Udskrive noget med en font.

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret
Geografisk sted:Nordjylland, Visborg
Udskrive noget med en font.

Indlæg af PatricksGamerTag » 22. maj 2012, 20:17

Hej igen :)

Jeg har fået downloadet en font som hedder "UpsideDown". Og jeg vil gerne have mit form output til at være i den font..
Har prøvet det her:

Kode: Vælg alt

<p style="font-family:UpsideDown;">
<form action="" method="post">
    <TEXTAREA NAME="" ROWS=6 Cols=40> <?php echo "$convert"; ?></TEXTAREA></br>
</p>
(Det er bare en del af koden)

En der kan se hvad jeg har gjort galt?

-Patrick :)

Josefine
Geni
Geni

Re: Udskrive noget med en font.

Indlæg af Josefine » 22. maj 2012, 21:32

Nu er jeg godt nok ikke den bedste til det her, men hvis du skal have teksten inde i din "boks", skal du så ikke tilføje style-atributten til selve dén del?
Jeg mener, jeg tror ikke, at du bare kan skrive atributten i p-tagget og så placere din "boks" (eller hvad man nu kalder den) inden i.
Jeg tror, du skal gå ind i boksen (måske ville det være nemmest med et stylesheet? Altså give den et id og skive den ind i et css-dokument og så skrive font-family osv.) og designe skrifttypen derfra, for lige nu læser jeg det som at det er teksten, der står indrammet i p-tagget og ikke dit boks-tag, du har stylet.
Og så ved jeg ikke, om man bare kan downloade en font og så få alle browsere til at læse den, jeg tænker, at man i så fald sikkert skal gøre et eller andet helt specielt,hvis det overhovedet kan lade sig gøre, men det var lige det her, jeg faldt over.

Men altså... jeg ved ikke så meget :lol:

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 22. maj 2012, 21:40

Hvis du nu skulle have fonten inde i din boks til at være en bestemt font, så ville jeg f.eks. skrive det sådan her i stedet:

Kode: Vælg alt

<p style="font-family: fantasy;">

lalalal
                    </p>

<form action="" method="post">
    <TEXTAREA NAME="" ROWS=6 Cols=40 style="font-family: fantasy;"> <?php echo "$convert"; ?></TEXTAREA><br/>

Dit br-tag skal forresten være <br/> og ikke </br>.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 22. maj 2012, 21:45

Jeg vil for alt i verden fraråde dig at bruge en custom font - det vil kun give dig problemer senere hen...

Grunde til at jeg sider dette er at du ikke kan være sikker på den blive vist ens i alle browsere og på alle maskiner.

Fakrtisk er det sådan at hvis browsere eller operativ systemet som brugeren sidder på ikke kender den font du bruger, så smider de bare en tilfældig font på... Og eftersom det er meget forskellige hvilke styresystemer folk har, så er det også meget forskelligt om de har fonten eller ej...

brug derfor en default font, som alle browsere og styresystemer kender ;)

Hvis du ikke er overbevist og gerne vil have det alligevel, så kan dette nok hjælpe dig:

http://www.howtoplaza.com/how-to-use-cu ... e-with-css

Du skal altså linke til din font-fil via din CSS således at den bliver fundet og brugt af browseren når man kommer ind på din side... :)

shukbob
Rutineret
Rutineret

Indlæg af shukbob » 14. jul 2012, 11:37

Der er også andre mulighedere. Du kan godt få dem udgivet også videre. Hvis man nu tjekker om at jeg ville have en font på min hjemmeside.
Så vælger jeg at gå til Google Webfonts, og kopier en kode fra en tilfældig font. Også uploader jeg den font jeg ville have på min side, og redigere i koden. Så er jeg færdig og så virker det.

Besvar