Hej,
Jeg faldt over nemprogrammering.dk hjemmeside, og fik helt lysten til at at komme i gang med at lære webudvikling fra bunden. Da jeg så fik sat mig ned, og ville følge videoerne fra a-z fik jeg allerede en udfordring efter kort tid. Jeg har hentet NetBeans IDE 7.0.1, og fulgt videoen vedrørende til punkt og prikke. Dog støder jeg allerede på det problem, at når jeg opretter en html side, så passer koden ikke til det er er i videoen?
http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... editor.php
Jeg får:
<!--
To change this template, choose Tools | Templates
and open the template in the editor.
-->
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div>TODO write content</div>
</body>
</html>
Det kan godt være I ikke synes det er det helt store problem, da jeg jo bare kan rette det til. Grunden til jeg spørger er, at jeg antager jeg gør noget forkert (og det kan jeg ikke forstå, da jeg har fulgt videoen) - og det var lidt demotivernde allerede at miste tråden efter et par videoer - da formålet for min indlæringsproces var at følge dem slavisk.
Netbeans - korrekt version?
Re: Netbeans - korrekt version?
Hej med dig!
Uh, nej det går ikke at du mister modet allerede! - heldigvis er der en simpel forklaring
I Netbeans er der som der står lavet en stardard template for når du laver en HTML side.
Grunden til at du ikke får det samme som i videoen er at vi i videon har rettet til i templaten i Netbeans.
Så du gør ikke noget forkert.
det du skal gøre er som der står: "To change this template, choose Tools | Templates
and open the template in the editor"
Inde i editoren vælger du så HTMl templaten, denne sletter du bare og indsætter den som vi bruger i videoen, og gemmer... Næste gang du opretter et nyt HTML dokument vil det være den nye opstilling der vil blive brugt...
Håber det kan hjælpe dig
Uh, nej det går ikke at du mister modet allerede! - heldigvis er der en simpel forklaring
I Netbeans er der som der står lavet en stardard template for når du laver en HTML side.
Grunden til at du ikke får det samme som i videoen er at vi i videon har rettet til i templaten i Netbeans.
Så du gør ikke noget forkert.
det du skal gøre er som der står: "To change this template, choose Tools | Templates
and open the template in the editor"
Inde i editoren vælger du så HTMl templaten, denne sletter du bare og indsætter den som vi bruger i videoen, og gemmer... Næste gang du opretter et nyt HTML dokument vil det være den nye opstilling der vil blive brugt...
Håber det kan hjælpe dig
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Nu tror jeg at Thomas jo har givet dig svaret, så det vil jeg skam ikke drage i tvivl. 
Men vil da lige sige velkommen herinde, det er super med nysgerrige personer som gerne vil lære noget nyt, og kan du bare grundlæggende HTML, så står du faktisk langt bedre i hverdagen end hvad du selv lige aner, vi opdager enlig ikke hvor meget vi bruger det normalt, men det gør vi.
At det jo så altid er fedt at lære noget lidt ud over det grundlæggende, og måske også noget PHP, CSS og måske java, det er jo bare endnu mere super.
Men vil da lige sige velkommen herinde, det er super med nysgerrige personer som gerne vil lære noget nyt, og kan du bare grundlæggende HTML, så står du faktisk langt bedre i hverdagen end hvad du selv lige aner, vi opdager enlig ikke hvor meget vi bruger det normalt, men det gør vi.
At det jo så altid er fedt at lære noget lidt ud over det grundlæggende, og måske også noget PHP, CSS og måske java, det er jo bare endnu mere super.
Hej er også helt nybegynder, har fået version 7.1.2... er også helt gået i stå fra starten
der står det samme i min, men når jeg går i tools - template - bliver open in the editor ikke aktiv. jeg kan vælge imellem licenses,other,php,php unit,
saas service, xml, jeg kan altså ikke komme ind i editoren og vælge Html, håber på jeres hjælp, så jeg kan komme videre, gerne skåret ud i pap
mvh
saas service, xml, jeg kan altså ikke komme ind i editoren og vælge Html, håber på jeres hjælp, så jeg kan komme videre, gerne skåret ud i pap
Du skulle gerne kunne tilgå HTML templaten inde under "other"
og derfra trykke "open in editor"
og derfra trykke "open in editor"