Fra Shopify til WP

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
theappledude
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:7. okt 2019, 15:29
Fra Shopify til WP

Indlæg af theappledude » 7. okt 2019, 15:43

Hej alle

Er ny på forummet.

Til dagligt har jeg opbygget en virksomhed, ved navn NORTHERN eCommerce (https://northernecommerce.com ). Vi beskæftiger os med at drive e-handelsbutikker og affiliate sites.
Til vores webshops bruger vi Shopify, hvilket vi som udgangspunkt er glade for. Da ingen af os er programmører og kun kan lidt til husbehov, er det rart at næsten alt can customizes i deres editor. Hvis vi har større opgaver, rettelser eller nye features, gør vi brug af indiske og kinesiske programmører. Det er relativt billigt.

Hvad der tilgengæld ikke er billigt, er den månedlige ydelse som vi betaler Shopify. Med tre webshops og en habil omsætning bruger vi ihvertfald 5000kr om måneden på deres abonnementer og transaktionsgebyrer. Derfor har jeg ofte tænkt på om man kan sparre dette væk ved at flytte til WP og Woocommerce. Har kigget på deres pricing, som ser langt langt LANGT bedre ud. Der hvor udgiften ligger er nok, at temaerne skal opbygges fra bunden og ikke blot kan flyttes da Shopify bygger deres temaer i Liquid (deres eget sprog). Men måske tager jeg fejl?

Link til vores webshops er lige her, så folk kan danne sig et overblik om hvad det vil koste at få flyttet:
SLETTET

Udover eCommerce delen driver vi pt. tre affiliate sites. Disse kører på WP allerede, men er udelukkende bygget i deres nye editor som jeg personligt synes er pisse fed.
Links til disse er her:

SLETTET

Ved slet ikke om det er tilladt, men hvis folk kan anbefale diverse personer og bureaer, som vil kunne håndtere en sådan opgave, er i meget velkommen til at skrive en kommentar.

Bh. Rasmus

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Fra Shopify til WP

Indlæg af cristian » 26. okt 2019, 15:06

Dette er godt nok et svært spørgsmål.

Jeg tror i skal spørge jer selv "hvad er vores månedlige udgifter er, kontra hvad vil sådan et skift koste."
Hvis det tager 10 år før det tjener sig selv hjem, er det ikke det værd.

Samtidig skriver du at i ikke er programmører og i sidder måske heller ikke og nørder med IT dagligt, i så fald vil jeg ikke selv kaste mig over det.
At få det lavet ude i byen hos et fornuftigt firma, koster i hvert fald 1.000 kr per time og der er tusind ting der kan gå galt i at flytte jeres data fra en struktur til en anden.

Mit råd vil nok være, at hvis i skal lave en ny side så få erfaring med WordPress den vej rundt og tag det derfra.

Besvar