Installere WordExpress

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
fndenmark
Begynder
Installere WordExpress

Indlæg af fndenmark » 30. jun 2016, 13:12

Har fulgt vejledning med installation af xampp men når jeg kommer til at lave en http til localhost får jeg ikke adgang til videre installation. Jeg har dog ved kald af localhost/phpmyadmin(katalog:xampp) fået muligheden for at oprettet en database, men når jeg udfører localhost/wordpress fås fejmeddelelsen: fejl ved etablering af databaseforbindelse
Fejlmeddelelsen er åbenbart en standardmeddelelse når der mangler en fil:db-error.php
Det er også muligt at udføre 127.0.0.1/dashboard som ligger i kataloget htdocs, men hvorfor man ikke kan kalde wordpress, der ligger i samme katalog er uforståeligt. Er der ikke en PHP epkspert, der kan tyde dette?

Problemet er løst - installation var ok indtil sidst, hvor man skulle slette teksten "adgangskode",som programmet jo havde sat ind til databasen
Senest rettet af fndenmark 4. jul 2016, 17:44, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Installere WordExpress

Indlæg af ThomasI » 2. jul 2016, 17:01

Fejlmeddelelsen er åbenbart en standardmeddelelse når der mangler en fil:db-error.php
Dette er ikke helt rigtigt.

Fejl ved etablering af databaseforbindelse er typisk fordi der mangler en database, fordi din bruger ikke har rettigheder til databasen eller fordi dit brugernavn eller password til databasen i din wp-config fil er forkerte.

Derfor skal du tjekke om:

- din database er oprette korrekt og at dens navn står rigtigt i din wp-config fil. Undgår æ ø og å i database navnet.
- Hvis du har en bruger til databasen, har denne så de rette rettigheder og brugernavnet og koden skrevet rigtigt i wp-config filen?

Besvar