To webshops samme database?

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PrestaShop!
Besvar
Frank001
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:7. dec 2015, 08:15
To webshops samme database?

Indlæg af Frank001 » 7. dec 2015, 08:17

Hej,

jeg har to forskellige domæner/webshops, der sælger samme varer og derfor trækker på samme varelager.

Kan man sætte dette op i PrestaShop?

mvh
Frank

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: To webshops samme database?

Indlæg af ThomasI » 8. dec 2015, 21:01

Hej med dig,

Hvis dine shops ligger på det samme webshotel, så deler de sansynligvis allerede database-server. HVis det er tilfældet, så kan det sagtens lade sig gøre, men hvordan du i praksis gør det ved jeg desværre ikke :)

Mvh.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: To webshops samme database?

Indlæg af cristian » 10. dec 2015, 20:45

Det er teknisk muligt men ved ikke hvordan i preta shop.

Brugeravatar
aphandersen
Begynder
Indlæg:10
Tilmeldt:19. jan 2015, 07:49
Kontakt:

Re: To webshops samme database?

Indlæg af aphandersen » 14. dec 2015, 20:52

Sådan som jeg forstår det, så har du to forskellig designede webshops på to forskellige domæner, som sælger samme varer? Så kan man selvfølgelig godt trække varerne fra de samme tabeller.

Men (hvis jeg har forstået det korrekt), så vil du jo have at de to webshops på nogle områder (eks. varelager) deler tabeller, men på andre områder (f.eks. designtabeller) ikke deler tabellet. Det er ikke noget der er indbygget i Prestashops, at man kan vælge at den her tabel skal ligge her og den her tabel skal ligge her.

Så det vil kræve en omprogrammering, så det måske var lettere at lave et script der synkroniserede tabellerne mellem hinanden.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: To webshops samme database?

Indlæg af cristian » 15. dec 2015, 19:04

så det måske var lettere at lave et script der synkroniserede tabellerne mellem hinanden.
Hvad mener du præcist med det?

Brugeravatar
aphandersen
Begynder
Indlæg:10
Tilmeldt:19. jan 2015, 07:49
Kontakt:

Re: To webshops samme database?

Indlæg af aphandersen » 15. dec 2015, 19:58

cristian skrev:
så det måske var lettere at lave et script der synkroniserede tabellerne mellem hinanden.
Hvad mener du præcist med det?
Jeg mener man kunne have to prestashop systemer hvor tabellerne lå i samme database men med hvert sit præfix. Så tabellen med varer i den ene hedder f.eks. ps1_varer og den anden hedder ps2_varer. Så kunne man programmere et PHP script som tjekkede forskellen mellem ps1_varer og ps2_varer, og sørgede for at synkronisere de to tabeller, så de hele tiden er ens. Dette PHP script kunne man så få et cronjob til at køre med et vist tidsrum. På denne måde kunne man lave sådan et PHP script for alle de tabeller i prestashop man gerne vil have ens i de to systemer - og så lade de resterende tabeller være unikke.

Men det er klart, at det er et større projekt.

Besvar