Mobil version

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
kaslindgren
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:14. sep 2018, 13:14
Mobil version

Indlæg af kaslindgren » 14. sep 2018, 13:17

Hej,

Jeg har webshoppen skiin.dk jeg vil gerne have en mobilversion af hjemmesiden, for at gøre designet mere brugervenligt til mobilbrugere. Ved i hvordan dette kan gøres eller nogle gode ideer?

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Mobil version

Indlæg af jepperask » 14. sep 2018, 17:19

kaslindgren skrev:Hej,

Jeg har webshoppen skiin.dk jeg vil gerne have en mobilversion af hjemmesiden, for at gøre designet mere brugervenligt til mobilbrugere. Ved i hvordan dette kan gøres eller nogle gode ideer?
Umiddelbart ser det mobilvenligt ud for mig, men jeg har ikke kigget siden igennem i detaljer.

Jeg har lige fundet dit tema, og det ligner også at de reklamerer med at det er responsivt (mobilvenligt). Hvis du vil gøre yderligere, så skal du opdatere temaets styling med f.eks mediaqueries, hvilket kræver erfaring med CSS/HTML. Du har muligvis bare fået en CSS-fil med minimeret CSS og i det tilfælde ville jeg nok bruge et online-tool til at lave det om til SCSS eller LESS. Men inden kan du prøve at skrive til dem der har lavet temaet, og høre om du kan få deres rå SCSS/LESS filer hvis de har benyttet det.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mobil version

Indlæg af cristian » 14. sep 2018, 20:53

Du burde få styr på brugen af dine cookies
Vi bruger cookies, men spiser dem ikke :) Fortsætter du på hjemmesiden, regner vi med at du er indforstået med det.
Det første jeg ligger mærke til er at du sætter session og persistent cookies inden jeg overhoved har accepteret cookies.
Derudover er din cookie meddeles mildt sagt utilstrækkelig.

DK og EU lov siger blandt andet at du SKAL forklare hvad du bruger cookies til, hvorfor du vil have at klienten acceptere cookies med mere.
Hvilket for mig gør hele din skiin.dk/cookie-og-privatlivspolitik/ side, bleg.

Et meget lille udsnit af DK cookie lov tekst
En hjemmeside skal informere om og indhente samtykke, når der bruges markedsføringscookies.
Hvis vi tager definitionen af hvad et samtykke er
Et samtykke er en frivillig accept fra en person om at de oplysninger der indhentes om personen, må behandles. Accepten skal indhentes hos personen forud for behandlingen af data, og det skal fremgå hvilke oplysninger der behandles, og af hvem oplysningerne behandles.
Du bryder stort set alle de cookie regler jeg kender.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Mobil version

Indlæg af jepperask » 14. sep 2018, 21:34

cristian skrev:Du burde få styr på brugen af dine cookies
Vi bruger cookies, men spiser dem ikke :) Fortsætter du på hjemmesiden, regner vi med at du er indforstået med det.
Det første jeg ligger mærke til er at du sætter session og persistent cookies inden jeg overhoved har accepteret cookies.
Derudover er din cookie meddeles mildt sagt utilstrækkelig.

DK og EU lov siger blandt andet at du SKAL forklare hvad du bruger cookies til, hvorfor du vil have at klienten acceptere cookies med mere.
Hvilket for mig gør hele din skiin.dk/cookie-og-privatlivspolitik/ side, bleg.

Et meget lille udsnit af DK cookie lov tekst
En hjemmeside skal informere om og indhente samtykke, når der bruges markedsføringscookies.
Hvis vi tager definitionen af hvad et samtykke er
Et samtykke er en frivillig accept fra en person om at de oplysninger der indhentes om personen, må behandles. Accepten skal indhentes hos personen forud for behandlingen af data, og det skal fremgå hvilke oplysninger der behandles, og af hvem oplysningerne behandles.
Du bryder stort set alle de cookie regler jeg kender.
Nu spørges der jo ikke til cookies, men mobil-design. ;-)

Men når vi er på emnet, har du så et link til lovteksten? Står der eksplicit at der skal indhentes samtykke inden der må sættes cookies? Og står der hvad der er tilladt i tilfælde af at der ikke gives tilladelse? Så vidt jeg husker er der også forskel på essentielle cookies og cookies til markedsføring.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mobil version

Indlæg af cristian » 16. sep 2018, 22:40

Men når vi er på emnet, har du så et link til lovteksten?
https://erhvervsstyrelsen.dk/de-fire-va ... ookietyper
http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/co ... dex_en.htm
mm.
Så vidt jeg husker er der også forskel på essentielle cookies og cookies til markedsføring
Markedsføringscookies er ikke essentielle cookies, essentielle cookies (tekniske cookies) er cookies som er nødvendige for at din hjemmeside fungere. Eksempel, session cookies som JSONID eller lign. Og disse er de eneste cookies man ikke skal bede om samtykke omkring.

Markedsføringcookies
Statistikcookies og Personiliserede cookies skal man alle bede om samtykke om og informere omkring inden man sætter dem.
Nu spørges der jo ikke til cookies, men mobil-design
Du kan ikke slukke ildebranden i bygningen før du har vand.

Besvar