"Responsive" er ikke responsivt. Hvad så?

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Gunnar
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:14. feb 2017, 13:40
"Responsive" er ikke responsivt. Hvad så?

Indlæg af Gunnar » 11. sep 2017, 17:49

Jeg kan ingen steder på nettet se, hvad man gør, når temaet (jeg bruger Mantra) ikke sætter tingene rigtigt op til tablet og mobil. Alle steder står bare, at temaet skal være responsivt, som om det så foregår helt automatisk. Men når den laver ulogiske hvide felter eller forstørrer tekster, så der kun står tre ord på hver linje - selv om det ser rigtigt ud på min pc-skærm - så må et eller andet jo være galt. Men hvad kan jeg gøre ved det?
Håber, et klogt hoved ved noget om dette problem og vil hjælpe mig.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: "Responsive" er ikke responsivt. Hvad så?

Indlæg af jepperask » 11. sep 2017, 20:45

1. Tag fat i de der udvikler temaet - forklar dem problemet og så kan de enten ignorere det eller løse det.
2. Hvis du ikke har tid til at vente på ovenstående, kan du kigge på CSS'en til temaet selv og lave de nødvendige justeringer.

Hvis du skal have hjælp med punkt 2, så prøv og lægge et billede op så vi kan se problemet og eventuelt nogle steps til hvordan vi kan reproducere det, så kan det være vi kan guide dig. (-:

Gunnar
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:14. feb 2017, 13:40

Re: "Responsive" er ikke responsivt. Hvad så?

Indlæg af Gunnar » 11. sep 2017, 21:53

Tak for dit svar.
1. Mantra er et gratis tema, og jeg kan vel ikke forvente support.
2. Jeg er i gang med at overføre min hjemmeside til WP, så jeg har den kun på min computerskærm. Så vedhæftede foto er fra "preview". Her er bare et eksempel på, hvordan den har tænkt sig at vise det på mobil. Billederne skulle stå ved siden af hinanden med en billedtekst under hvert billede som på det første foto - det næste foto viser, hvordan det ser ud på mobil. De to tekster er lavet ens, så hvorfor de breder sig ud over hele siden hhv centreret og i fuld sidebredde, forstår jeg ikke. Og i begge tilfælde forhindrer de jo, at det bliver sat pænt op på mobilen, som det er tænkt i forhold til pc'en.
Vedhæftede filer
WP test.JPG
WP test.JPG (144.08KiB)Vist 4304 gange

Gunnar
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:14. feb 2017, 13:40

Re: "Responsive" er ikke responsivt. Hvad så?

Indlæg af Gunnar » 11. sep 2017, 22:02

Nogen gange bliver man klogere alene ved at formulere spørgsmålet. Jeg kan pludselig se, hvad den gør. Siden er lavet i Origin Page Builder med 5 kolonner, og temaet tager hver kolonne for sig og placerer dem under hinanden, fordi billedteksterne fylder så meget. Så spørgsmålet er, hvorfor temaet ikke opfatter den vidget med billedteksten som en del af kolonnen?

Besvar