c++ eller java eller andet, guide??

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03
c++ eller java eller andet, guide??

Indlæg af skills jokes » 1. nov 2013, 19:32

hej,

jeg vil virkelig gerne lære at lave et spil, jeg har prøvet lidt javascript og set nogle "my javascript game" videoer og jeg syntes ikke helt at det er det jeg vil lære.
jeg vil lære det sprog som world of warcraft, battlefield3/4, runescape, ovs, er lavet med.
jeg er ikke sikker på om alle spillene er lavet i det samme sprog men jeg vil bare gerne lære en af dem :)
så er der nogle som kender en virkelig god (noob venlig) tutorial på youtube eller andet?
eller en bog som lær mig det samme? :)

tak :D

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: c++ eller java eller andet, guide??

Indlæg af cristian » 1. nov 2013, 20:19

skills jokes skrev:hej,

jeg vil virkelig gerne lære at lave et spil, jeg har prøvet lidt javascript og set nogle "my javascript game" videoer og jeg syntes ikke helt at det er det jeg vil lære.
jeg vil lære det sprog som world of warcraft, battlefield3/4, runescape, ovs, er lavet med.
jeg er ikke sikker på om alle spillene er lavet i det samme sprog men jeg vil bare gerne lære en af dem :)
så er der nogle som kender en virkelig god (noob venlig) tutorial på youtube eller andet?
eller en bog som lær mig det samme? :)

tak :D
Når du begynder at bevæge dig ud i C++, C, Java med mere. Så bevæger du dig væk fra de primære kompetencer der er her på sitet.
Men når du skal lære princippet i Objekt Orienteret Programmering (også kaldet OOP) så er det nemmeste at starte med Java.
Derefter kan du altid lære C#, python, C++ eller andet, som næsten er en tro kopi at Java syntaksten men alt teori er det samme.

Jeg kender ingen gode tutorials og de bøger som jeg kender er alle på engelsk.
Men jeg ville gerne understrege at OOP er en verden til forskel fra hjemmeside design.

Selv programmerer jeg her og der i C# & Java.

Men der er nogle programmer, der hjælper dig langt hen af vejen til at prøve og bygge nemme spil uden den store forståelse,
hvor man kan bygge nogle små simple spil.

Prøv at kikke her til at komme i gang.
http://www.youtube.com/watch?v=XmRD0PlAXEY

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: c++ eller java eller andet, guide??

Indlæg af Josefine » 24. nov 2013, 10:09

Hvis det er Java eller C eller C++ (tag C++ til sidst, det skulle vist være 'sværest'), så kan jeg varmt anbefale thenewboston.org. Har selv set alle deres javascript-tutorials (inklusive dem her på nemprogrammering) og er nået til tutorial 48 i PHP (skriver noter til videoerne i PHP og afprøver selv ting af, så det tager lidt længere tid denne gang).
Det er forklaret på en virkelig nem og overskuelig måde, præcis som her på NemProgrammering - dog på engelsk, men et meget let forståeligt engelsk.
Det er bare at gå i gang :)

http://thenewboston.org/tutorials.php

Ellers, hvis du er interesseret i at lære JavaScript, så kan jeg varmt anbefale bogen Simply JavaScript af Kevin Yank & Cameron Adams.

Besvar