Lidt hjælp

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret
Geografisk sted:Nordjylland, Visborg
Lidt hjælp

Indlæg af PatricksGamerTag » 27. nov 2011, 16:19

Dav. Har lige et spørgsmål.. Jeg er igang med at lave min egen side. Og kunne rigtigt godt bruge lidt hjælp til et lille "problem" jeg har. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at gøre lidt ligsom den her side fx: http://www.smosh.com/videos hvor de har en side fyldt med deres videoer. Hvor man med et eller andet login system med admin script, kan man tilføje en video.. Kan en hjælpe mig med det, eller er der et bestemt script for det?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Lidt hjælp

Indlæg af ThomasI » 27. nov 2011, 20:05

Hej Patrick! :)

har du overvejet at kigge på Wordpress? her kan du nemt lavet sådan et system med et plugin...

Hvor meget erfaring har du med PHP? Hvor sådan en script er ikke altid lige til...

Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret

Indlæg af PatricksGamerTag » 27. nov 2011, 21:38

ThomasI skrev:Hej Patrick! :)

har du overvejet at kigge på Wordpress? her kan du nemt lavet sådan et system med et plugin...

Hvor meget erfaring har du med PHP? Hvor sådan en script er ikke altid lige til...
Hej Thomas.

Altså, ja har kigget på Wordpress. Det er fint nok. Men lige nu vil jeg gerne prøve at lave min helt egen side, da jeg er rimlig ny til CSS og PHP.

Altså jeg ved godt hvordan jeg kan lave en side med en video. Det er mere det at jeg vil gerne have et sted hvor jeg kan tilføje mine videoer uden at redigere koden hele tiden.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 28. nov 2011, 11:38

Ok,

Altså du kan jo evt gøre det så at du lavet et template system som dette:

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/PHP/T13PHP.php

Hvor du så nemt kan have et område hvor du indsætter din video embed kode hver gang...

På den måde skal du bare kopiere din indexfil og gemme den som noget nyt med dit video indhold på...

Hvis du vil hen og lavet et admin login system hvor man "bare" kan indsætte en video og trykke ok og så kommer der en nye så, så er det et større kode arbejde... specielt hvis du er ny i php og mysql vil det tage laaang tid at lave... ;)

Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret

Indlæg af PatricksGamerTag » 28. nov 2011, 21:22

Hmm.. Okay. :)
Jeg har allerede et login system med admin side. Så derfor tænkte jeg lidt på at er det jeg snakker om (upload filer og "send" dem til et andet sted på siden) er det ikke lidt ligsom et Nyhed system? Bare istedet for tekst er det en video fil? (eller et direkte link fra YouTube) :?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 29. nov 2011, 09:28

Det kan self godt lade sig gøre det du nævner - skal videoerne gemmes i nye filer når du gør det her?

Må indrømme at jeg aldrig har lavet et scrip hvor man intaster en embed code, som så bliver sendt til et script som skriver det ind i en fil og gemmer filen på server så man kan se videoen efterfølgende...

er 100% sikker på det kan lade sig gøre, men det er nok ikke helt på "begynder" niveau ;)

Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret

Indlæg af PatricksGamerTag » 29. nov 2011, 14:21

Altså jeg havde tænkt mig at når jeg har givet linket til videon eller uploadet den, skulle den genererer en ny side inde i en "video" map jeg har.. Altså ligsom jeg laver først en fil som den så skulle kopire til den nye side.. Lidt svær at forklare..:)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 29. nov 2011, 16:23

Jo, forstår dig skam godt...

Men ja, det er ikke noget jeg har lavet før, så desværre melde pas med hensyn til at hjælpe dig på vej... :(

Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret

Indlæg af PatricksGamerTag » 29. nov 2011, 16:28

Okay. Men tak for den hjælp du har givet! ;)
Vil nok lige prøve WordPress så! :D

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 29. nov 2011, 16:32

Ja giv Wordpress et forsøg hvis du ikke lige kan overskue at sætte dig ind i de helt store koder...

Tror måske dette tema er noget du leder efter ;)

http://www.freewptube.com/

Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret

Indlæg af PatricksGamerTag » 29. nov 2011, 16:50

Ja det tema ser godt ud! :mrgreen:

Besvar