hjælp til forum

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
Smølf
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:17. nov 2015, 20:12
Geografisk sted:nærre snede
Kontakt:
hjælp til forum

Indlæg af Smølf » 18. nov 2015, 10:40

hej jeg har et domæne og en Synology (DS115j) nas server, jeg har også en hjemmeside men jeg kunne godt tænke mig og få et forum på den, jeg vil godt selv lave den for så kan jeg selv bestemme hvordan den skal se ud, er der nogen der kan hjælpe mig jeg er lidt grøn bag ørene i det emne mvh smølfen

Smølf
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:17. nov 2015, 20:12
Geografisk sted:nærre snede
Kontakt:

Re: hjælp til forum

Indlæg af Smølf » 26. nov 2015, 15:29

er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: hjælp til forum

Indlæg af ThomasI » 26. nov 2015, 19:37

Dette forum kører på phpBB, som er open source og som du derfor kan tilpasse som du vil. det kræver dog at du kører en Apache server med pHP og MySQL på din server :)

Smølf
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:17. nov 2015, 20:12
Geografisk sted:nærre snede
Kontakt:

Re: hjælp til forum

Indlæg af Smølf » 27. nov 2015, 00:19

det var ikke det jeg spurgte efter thomas så der er nok ikke så meget hjælp og hente her

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: hjælp til forum

Indlæg af Daniel » 27. nov 2015, 12:33

Det er selvfølgelig muligt for dig at lave dit eget forum, men det er en af de ting hvor det stærkt anbefales at man bruger et færdigt forum som phpBB.
Du nævner her heller ikke hvilket programmeringssprog du vil kode i, der er stor forskel på om du arbejder med PHP, ASP.NET eller andet.

Men igen så vil jeg anbefale at bruge et færdiglavet forum, der er rigtig meget man skal tænke over når man selv laver et forum og især sikkerheden er som regel meget svær at få inkluderet selv.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: hjælp til forum

Indlæg af cristian » 27. nov 2015, 22:39

Bomb bomb, det var da noget af en udmelding
det var ikke det jeg spurgte efter thomas så der er nok ikke så meget hjælp og hente her
Jeg tror ikke at jeg, Thomas, Daniel eller Scooter vil kunne bygge os selv et forum hvis det er det vi virkelig vil.
lidt grøn bag ørene
Hvad betyder dette??

Jeg er alt for at hjælpe andre, men hvis du ikke oplyser hvad du programmeri i nu eller hvad dine længere mål er for valg
af programmerings sprog. Hvordan skal vi så hjælpe?

Et forum er måske også lovlig meget at kaste sig over, hvis du aldrig har kodet før. Jeg kender ikke dit niveau.

Smølf
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:17. nov 2015, 20:12
Geografisk sted:nærre snede
Kontakt:

Re: hjælp til forum

Indlæg af Smølf » 28. nov 2015, 10:53

ja beklager svaret thomas, men det der var min plan var og lave et forum/blog fra bunden selv, og var lidt på bar bund hvordan man gør og hvad der skal til gøres for at det kan lade sig gøre, og det jeg mente med lidt grøn bag ørene var at det jeg har prøvet og kode før er i xml og til gauges i flight simulator x, dog ikke så meget kun lidt jeg havde ikke gjort mig klart for hvilket sprog jeg ville kode i, min plan på den lange bane var at jeg selv have lavet en hjemmeside men et forum/blog som kørte selvstændigt til jeg ikke skulle bruge det længere, jeg er talsmand i den bolig forening jeg bor i og da jeg havde en server kunne jeg jo selv lave en hjemmeside og hvis jeg skal ud og købe hjælp eller programmer skal jeg selv betale og kan ikke få pengene tilbage af bolig selskabet så det har jeg ikke råd til, jeg kunne så også forstå at der er lidt med sikkerhed så derfor er jeg startet på word press, jeg kummer nok til og skal om lidt hjælp til og få word press bloggen over på min egen hjemmeside.

mvh smølf

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: hjælp til forum

Indlæg af cristian » 28. nov 2015, 22:29

Det som du vil skulle bruge til at lave et fornuftigt forum (min mening) er f.eks.

Styling
HTML5
CSS3
JS

Dynamisk load
jQuery (samling af JS funktioner)

Kontakt til DB (Mysql / Postgre sql)
F.eks. PHP, Java & .jsp, C# & .NET eller Node.js

Jeg ved ikke lige hvad Thomas mener med sikkerhed, da jeg ikke selv der dette som en stor udfordring.
Der er intet der er umuligt og det er et godt projekt at lære fra (generalt).

Men hvis du ikke har kendskab til overstående sprog på forhånd vil jeg nok starte lidt mindre ud.
Som f.eks at lave en blank side der kan hive et resultset fra en DB igennem et prepared statement, og via en loop udskrive rækkerne til siden.

Det er heller ikke sådan bare lige ud af landevejen for at sætte en VM op til at køre din Apache / Nginx og DB services.
Ikke at du skal servicere adskillige forespøgerelser i sekundet men mere at få det til at fungere sammen med hinanden på en
tilfredsstillende måde. Du >>kan<< bruge en stack installation, men som regl viser de sig at være dårlig strikket sammen (erfaring).

Smølf
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:17. nov 2015, 20:12
Geografisk sted:nærre snede
Kontakt:

Re: hjælp til forum

Indlæg af Smølf » 29. nov 2015, 01:39

tak for svaret, det eneste kendskab til kodning jeg har er xml som bruges til gauges i flight simulator x og selv der har jeg ikke den store erfaring men jeg er startet på word press og det fortsætter jeg med og ser hvad jeg kan lære ved og bruge det

mvh smølf

Besvar