"audio" tagg :)

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03
"audio" tagg :)

Indlæg af skills jokes » 10. okt 2013, 19:11

hej,
jeg har prøvet at lave et audio tagg som ser sådan her ud:

Kode: Vælg alt

<audio controls autoplay loop>
	<source src="music/2 Chainz  We Own It  ft. Wiz Khalifa [Lyrics On Screen].mp3">
	<source src="music/2 Chainz  We Own It  ft. Wiz Khalifa [Lyrics On Screen].ogg">
	<source src="music/2 Chainz  We Own It  ft. Wiz Khalifa [Lyrics On Screen].avi">
	<p>din browser understøtter ikke "audio" tagget.<br> prøv at downloade en nyere version af din browser :)</p>
</audio>
det virker i chrome og i firefox men ikke i internet explorer.
jeg ved det har noget at gøre med at skrive .mp3 og .ogg ovs.
men jeg ved bare ikke hvad jeg skal skrive for at få det til at virke
i internet explorer :)

tak :D

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: "audio" tagg :)

Indlæg af scootergrisen » 10. okt 2013, 19:31

Prøv og ændre dine filnavne fra mellemrum til underscore (_).
<audio controls autoplay loop>
<source src="music/2_Chainz__We_Own_It__ft._Wiz_Khalifa_[Lyrics_On_Screen].mp3" type="audio/mpeg">
<source src="music/2_Chainz__We_Own_It__ft._Wiz_Khalifa_[Lyrics_On_Screen].ogg" type="audio/ogg">
<p>din browser understøtter ikke "audio" tagget.<br> prøv at downloade en nyere version af din browser :)</p>
</audio>
Har tilføjet type attributten så ved browseren hvad format det er, så den ikke behøver downloade hvis den alligevel ikke kan afspille formatet.
mp3 + ogg skulle være nok til at kunne afspille i både Firefox, Opera, Safari, Chrome og Internet explorer så du behøver ikke den tredie avi som vel også er en video.

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03

Re: "audio" tagg :)

Indlæg af skills jokes » 10. okt 2013, 21:08

tusinde tak skal du have :D

Besvar