DIV Tag

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
JCA
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:16. aug 2011, 21:01
DIV Tag

Indlæg af JCA » 17. aug 2011, 13:45

Hej

jeg ville gerne høre om der er nogle af jer kloge hovde der kan fortælle mig hvordan jeg løser mit problem. jeg har lavet en menu bar med links, som er i en div for sig selv. jeg ville gerne have at det indhold der er under linket bliver henvist til en indholds div jeg har lavet håber i kan følge mig? :D

Brugeravatar
webudvikleren
Rutineret
Rutineret
Indlæg:80
Tilmeldt:13. jun 2011, 21:11
Geografisk sted:Esbjerg
Kontakt:

Re: DIV Tag

Indlæg af webudvikleren » 17. aug 2011, 15:41

Hej JCA.

Det forstod jeg ikke.. Har du mulighed for at lave noget billedeværk og smække det op? Eller smide din kode ind du har lavet... :)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: DIV Tag

Indlæg af Daniel » 17. aug 2011, 21:10

Jeg er ikke sikker, på at jeg ved det, men tror at han mener med at når man trykker på det ene link i menuen så kommer får man det indhold, f.eks. Home her og så får man velkomsten, og så Forum og så får man forummet her. :)
Men er ikke sikker på at det er det han mener. :)

JCA
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:16. aug 2011, 21:01

Re: DIV Tag

Indlæg af JCA » 18. aug 2011, 08:48

når man klikke på et link i menuen kan indlægget så åbne op i indholds div'en eller hvis jeg skal se noget om kød skal jeg så åbne hele siden igen eller kan den nøjes med at åbne i div'en?
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2011-08-18 kl. 08.43.01.png
Skærmbillede 2011-08-18 kl. 08.43.01.png (44.35KiB)Vist 6561 gange

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: DIV Tag

Indlæg af Daniel » 18. aug 2011, 14:18

Jeg tror at det jeg skrev før var det rigtige, så jeg vil svare som jeg kan, eksperterne herinde har nok en bedre forklaring, men prøver alligevel. :)
Jeg forstår det sådan at du gerne vil have det sådan at når du trykker på Home i din menu så kommer der noget indhold der passer til det link i din indholds div. Når du så trykker på Opskrifter i din menu vil du gerne have at der måske kommer en liste frem med nogle opskriftsnavne i din indholds div. :)
Hvis det er sådan at det forholder sig så ville jeg nok lave en template, altså sætte din menu ind i en template (du kan se hvordan i en af NemProgrammerings videoer her: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/PHP/T13PHP.php (du behøver ikke at bruge de samme navne som dem, bare lige for at vise det)).
Når du så har gjort det ville jeg så sætte et andet divtag ind som din indholds div. :)
Jeg håber at dette er til at forstå og at dette er det som du spørger om, ellers må du endelig skrive igen. :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: DIV Tag

Indlæg af ThomasI » 24. aug 2011, 20:15

Daniel har fat i noget af det rigtige...

Du kan også løse problemet med en iframe...det vil jeg dog kraftigt fraråde da iframes kan være svære at arbejde med og generelt fungere dårligt i søgemaskiner!

Du bliver nød til at lave en side magen til og så have din opskrift på den... når man så trykker på linket, vil denne side blive vist - Det vil så ligne at det er den samme side, blot med opskriften på nu...

Besvar