XAMPP Object not found! Error 404 localhost

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Robert
Begynder
XAMPP Object not found! Error 404 localhost

Indlæg af Robert » 13. sep 2016, 10:16

Kære Thomas, og alle jer andre.

Jeg skriver nu, som du henviste mig til Thomas, for at få løst et meget essentielt problem, i min videre færd med at oprette en virtual server på min computer.

Sagen er den, at jeg når til dette skridt, se videoen her http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... sus2-2.php
10,36 min. inde, hvor jeg skal til at installere wordpress.

For efter at have åbnet filen wp-config-sample, får jeg denne besked:

Object not found!

The requested URL was not found on this server. If you entered the URL manually please check your spelling and try again.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Error 404

localhost
Apache/2.4.23 (Win32) OpenSSL/1.0.2h PHP/5.6.24

Og ikke denne her:

Se vedhæftet klippet og pastet billedfil fra videoen
Bilag 1http://www.nemprogrammering.dk/forum/download/ ... iew&id=143
Bilag 1.PNG
Bilag 1.PNG (69.21KiB)Vist 28346 gange

Jeg har slavisk fulgt videoen og gjort det den har vist, er der nogen som har den fjerneste ide om, hvad problemet kan være?

På forhånd tak for din tid, og hav en dejlig dag
Kærlig hilsen Robert

Robert
Begynder

Re: XAMPP Object not found! Error 404 localhost

Indlæg af Robert » 13. sep 2016, 10:19

Janne
Begynder

Indlæg af Janne » 13. sep 2016, 12:45

Jeg har samme problem med Joomla i XAMPP efter jeg har hentet og installeret en ny skabelon, så jeg venter med spænding.

Robert
Begynder

Indlæg af Robert » 13. sep 2016, 13:13

Janne skrev:Jeg har samme problem med Joomla i XAMPP efter jeg har hentet og installeret en ny skabelon, så jeg venter med spænding.
Det kan jeg godt forstå, at du gør Janne :-)
Dog hvorfor er valget faldet på Joomla og ikke Wordpress?

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 13. sep 2016, 20:02

Har du placeret din mappe korrekt? Jeg har ikke lige set videoen, men wordpress-mapper/filer skal ligge i ../xampp/htdocs/din-hjemmeside (opret mappen kaldet 'din-hjemmeside') - herefter kan du tilgå den via localhost/din-hjemmeside. Hvis du skriver et navn efter localhost/ som ikke er en mappe i htdocs, så vil du få 404 fejlen.

Robert
Begynder

Indlæg af Robert » 13. sep 2016, 23:42

jepperask skrev:Har du placeret din mappe korrekt? Jeg har ikke lige set videoen, men wordpress-mapper/filer skal ligge i ../xampp/htdocs/din-hjemmeside (opret mappen kaldet 'din-hjemmeside') - herefter kan du tilgå den via localhost/din-hjemmeside. Hvis du skriver et navn efter localhost/ som ikke er en mappe i htdocs, så vil du få 404 fejlen.
Kære Jeppe, tak for dit svar.

Du siger noget som jeg har undrede mig over, når jeg bruger netbeans til at åbne fileren med, og gemme den med ikonet (to disk).

Så lægger den sig i oversigten i netbeans, fremgår du ikke i ht-doksmappen ?

Det må være der, at fejlen opstår, har du et bud på hvad jeg eventuelt i den proces, gør forkert?

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 13. sep 2016, 23:59

Jeg benytter ikke selv netbeans, så jeg skal ikke kunne sige det. Dog mener jeg ikke at du behøver redigere i wp-config manuelt - du kan bare udpakke filerne i din mappe i htdocs mappen, og så gå til localhost/din-mappe/wp-admin/install.php i din browser - og så vil wordpress spørge dig om de informationer, og så selv redigere config-filen for dig.

Robert
Begynder

Indlæg af Robert » 14. sep 2016, 01:20

jepperask skrev:Jeg benytter ikke selv netbeans, så jeg skal ikke kunne sige det. Dog mener jeg ikke at du behøver redigere i wp-config manuelt - du kan bare udpakke filerne i din mappe i htdocs mappen, og så gå til localhost/din-mappe/wp-admin/install.php i din browser - og så vil wordpress spørge dig om de informationer, og så selv redigere config-filen for dig.

Det vil jeg straks prøve, så jeg slette det hele igen og starter forfra :-) Tak Jeppe

Janne
Begynder

Indlæg af Janne » 14. sep 2016, 08:26

Robert skrev:Janne skrev:
Jeg har samme problem med Joomla i XAMPP efter jeg har hentet og installeret en ny skabelon, så jeg venter med spænding.

Det kan jeg godt forstå, at du gør Janne

Fordi jeg er absolut novice og jeg kunne ikke overse at få WordPress til at ligne en hjemmeside og ikke en blog. Jeg har en rædselsfuld hjemmeside lavet i FrontPage som jeg på et tidspunkt lukkede, men der var temmeligt overraskende flere som protesterede fordi de brugte mine oplysninger. :o

Jeg har løst mit problem med fejl 404. Fandt løsningen i denne video https://www.youtube.com/watch?v=FLosVLEYGmI
Håber linket virker :D

Janne

Robert
Begynder

Indlæg af Robert » 14. sep 2016, 20:56

jepperask skrev:Har du placeret din mappe korrekt? Jeg har ikke lige set videoen, men wordpress-mapper/filer skal ligge i ../xampp/htdocs/din-hjemmeside (opret mappen kaldet 'din-hjemmeside') - herefter kan du tilgå den via localhost/din-hjemmeside. Hvis du skriver et navn efter localhost/ som ikke er en mappe i htdocs, så vil du få 404 fejlen.
Kære Jeppe, jeg har nu prøvet at indsætte en ny mappe i ht-docs med navnet på min hjemmeside

Og så får jeg i stedet denne kommando?

Index of /navnetpåhjemmesiden

[ICO] Name Last modified Size Description
[PARENTDIR] Parent Directory -
Apache/2.4.23 (Win32) OpenSSL/1.0.2h PHP/5.6.24 Server at localhost Port 80

Hvad kan jeg gøre derfra, og er der noget som er gået skævt inden?

Og når jeg trykke på PARENTDIR] Parent Directory

Kommer jeg tilbage til localhost/dashboard

Og der får jeg mulighed for at trykke på phpMyAdmin og komme tilbage til min Localhost profil, som stadig ikke er forbundet med min hjemmesidemappe, der er tom, er det rigtigt indtil videre?
Senest rettet af Robert 14. sep 2016, 21:12, rettet i alt 1 gang.

Robert
Begynder

Indlæg af Robert » 14. sep 2016, 21:09

jepperask skrev:Jeg benytter ikke selv netbeans, så jeg skal ikke kunne sige det. Dog mener jeg ikke at du behøver redigere i wp-config manuelt - du kan bare udpakke filerne i din mappe i htdocs mappen, og så gå til localhost/din-mappe/wp-admin/install.php i din browser - og så vil wordpress spørge dig om de informationer, og så selv redigere config-filen for dig.
Kære Jeppe, hvilke filer er det jeg skal udpakke i ht-docsmappen?

For på nuværende tidspunkt, får jeg dette her svar når jeg går til localhost/din-mappe/wp-admin/install.php

Object not found!

The requested URL was not found on this server. If you entered the URL manually please check your spelling and try again.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Error 404

localhost
Apache/2.4.23 (Win32) OpenSSL/1.0.2h PHP/5.6.24

Så der er et eller andet forbinderled jeg misser.

Tak for din tid og support :-)

Robert
Begynder

Indlæg af Robert » 14. sep 2016, 21:18

Janne skrev:
Robert skrev:Janne skrev:

Det kan jeg godt forstå, at du gør Janne

Fordi jeg er absolut novice og jeg kunne ikke overse at få WordPress til at ligne en hjemmeside og ikke en blog. Jeg har en rædselsfuld hjemmeside lavet i FrontPage som jeg på et tidspunkt lukkede, men der var temmeligt overraskende flere som protesterede fordi de brugte mine oplysninger. :o

Jeg har løst mit problem med fejl 404. Fandt løsningen i denne video https://www.youtube.com/watch?v=FLosVLEYGmI
Håber linket virker :D

Janne
Okay Janne, tak for din uddybning, handler det dog dybest set ikke om temaet du bruger i Wordpress?

Det er da klart, at de protestere, hvis der er noget givtigt information, som de har haft glæde af.
Måske du skal tænke på at lave en eller anden form for henvisning, på din nye side. Eller overflytte informationen og give dem besked.

Hvad handlede den gamle side om?

Super dejligt, at du har, jeg har kigget på videoen, kan dog ikke lige se hvor den kan løse det jeg hænger fast i. Tak :-)

Janne
Begynder

Indlæg af Janne » 15. sep 2016, 09:28

Jeg har både Joomla og WordPress liggende i XAMPP, og jeg kan faktisk være logget ind på dem begge samtidig. Jeg har vedhæftet et print screen, så du kan se hvilke WordPress filer jeg har og hvor de er placeret. Håber det kan hjælpe.

Min hjemmeside er om slægtsforskning og lokalhistorie. Den indeholder også billeder af gravsten på et par kirkegårde og registre til kirkebøger. De tabeller ligger i databasen og er søgbare. Mit problem er at jeg ikke lige kan overse hvordan jeg får dem integreret i Joomla.

Joomla og WordPress ligner hinanden rigtig meget, men jeg synes Joomla har et ekstra lag til opbygning af strukturen på hjemmesiden - eller den måde jeg kan organisere de sider/artikler jeg laver. Med tiden kan det blive i 100-vis og når jeg finder nye oplysninger skal jeg let kunne finde og redigere i de tidligere publicerede sider.
Vedhæftede filer
wordpress.png
wordpress.png (134.68KiB)Vist 28320 gange

Robert
Begynder

Indlæg af Robert » 15. sep 2016, 09:42

Janne skrev:Jeg har både Joomla og WordPress liggende i XAMPP, og jeg kan faktisk være logget ind på dem begge samtidig. Jeg har vedhæftet et print screen, så du kan se hvilke WordPress filer jeg har og hvor de er placeret. Håber det kan hjælpe.

Min hjemmeside er om slægtsforskning og lokalhistorie. Den indeholder også billeder af gravsten på et par kirkegårde og registre til kirkebøger. De tabeller ligger i databasen og er søgbare. Mit problem er at jeg ikke lige kan overse hvordan jeg får dem integreret i Joomla.

Joomla og WordPress ligner hinanden rigtig meget, men jeg synes Joomla har et ekstra lag til opbygning af strukturen på hjemmesiden - eller den måde jeg kan organisere de sider/artikler jeg laver. Med tiden kan det blive i 100-vis og når jeg finder nye oplysninger skal jeg let kunne finde og redigere i de tidligere publicerede sider.
Kære Janne, tak for din fine og uddybende tilbagemelding.

Wauw, hvor fedt, gid det var mig der bare kunne få Wordpress til at ligge der.

Takker også for billedet, det hjælper mig dog ikke yderligere, da mit problem er at få netbeans til at åbne og lægge den rigtig, så det bliver en integreret og forbindende fil?

Okay, det er også en af min brors store passion, god vind med siden. :-) det lyder som om det kan blive stort. :-)

Til det sidste, handler det ikke kun om det tema, som der bruges, som jeg også skrev før?
Jeg ved dette ikke, har på nuværende tidspunkt, kun et meget lille overblik over, hvad der er muligt.
Dog dejligt at du har fået det op at køre, :-)

Janne
Begynder

Indlæg af Janne » 15. sep 2016, 09:57

Okay - jeg kender ikke netbeans, så jeg skal nok undlade.... :)

Jo, det kan meget vel være, men de skabeloner jeg fandt ændrede ikke strukturen i kontrolpanelet og det er der jeg ser den største forskel på de to programmer.

Held og lykke med dit forehavende.

Hilsen Janne

Robert
Begynder

Indlæg af Robert » 15. sep 2016, 10:27

Janne skrev:Okay - jeg kender ikke netbeans, så jeg skal nok undlade.... :)

Jo, det kan meget vel være, men de skabeloner jeg fandt ændrede ikke strukturen i kontrolpanelet og det er der jeg ser den største forskel på de to programmer.

Held og lykke med dit forehavende.

Hilsen Janne
:-) Netbeas er blot det program der bruges til at forandre wp-config-sample fil med, så den passer til phpmyadmin-basen.

Okay, og tak for ønsket, som er gensidigt til dit :-)

Kærlig hilsen Robert

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 15. sep 2016, 14:56

Hej Robert,

Du har efterhånde skrevet en del både her og under den video du henviser til, så har lidt mistet overblikket over, hvad du har prøvet og hvad du ikke har prøvet.

Som Jeppe også er inde på, så behøver du ikke redigere din wp-config fil, som vist i videoen - wordpress kan idag gøre det selv. Og hvis du så retter noget, så er det også helt fint blot at bruge notpad eller notesblok, da det kan virke mere simpel at gå til.

At du kommer til dit dashboard viser, at xampp kører, så så lang så godt.

Jeg lod også mærke til at du skrev
For på nuværende tidspunkt, får jeg dette her svar når jeg går til localhost/din-mappe/wp-admin/install.php
Husker du at udskifte "Din-mappe" med navnet på din hjemmesidemappe i htdocs?

Og alle wordpress filerne er uploadet til din hjemmesides mappe i htdocs?

Prøv at gå ind i ht-docs, derefter ind i din hjemmeside mappe, derefter ind i wp-admin mappen, vælg install.php, højreklik og "åben med" din browser (måske chrome). Hvad er stien i adresselinjen. Vil du venligst oplyse denne?

Hos mig er det f.eks. "file:///C:/xampp/htdocs/wpmanualen.dk/wp-admin/install.php", hvor wpmanualen.dk er min hjemmeside.

Hvis du sender det du får kan vi bedre finde ud af om dine mappestruktur er rigtig...

Besvar