Blokeret login

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Mario
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:6. mar 2017, 14:23
Blokeret login

Indlæg af Mario » 7. mar 2017, 00:38

Hej !
Jeg er ny bruger og stadigvæk ret uvant med brugen af WordPress. Bær venligst over med mig :-).

Jeg er således kommet lidt skævt fra start: Da jeg på et tidspunkt havde været nødt til at afbryde arbejdet med programmet og skifte til noget andet, troede jeg at jeg dermed havde logget af på WordPress. Da jeg kom tilbage ville jeg derfor logge på igen, men blev afvist nogle gange, hvorefter log adgangen blev blokeret. Forklaringen er selvfølgelig, at jeg IKKE var logget af.

Kan I hjælpe mig med at deaktivere blokkeringen? - På forhånd mange tak - og undskyld !

Med venlig hilsen
Mario
(den nye dreng i klassen :oops: )

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Blokeret login

Indlæg af scootergrisen » 7. mar 2017, 05:36

Har du prøvet "Mistet din adgangskode?"-linket på loginsiden?

Mario
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:6. mar 2017, 14:23

Re: Blokeret login

Indlæg af Mario » 7. mar 2017, 12:34

Hej !
Og mange tak for hjælpen, men desværre. Det var selvfølgelig det første jeg prøvede (op til flere gange), men her bliver jeg spurgt om min mailadresse og når jeg indtaster den, får jeg en meddelelse om at mailadressen er "ukendt", hvilket fik mig til at tænke at jeg måske var røget helt ud og bare skulle tilmelde mig her fra scratch. Men det får jeg heller ikke lov til :?

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Blokeret login

Indlæg af scootergrisen » 7. mar 2017, 13:40

Hvis din e-mailadresse er ukendt så har du måske slet ikke være tilmeldt/logget ind.

Synes det er uklart hvor du har tilmeldt dig.
Du snakker om "programmet" og "tilmelde mig her".
Hvis du vil så kom med link til hvor du har tilmeldt dig.

Mario
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:6. mar 2017, 14:23

Re: Blokeret login

Indlæg af Mario » 7. mar 2017, 14:11

Hej igen !

Du må bære over med mig, hvis jeg bruger de forkerte begreber. Er som sagt lige landet i dette for mig helt nye univers ;)

Jeg har tilmeldt på WordPress forside, ved at klikke på feltet "tilmeld dig", hvor jeg også har oplyst alt det jeg blev spurgt om. Havde heller ingen problemer de første par gange jeg loggede på, lige som jeg helt problemfrit kan logge mig her på bloggen og chatte med dig, hvilket kræver at jeg indtaster mit brugernavn og password og at de bliver godkendt, ligesom jeg modtager mails med besked om at der ligger et nyt indlæg fra dig. Det må vel betyde at "systemet" (undskyld begrebet) genkender mit brugernavn, mit password og min mailadresse. - Men når jeg indtaster min mailadresse på WordPress forside, for at tilmelde mig WP kurset, så svarer den "mailadressen ukendt" (hæng mig ikke op på den helt præcise formulering).

Mærkeligt ikke ?

Bedste hilsener
Mario

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Blokeret login

Indlæg af scootergrisen » 7. mar 2017, 14:25

Ok så tror jeg at jeg forstår hvad du mener.

Jeg tror ikke forummet/phpBB3 (https://www.nemprogrammering.dk/forum/) og Wordpress (https://www.nemprogrammering.dk/wp/min-konto/) bruger samme login.
Jeg kan heller ikke logge ind på Wordpress selvom jeg er tilmeldt i forummet.

Er ikke sikkert på om det er meningen at du skal kunne tilmelde dig Wordpress her på nemprogrammering.dk.
Det må de andre lige svare på.

Hvor står der "Tilmeld dig"?

Besvar