Hvordan gøre tema"forside" til statisk forside ?

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Nette
Begynder
Hvordan gøre tema"forside" til statisk forside ?

Indlæg af Nette » 28. feb 2015, 14:13

Hejsa ...

Temaet er Albar (har købt premium). Synes godt om "forsiden" som den vises reklamemæssigt, når man vælger tema.
Har langt om længe fået slides til at fungere osv - og på menuen hedder den også "Forside" - og fungerer som sådan, når man klikker. Ved godt, at den jo er til blogindlæg ... men vil gerne have, at den skal være min statiske forside.
Under "Tilpas" og "Statisk forside" - får jeg bare ikke mulighed for at vælge den. Alle de andre sider er der, men ikke forside :-(
Har søgt og læst lidt om dette, og har nu installeret plugin'et "Child Theme Configurator".
Så er jeg ellers blank derfra ...
Er det, hvad der skal til? Opskriften er lidt langhåret.
Nogle, der kan hjælpe mig i et jævnt dansk sprog.

På forhånd tak.

Nette

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Hvordan gøre tema"forside" til statisk forside ?

Indlæg af ThomasI » 2. mar 2015, 20:32

Hmm... Er der nogle indstillinger specifikke for temaet? Tænker det sted hvor WordPRess selv har muligheden måske ikke nødvendigvis er her at du skal indstille det for netop dette tema.

Prøv at søge temaet specifikke indstillinger igennem. Måske er der en mulighed der hedder "static frontpage" eller ligende. Når jeg kigger på temaet ser det ud som om at der medfølger en statisk forside og ikke bare en blogforside...

Nette
Begynder

Indlæg af Nette » 3. mar 2015, 00:27

Hej Thomas
Jo, muligheden for at vælge statisk forside er indbygget i temaet. Kan vælge alle de sider, jeg selv har oprettet, men ikke blogforsiden. Det er præcis den blogforside, jeg gerne vil have som statisk forside - blandt andet pga. det foto slide den er "født med".
Har forsøgt at lave et child theme (med Child Theme Creator) - dog uden held, får blot en blank side. Har læst mig til, at det er noget med functions php ??, jeg mangler at indsætte, men ved desværre ikke hvor.
Har indtil videre blot forsøgt at bygge blogforsiden op, så den fungerer som forside.

Er det tilladt at stille et ekstra spørgsmål ? Eller bør jeg starte det op i ny tråd?
Temaet Albar er oversat til dansk, men hvis jeg vælger eksempelvis "resumé" af en blog (fremfor dens fulde længde), hvor man så skal klikke for at læse mere, står der "Read more" :-(

Venligst
Nette

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 7. mar 2015, 10:15

Din "read more" knap ligger inde i en div kaldet "alba-blog-standard-post-footer-right". Prøv at finde den i dine kildefiler og så står der nok "read more" hardcoded - det kan du så selv ændre til det du vil :)

Er der ikke et sted, hvor du kan aktivere denne slider på dine andre sider? Måske via widget området. Ellers er der måske ikke andet for end at leve med en blog-roll forside - måske kan du vælge ikke at vise nogle blogindlæg? så siden bare bliver blank - eller måske bare få vist ét blogindlæg. Det er svært at sige uden at vide hvilke indstillingsmuligheder der er i temaet.

Besvar