HTML5 hjemmeside

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
AndersG
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:7. dec 2016, 21:32
HTML5 hjemmeside

Indlæg af AndersG » 7. dec 2016, 21:48

Hej

Jeg vil høre om der er nogen herinde som kan hjælpe med, at lave en hjemmeside i HTML5, som viser flere billeder (et billede af gangen) i full-hd opløsning (1920x1080).

Krav:
- Siden skal kunne vise billeder fra en mappe
- Man skal kunne uploade nye billeder til billedemappen, hvorefter siden selv skal kunne vise/loade dem
- Man skal kunne slette gamle billeder i billedemappen, hvorefter siden selv fjerner dem igen
- Siden skal laves i HTML5
- Der er kun et billede som skal vises adgangen
- Billedeopløsning: 1920x1080


Hilsen Anders

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: HTML5 hjemmeside

Indlæg af cristian » 8. dec 2016, 14:28

Full screen slideshow fra mappe!

Har du nogle programmerings erfaringer selv?

Det du vil have lavet er der ikke mange ben i, og minder meget om

Kode: Vælg alt

https://www.nemprogrammering.dk/forum/viewtopic.php?f=32&t=1685&p=8073&hilit=vejr#p8073
Problemet (for mig) er at stort alle herinde bruger PHP til hjemmeside programmering, og jeg bruger Java som er min præference af forskellige årsager.
Men hvis du selv er frisk på det, så se efter http://foundation.zurb.com/

Den bandit har alt hvad du har brug for til dette projekt, og så skal du selv smide lidt PHP eller hvad du fortrækker bagved.

AndersG
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:7. dec 2016, 21:32

Re: HTML5 hjemmeside

Indlæg af AndersG » 8. dec 2016, 20:09

Hej Cristian

Jeg har meget lidt erfaringer med programmering, vi snakker det mest basale HTML.

Jeg havde tænkt at det skulle laves i HTML5 og Javescript.
HTML5 fordi jeg har en skærm med en indbygget HTML5 afspiller, som jeg gerne vil have til at afspille slideshowet.

Det var kun hvis der var nogle herinde kunne hjælpe med at lave det.


Hilsen Anders

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: HTML5 hjemmeside

Indlæg af ThomasI » 10. dec 2016, 22:36

Hej Anders,

Selvom det her er et programmeringsforum og det er fedt at lave al ting selv - så kunne du måske alligevel overveje WordPress? Det er super nemt at komme i gang med, og lur mig om der ikke også findes et tema eller to eller måske et plugin, som kan lave et billede slideshow / karousel som du beskriver det :)

Ved selvfølgelig ikke om det er til et projekt, hvor du SKAL kode det selv? ;)

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: HTML5 hjemmeside

Indlæg af jepperask » 20. dec 2016, 09:56

Hvad har du af begrænsninger ifht. server? Jeg tror ikke ren html5+javascript kommer til at fungere, selv hvis du bare arbejder lokalt, da der ikke kan gives adgang til filsystemet - så de skal serveres på en måde.
Selv hvis du så har en server kørende, så skal dit javascript vide hvordan det finder alle billederne, så du kommer nok ikke udenom at skrive noget server-side kode, som f.eks returnerer en liste af billed-stier.

AndersG
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:7. dec 2016, 21:32

Re: HTML5 hjemmeside

Indlæg af AndersG » 22. dec 2016, 12:52

jepperask skrev:Hvad har du af begrænsninger ifht. server? Jeg tror ikke ren html5+javascript kommer til at fungere, selv hvis du bare arbejder lokalt, da der ikke kan gives adgang til filsystemet - så de skal serveres på en måde.
Selv hvis du så har en server kørende, så skal dit javascript vide hvordan det finder alle billederne, så du kommer nok ikke udenom at skrive noget server-side kode, som f.eks returnerer en liste af billed-stier.

Pt. har jeg ikke noget endnu, så jeg er åben for alle forslag.

Det ville være at foretrække en hosted løsning, men vil du ikke mene at det kan lade sig gøre, hvis man laver en billede mappe på webserver som man uploader billederne til?

SvenH
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:20. dec 2016, 15:34

Re: HTML5 hjemmeside

Indlæg af SvenH » 23. dec 2016, 14:50

Som thomasl nævner så er WordPress et godt forslag hvis du ikke har meget erfaring i at programmere.

Hvis du til gengæld er klar til at stikke skovlen lidt dybere i jorden og gerne vil forsøge med den JavaScript / HTML5 løsning så kan det gøres med en MEAN stack. build-a-mean-stack-file-uploader-app-with-filestack

Besvar