Brugeroprettet database

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
plysgaard
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:3. jan 2014, 14:13
Brugeroprettet database

Indlæg af plysgaard » 3. jan 2014, 14:26

Hejsa!

Det er efterhånden ved at være mange år siden jeg sidst var i gang med at lave hjemmesider, og kan mildest talt ikke huske meget af de få finesser jeg tilegnede mig i gymnasiet.

Jeg har nu i mellemtiden fået en rigtig god idé til en hjemmeside, og vil gerne høre jeres vurdering af hvor kompliceret det vil være at bygge? For hvis det er for kompliceret tager det nok for lang tid til min tålmodighed og så vil jeg nok være tilbøjelig til at købe mig lidt hjælp.

Det er en side som skal fungerer som en brugeroprettet database. Brugerne (uden login) skal altså kunne indsende data og give disse karakterer. Dataen som indsendes skal kunne ses på siden med det samme, uden min indvolveringen! Dataen skal gerne kunne indekseres efter land, by, navn og karakter. Ligeledes står det mig på sinde at få de indtastede data automatisk uploadet til et google map.

og sidst men ikke mindst, så skal siden indholde et forum


Hvad siger i programmeringsnørder?? Er det noget en gammel nørd som jeg med ganske lidt kendskab til HTML og CSS kan finde ud af inden for en overskuelig fremtid????

LauritzT
Begynder
Indlæg:21
Tilmeldt:27. dec 2013, 14:31

Re: Brugeroprettet database

Indlæg af LauritzT » 16. jan 2014, 01:17

1: Jeg ved intet om databaser, så det kan jeg ikke svare på.
2: Jeg ved dog, at nemprogrammering.dk's forum bruger phpBB, som er et gratis og open-source forum software.

Besvar