Opbygge side med Links
Hej
Jeg er arbejder på en hjemmeside hvor jeg har mange emner - og på de fleste emner vil jeg linke til hjemmesider hvor tingene allerede er - bare så de er samlet et sted og har en sammenhæng med de andre ting på min hjemmeside.
Som eksempel kan jeg lige tage dette her:
Kategori: SKOLER
Underside 1 : Højskoler med musiklinje - her er der så linkes til disse
skolerne
Underside 2: Højskoler med dans - her er der så links til disse skoler
Hvordan laver jeg det ligesom her ww.lavdinegenhjemmeside.dk/seo - jeg har wp 3.5 - eller er der andre forslag til det?
Jeg er arbejder på en hjemmeside hvor jeg har mange emner - og på de fleste emner vil jeg linke til hjemmesider hvor tingene allerede er - bare så de er samlet et sted og har en sammenhæng med de andre ting på min hjemmeside.
skolerne
Hvordan laver jeg det ligesom her ww.lavdinegenhjemmeside.dk/seo - jeg har wp 3.5 - eller er der andre forslag til det?
Re: Opbygge side med Links
Det ser ikke ud til at nogen har kunnet hjælpe mig da jeg var her inde for 1 mdr. siden -så nu vil jeg forsøge igen og se om der er nogen der kan hjælpe mig.Balch skrev:Hej
skolerne
Hvordan laver jeg det ligesom her lavdinegenhjemmeside.dk - jeg har wp 3.5 - eller er der andre forslag til det?
Jeg har mange side der skal henvise til andre hjemmesider og vil gerne at det skal se godt ud.
Ligenu ser de f.eks. sådan her ud - http://www.duerdu.dk/kostvejledning - men jeg vil gerne have det til at se sådan her ud - http://wpexplorer.me/demo.php?theme=shadows og det tema har jeg så downloadet men der er ikke noget support rum så jeg kan spørge om hvordan det er lavet.
Jeg har også spurt i andre wp-forum og da jeg er nybegynder i wp - så er der bare noget jeg kommer til kort i ved de ting der er forslået - f.eks. "custom post type" , jQuery, link-manager,
Håber en kan hjælpe mig - smil smil
Alt hvis du har downloadet temaer, så kan du jo gøre det at du installere det på din side istedet for det du har nu og simpelthen starter på en frisk...istedet for at forsøge at gennemskue hvordan det er lavet i det andet tema...
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget der er på din nuværende side, men hvis det ikke er så galt, så kan det måske godt betale sig at starte på en frisk med det nye tema der har de funktioner du leder efter og så bare overføre indholdet fra den gamle side til den nye...
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget der er på din nuværende side, men hvis det ikke er så galt, så kan det måske godt betale sig at starte på en frisk med det nye tema der har de funktioner du leder efter og så bare overføre indholdet fra den gamle side til den nye...
Tak Thomas - smilThomasI skrev:Alt hvis du har downloadet temaer, så kan du jo gøre det at du installere det på din side istedet for det du har nu og simpelthen starter på en frisk...istedet for at forsøge at gennemskue hvordan det er lavet i det andet tema...
Jeg har faktisk lavet over 30 sider - med links og på en side har jeg over 20 links - men det tema jeg nu har downloadet er også svært at genemskue for der skal man bruge shortcode til at lave siderne og det er jeg ikke interesseret i - så er der måske et tema du kan forslå.
Ellers så må jeg se mig slået af wp - smil smil - og vente til jeg kan betale mig fra det - smil smil
Har du kigget på Wordpress.org for temaer der passer til dine behov?
Det er nok lidt lettere at du selv finde det, da jeg jo ikke ved hvad du leder efter...
Det er nok lidt lettere at du selv finde det, da jeg jo ikke ved hvad du leder efter...
Ja - det har du da ret I Thoma - jeg har ledt og ledt - og må bare lede videre indtil jeg finder det jeg kan bruge - smil smilThomasI skrev:Har du kigget på Wordpress.org for temaer der passer til dine behov?
Tak.
Jeg vil foreslå, dykker lidt ned i CSS-koderne
Koden for det eksempel du gerne ville have på din hjemmeside er her... så det burde bare være at tilpasse koden, som du vil have den og så fører den over i din kode
Hvis du har spørgsmål svarer jeg gerne 
Koden for det eksempel du gerne ville have på din hjemmeside er her... så det burde bare være at tilpasse koden, som du vil have den og så fører den over i din kode
Kode: Vælg alt
.post-entry {
position: relative;
width: 608px;
margin-bottom: 30px;
padding: 20px;
border: 1px solid rgb(227, 227, 227);
border-radius: 5px 5px 5px 5px;
box-shadow: 0px 0px 4px rgb(238, 238, 238);
}Re: Opbygge side med Links
Jeg ved ikke lige hvordan man dykker ned i CSS - har også sendt dig en pb - men jeg vil også prøve og se om jeg kan finde noget på nette om det imens - endnu engang TAKamw skrev:Jeg vil foreslå, dykker lidt ned i CSS-koderne![]()
Hvis du har spørgsmål svarer jeg gerne
Hvis du følger videoen nedenunder fra hvor jeg har sat den til at starte, så viser den dig hvordan du kommer ind i css-filen 
Her er videoden: http://youtu.be/rkVd2kkDJwU?t=3m49s
Her er videoden: http://youtu.be/rkVd2kkDJwU?t=3m49s