Kære NemProgrammering brugere
Den her tor jeg ikke på at nogen har en løsning på, men jeg har da lov at håbe. Så findes der herinde en løsning på dette problem, så tror jeg virkelig på at man kan finde løsninger på alt herinde på Nemprogrammering.
iFRAME
Jeg bruger også iframe som der efterspørges under Teddybear`s tidligere indlæg på Html hjælp.
Dette til også at vise eksempelvis nemprogrammering.dk`s side inde på min hjemmeside. Men problemet er, at når jeg ønsker at åbne et socialt medie, eksempelvis Facebook, Twitter eller LinkedIN, så åbnes siden ikke i iframe på min side, men popper istedet op i et nyt browservindue.
Hvordan kan man undgå at sociale medier popper op i et nyt vindue og istedet bliver inde i mit iframe? Er det fordi at der måske ligger skjulte tegn, bogstaver eller tal efter de sociale mediers URL adresser eller måske fordi at adressen ændres løbende for hver gang en bruger logger sig ind?
Jeg har to gange tidligere haft det til at virke, men efter et par døgn, springer den ud i et nyt browservindue igen.
LiveGO
Jeg meldte mig forleden ind som bruger på LiveGO.com Beta og downloadede ligeledes deres app til min iPhone, herfra kunne man betjene Windows Live Messenger, Google Gtalk, Facebook Chat, Yahoo! Messenger og AIM på en samme side. Hvordan får LiveGO tilgang til at kunne lægge alle disse og trediemands services ind på deres side?
Og iøvrigt er tjenesten nu nede på begge enheder og jeg ved ikke hvorfor.
Mvh Luggi
Vedr. iFrames og sociale medier
Re: Vedr. iFrames og sociale medier
Hej Luggi,
Svar på dit første spørgsmål:
Hvis du bruger Firebug eller Google Chrome's udvikler konsol, vil du kunne se følgende fejl i din iframe opsætning:
Hvilket betyder at:
Læs mere her:
http://stackoverflow.com/questions/9680 ... -an-iframe
Med hensyn til LiveGo ( uden rigtigt at kende til det ), så har de nok indgået aftaler med disse tredjeparts selskaber om at bruge deres tjenester på liveGo. Det er altså ikke bare en iframe eller andet det har brugt for at tilbyde disse tjenester på deres egne tjenester, men snarer en applikation liveGo har udviklet i samarbejde med f.eks Google Gtalk.
Håber det var svar nok på dine spørgsmål
Svar på dit første spørgsmål:
Hvis du bruger Firebug eller Google Chrome's udvikler konsol, vil du kunne se følgende fejl i din iframe opsætning:
Kode: Vælg alt
"Refused to display document because display forbidden by X-Frame-Options."Facebook og sandsynligvis også andre sociale medier benytter altså en X-frame-indstillinger i HTTP svar header for at undgå at deres indhold bliver vist i en iframe. Du kan altså IKKE lægge disse sider i en iframe. Det skyldes mest af alt at de ikke ønsker at blive implementeret på andres sider så folk tror at facebook er en del af den side.X-Frame-Options
DENY
The page cannot be displayed in a frame, regardless of the site attempting to do so.
SAMEORIGIN
The page can only be displayed in a frame on the same origin as the page itself.
Læs mere her:
http://stackoverflow.com/questions/9680 ... -an-iframe
Med hensyn til LiveGo ( uden rigtigt at kende til det ), så har de nok indgået aftaler med disse tredjeparts selskaber om at bruge deres tjenester på liveGo. Det er altså ikke bare en iframe eller andet det har brugt for at tilbyde disse tjenester på deres egne tjenester, men snarer en applikation liveGo har udviklet i samarbejde med f.eks Google Gtalk.
Håber det var svar nok på dine spørgsmål