WEBshop uden priser

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PrestaShop!
Besvar
lojtland
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:13. mar 2014, 08:38
WEBshop uden priser

Indlæg af lojtland » 13. mar 2014, 09:36

Jeg er ved at lave en kombination af elektronisk reservedels katalog og en webshop.
Mit spørgsmål går på:
kan det lade sig gøre at gennemføre en bestilling af varer uden, at der vises priser. Alle priser er individuelle tilpasset kundeaftale og skal ikke vises på hjemmesiden.
Jeg har oprettet et hav af varer til 0,00 kr. men det ser jo forkert ud, feltet burde bare være blankt i stedet.
Hvis jeg opsætter som katalog mangler muligheden for at lave en bestilling, da kurven er borte.

Nogen der kende en løsning på dette?

Eigil :oops:

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: WEBshop uden priser

Indlæg af cristian » 14. mar 2014, 08:13

Så du ville have en form for webshop med varer man kan kikke igennem, men man skal ikke kunne handle dem direkte fra hjemmesiden
fordi varerne sælges til individuelle priser afhængig af hvem man er?

Så det er en form for
  • Kik igennem vores udvalg og vælg hvad du ville have.
    Send denne forespørgsel til webshoppen & vent på at på en pris tilbage.
    Accepterer eller afslå pris.
    Afhængig af hvad du har valgt ville varen / varerne blive sendt
?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: WEBshop uden priser

Indlæg af ThomasI » 16. mar 2014, 17:02

Jeg vil tro at du skal ind og rette i selve Prestahop CMS koden og fjerne alle de steder hvor prisen bliver vist.

På den måde kan du vare stående uden pris, men som vil gå ind til 0 Kr når man kommer til kurven.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: WEBshop uden priser

Indlæg af ThomasI » 16. mar 2014, 17:02

Måske har du et link til din side - så kan vi gå ind i kildekoden og fortælle dig, hvilket området du skal fjerne i din kildekode.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: WEBshop uden priser

Indlæg af cristian » 16. mar 2014, 18:01

ThomasI skrev:Jeg vil tro at du skal ind og rette i selve Prestahop CMS koden og fjerne alle de steder hvor prisen bliver vist.

På den måde kan du vare stående uden pris, men som vil gå ind til 0 Kr når man kommer til kurven.
Skal man så også gøre så man ikke kan købe det der ligger i kurven til 0 kr?

Man skal passe lidt på med overstående da du ikke er dækket af købeloven, og hvis du lister noget til 0 kr på nettet som andre køber fejl eller ej.
Så har du pligt til at sende det og tage tabet. Eller chance og blive slæbt igennem det danske retssystem.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: WEBshop uden priser

Indlæg af ThomasI » 16. mar 2014, 21:01

Cristian har måske ret - jeg skal ikke gøre mig 100% klog på købeloven.

Den idelle løsning ville nok være at lave en webshop, hvor dine kunder skal logge ind. Alt efter hvilken kunde der er vil der blive vist forskellige priser, som jo netop reflektere deres tilpassede produkter.

Ved dog ikke om dette i kan lade sig gøre i Prestashop uden alt for meget udvikling. :?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: WEBshop uden priser

Indlæg af Daniel » 16. mar 2014, 22:12

Måske det er noget som det her du leder efter: http://www.prestashop.com/forums/topic/ ... t-clients/

Ellers så skal du nok prøve at kigge efter et modul som kan hjælpe dig, eventuelt så kan en søgning på Google sikkert give nogle svar på dit spørgsmål her. :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: WEBshop uden priser

Indlæg af cristian » 17. mar 2014, 08:22

Personligt ville jeg ikke vælge at gøre det således, dog siger du ikke meget om hvorfor du vælger denne løsning så vidt jeg husker.

Hvis jeg havde en webshop hvor jeg solgte vare igennem, så ville jeg lave en standard pris hvorledes jeg altid har et overskud.
Og hvis jeg så havde exceptionelle gode kunder, grundet de handler meget forskelligt eller store mængder af den samme enhed.
Så kunne man overveje at giver dem rabat på den enhed de handler meget eller en overordnet rabat på alt, baseret på varens standard pris.

Besvar