Hej Oliver.
For det første så velkommen herinde på NemProgrammering.dk
Hvad angår hvilket sprog du skal vælge kommer helt an på hvad du skal bruge det til, hvert af disse sprog har sit eget funktions område.
Vil lige lave en kort liste med hvad de forskellige er i korte træk.
HTML - HTML er det sprog som man bruger til at opbygge sine hjemmesiders layout med, altså man skriver for det meste teksten i HTML, man angiver hvad størrelse ens hjemmeside skal have, osv.
CSS - CSS er det sprog som gør det muligt at få nogle flotte og specielle hjemmesider, CSS er i det store og hele et design sprog som gør at du kan give din tekst farve, at du kan lave nogle fede skrifttyper, osv.
PHP - PHP er et funktions sprog, vil man f.eks. gerne lave et login system er det PHP man skal have fat på, vil man gerne lave en kontaktformular så er det også PHP. PHP bliver brugt til at give hjemmesider mulighed for at kunne udnyttes til andet end bare lige skrift.
Java - Java og PHP minder rigtig meget om hinanden, man kan lave stort set de samme ting, dog kan java lave rigtig mange funktioner såsom at der kommer en eller anden boks op når man f.eks. trykker på et link.
MySQL - MySQL er ikke desideret noget sprog men enlig "bare" en database som man kan opfange og lagre en masse oplysninger i. Hvis man arbejder med PHP er man også ret sikker på at opleve at komme til at arbejde med MySQL da de enlig går hånd i hånd.
ASP.net - Er ikke selv inde i dette men efter hvad jeg kan forstå på alle andre er det et sprog som blander HTML, CSS, PHP og Java sammen til et sprog. Jeg kan ikke rigtig fortælle mere om dette men der er sikkert mange der er klogere på det område end mig herinde.
Hvis du skal hen og lave en hjemmeside så kommer du ikke uden om HTML og CSS. Det er disse der bygger det hele op og som gør hjemmeside til hvad den er. Hvis du dog skal hen og lave noget som en kontaktformular så skal der lidt PHP til også, men som en start ville jeg nok anbefale HTML og CSS da de er noget mere simple og starte op på.
Men rigtig god fornøjelse med projektet.