Fejl 404

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
hallodu
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:16. sep 2018, 18:18
Fejl 404

Indlæg af hallodu » 16. sep 2018, 19:29

Hej

Jeg laver en side for en campingvogn club og får en tekst som skriver Undskyld siden ikke fundet det hjælpe måske at søge.

Kan denne tekst ændres?

Har prøvet inde i editor i fejl 404 men den vil ikke gemmes.

Hvordan kan jeg ellers gøre det?

Mvh Esben

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Fejl 404

Indlæg af jepperask » 2. okt 2018, 19:38

Hvilken fejlmeddelelse giver den når du forsøger at gemme? Hvordan har du adgang til serveren? FTP eller også SSH?

Fejlen kunne være at serveren ikke har skrive-rettigheder på din 404.php. I så fald skal den have det, hvilket kræver SSH-adgang. Hvis du har FTP-adgang kan du downloade filen med f.eks FileZilla, opdatere teksten og bagefter uploade den igen.

hallodu
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:16. sep 2018, 18:18

Re: Fejl 404

Indlæg af hallodu » 2. okt 2018, 20:05

Hej Jeppe

Ups der tog du mig godt lige på ordet for køre direkte til wordpress og har aldrig prøvet andet men kan aktivere shh ved one men ved ikke hvordan det bruges.

Kan du forklare mig hvordan dette gøres?

Jeg vedhæfter et billed hvor du kan se hvad det drejer sig om af side og denne komme når man går ind på den gamle side som kun skal være aktiv med billeder og andre faneblade er lukket.

Mvh Esben
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
Udklip.JPG (55.36KiB)Vist 7974 gange

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Fejl 404

Indlæg af jepperask » 2. okt 2018, 20:19

SSH er lidt kompliceret hvis man ikke er vant til det, så jeg vil nok anbefale at du prøver med FTP først.
Du burde have FTP-adgang til serveren hvis det er one.com der hoster. Tjek evt. den email du modtog ved køb eller log ind i deres panel og se om du kan finde oplysningerne.

1. Når du har oplysningerne, så download "FileZilla Client" her: https://filezilla-project.org/
2. Når du åbner programmet, er der i toppen 3 felter: "Host", "Username" og "Password". Udfyld de 3 felter med de opslysninger du har fundet. ("Port" kan du nok lade være blank)
3. Hvis du succesfuldt får logget ind, bør der i det "højre" vindue være en mappestruktur med forskellige filer og mapper. Hvis du finder filen 404.php og "trækker" den ud på dit skrivebord, så kan du ændre filen med f.eks "Notesblok", gemme og trække filen tilbage over i højre vindue. Herefter bør den automatisk blive uploadet til serveren.
4. Tjek siden igen og se om den er opdateret.

Alternativt kan du sende mig oplysningerne, hvis du vil have mig til at gøre det for dig (men lad være med at skrive oplysningerne her hvor alle kan se dem).

hallodu
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:16. sep 2018, 18:18

Re: Fejl 404

Indlæg af hallodu » 2. okt 2018, 20:52

Hej Jeppe

Kan det passe det er denne her som skal rettes I?
Vedhæftede filer
404.JPG
404.JPG (84.36KiB)Vist 7970 gange

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Fejl 404

Indlæg af jepperask » 2. okt 2018, 21:56

OBS: Fik ikke lige set hvilken fil du var i. 404.php bør ligge i wp-content/themes/[DIT TEMA]. Tjek lige efter inden du ændrer noget.

Du kan gøre det på 2 måder.
Din wordpress-installation er sat op til at have oversættelser fra Engelsk til Dansk (vil jeg tro!).
De følgende linjer ser om der er en oversættelse til "It looks like nothing was found at this location. Maybe try visiting %s directly?" og udskriver dem i så fald, og hvis ikke så udskriver den bare dén besked.

Kode: Vælg alt

__( 'It looks like nothing was found at this location. Maybe try visiting %s directly?' ) 
Da din blog udskriver en dansk besked, antager jeg at der er lavet en oversættelse. Den kan du muligvis finde ved at tilgå: wp-content/languages/themes/[DIT TEMA]/da_DK.po

I filen kan du søge efter beskeden og erstatte den med den nye oversættelse.

hallodu
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:16. sep 2018, 18:18

Re: Fejl 404

Indlæg af hallodu » 5. okt 2018, 19:47

Hej Jeppe

Undskyld dette sene svar men har ikke lige haft tid men har i dage leget lidt med dette og har fundet den rigtige fil nu så takker mange gange.

Mvh Esben

hallodu
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:16. sep 2018, 18:18

Re: Fejl 404

Indlæg af hallodu » 14. okt 2018, 13:49

Hej Jeppe

Vil lige høre om du eventuelt har leget med ASTRA plugin for det er sat op på en helt anden måde, håber du kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Esben

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Fejl 404

Indlæg af jepperask » 19. okt 2018, 19:39

Jeg kender det desværre ikke.

Besvar