbner det muligheden for at folk kan uploade filer med kode og ødelægge din hjemmeside så det skal du tage højde for.

soren
Begynder
Indlæg:8
Tilmeldt:11. maj 2016, 08:17

Re: Kontaktformular phpmailer hjælp tak

Indlæg af soren » 22. maj 2016, 09:44

Tak for link.

Nu har jeg dog lige fået besked via webhotel udbyderen, at de åbenbart ikke alligevel understøtter PHPmailer funktionen.
Deres begrundelse er at de ikke har fået opdateret deres nye servere så der kan kun bruges phpmail() funktionen.
Det er godt nok belastende, at man 2 gange i træk har måtte have fat i dem, og fået 2 forskellige meldinger på det punkt.

Så nu skal jeg så have gang i nået phpmail() uden authentication.
De kunne oplyse man skulle bruge port 25. og mailout.one.com.

Er det nået du kan hjælpe med til kontaktformular?.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Kontaktformular phpmailer hjælp tak

Indlæg af scootergrisen » 22. maj 2016, 12:52

Funktionen til at sende e-mail i php hedder mail().
Jeg gider ikke lave et færdigt eksempel hvor man kan uploade og med CAPTCHA.
Men selv hvis jeg gjorde og du fik en fejlbesked du skulle rette så ville det jo være svært hvis ikke du kan PHP.
Så måske du bare skulle lære PHP så du selv kan lave det.

Eller også bruge noget færdigt som phpBB3 eller WordPress hvor folk kan tilmelde sig og uploade filer i forummet eller noget i den stil.

Som alternativ kunne du lave en kontaktformular uden upload også skrive til folk at hvis de vil sende filer så kan de skrive direkte til dig på din e-mail.

one.com har en eller anden grænse på e-mails til eksterne adresse så jeg gør det at jeg sender til en intern e-mail-adresse (samme som domænenavnet) også viderestillet til en ekstern e-mail-adresse. Det er nok for at undgå spam de har den grænse.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Kontaktformular phpmailer hjælp tak

Indlæg af Daniel » 26. maj 2016, 11:05

Det lyder mystisk at du ikke skulle kunne bruge PHPMailer på din hjemmeside, man skal køre på en virkelig gammel PHP version for at PHPMailer ikke virker.
Prøv eventuelt at søg lidt rundt på YouTube, der ligger flere videoer med PHPMailer, blandt andet denne serie.

I forhold til din host, så ville jeg nok kigge mig om efter en anden host, har aldrig selv været ret vild med One.com, men ud fra hvad du skriver herinde, så er deres service da virkelig ringe og man kan i dag finde mange alternativer til One.com, som er lige så billige og med lige så god service.

Besvar