hjælp til array

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
jjthk1
Begynder
hjælp til array

Indlæg af jjthk1 » 31. jan 2012, 19:49

jeg er ved at lave en opgave i skolen om at regne modstande hvor jeg har lavet en array for at lave en nem dropdown men jeg ved ikke for hvordan man giver en array en værdi. Min kode ser sådan du ind til vider.

Kode: Vælg alt

$ring= array("blå","hvid","sort","grøn");

<form method="get">
<select name=$ring>
 foreach($ring as $key) 
{
 <option value="$key">$key</option>
 }
</select>
}
<input type="submit" name="vis" value="Vis værdi">
</form> 

og hvordan kan jeg så gøre at "hvid" her en værdi på 5 og "sort" her en værdi på 9 o.v.s.??

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: hjælp til array

Indlæg af ThomasI » 31. jan 2012, 20:09

Du skal bruge Associative Arrays.

I dit tilfælde kunne det være:

Kode: Vælg alt

$ring= array("blå"=>4,"hvid"=>3,"sort","grøn"=>9);
På den måde vil hvert ID ( farve ) i din array have en værdi associeret med den.

Ved ikke hvordan du vil implementere det i din kode nedenunder, for ser lidt underligt ud sådan som du blander HTML og PHP, men det kan du jo selv rodde med ;)

jjthk1
Begynder

Re: hjælp til array

Indlæg af jjthk1 » 31. jan 2012, 23:05

okay det ser ikke så svært ud, det hade jeg ikke troede kunde skrives på så enkel måde:shock:

jeg ved godt at det ser ligt underligt ud sådan som jeg har skævet det ind men jeg ville have det til at være hurtig og nemt at se hvad jeg spurgte om end at det stod helt rigtig. Det står dog rigtig i min programmering og det virker.

tak for hjælpen :D i kommer nok til at høre mere fra mig jeg stiller nemlig rigtig mange spørgsmål men jeg er så også helt ny til at programmere og jeg har fået meget hjælp fra denne side. :)

Besvar