Søger hjælp til domæne setup, til wordpress

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
andr959e
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:27. dec 2014, 19:03
Søger hjælp til domæne setup, til wordpress

Indlæg af andr959e » 27. dec 2014, 19:12

Jeg er igang med at lave en wordpress hjemmeside, men jeg ved ikke hvordan jeg kan få mit domæne til at virke så andre kan komme ind på min hjemmeside lige nu er det kun mig der kan via localhost HJÆLP

Beklager hvis der er stavefejl :-)

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Søger hjælp til domæne setup, til wordpress

Indlæg af jepperask » 28. dec 2014, 16:45

andr959e skrev:Jeg er igang med at lave en wordpress hjemmeside, men jeg ved ikke hvordan jeg kan få mit domæne til at virke så andre kan komme ind på min hjemmeside lige nu er det kun mig der kan via localhost HJÆLP

Beklager hvis der er stavefejl :-)
Jeg prøvede i sin tid, og fik det aldrig til at virke 100%.

Jeg mener ikke du kan benytte localhost, men i stedet din offentlige IP-adresse. For at temaer og andet kan ses, er du vist også nødt til at gøre din Wordpress-mappe 'accessable' (noget med at højre-klikke på mappen -> sikkerhed).

Jeg vil slet ikke anbefale dig at gå dén vej, men i stedet få fat i et domæne med tilhørende webhotel, hvad enten det er til at teste ting eller til kommercielt brug. Der er en række komplikationer ved at køre sitet fra din PC (udover at få det til at virke), eksempelvist at sitet kører gennem din internetforbindelse (langsom ifht. en server) og vil tillægge jeres net trafik. Desuden kan sitet også kun køre når din PC tillader det (når den er tændt) - så det kommer selvfølgelig an på om du skal teste ting eller køre siden 'for real'.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Søger hjælp til domæne setup, til wordpress

Indlæg af ThomasI » 28. dec 2014, 17:21

Hej med dig,

Altså hvis andre skal kunne se din hjemmeside, jamen så skal du have købt dig et domæne og et webhotel.

Det kan du læse meget mere om her:

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... online.php

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... terdet.php

Når du har domæne og webhotel på plads, så skal du have flyttet den hjemmeside du har liggende lokalt på din computer til webhotellet.

Det har jeg desværre ikke en guide der viser, men jeg er sikker på at der findes nogle på nettet som forklarer det rigtig godt :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Søger hjælp til domæne setup, til wordpress

Indlæg af cristian » 29. dec 2014, 15:13

andr959e skrev:Jeg er igang med at lave en wordpress hjemmeside, men jeg ved ikke hvordan jeg kan få mit domæne til at virke så andre kan komme ind på min hjemmeside lige nu er det kun mig der kan via localhost HJÆLP

Beklager hvis der er stavefejl :-)
Hvis ikke du er ok god til infrastruktur og servere, så køb dig plads på et webhotel.
Ellers skal du gøre noget i stil med

Oprette en DNS server
Opret en www server (apache2, PHP, Sequel mm formentlig)
Opret en port forward i din router som siger (offentlig ip adresse:80 -> web server)
Så skal du tage højde for at andre kommer ind i dit LAN (sikkerhed).

Du skal have en maskine der kører siden 24/7/365, dette koster også lidt på strøm regningen.
kilowatt * 24 * 365 * 1,8 = kr
[ kilowatt ] * [ timer pr dag ] * [ antal dage i året ] * [ prisen for el ] = kr

Men hvis du er ude på at dygtig gøre dig, så kan jeg foreslå dig at investere i 3-4 Raspberry PI's.
Da de løser opgaven bare i en mindre skala til industri servere som koster +10.000 kr pr år i strøm.

andr959e
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:27. dec 2014, 19:03

Re: Søger hjælp til domæne setup, til wordpress

Indlæg af andr959e » 29. dec 2014, 22:57

Cristian jeg har en maskine som køre 24/7 derfor ville jeg spare de penge jeg nu kan men dit skype link virker ikke desvære

-Andreas

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Søger hjælp til domæne setup, til wordpress

Indlæg af cristian » 30. dec 2014, 01:16

mit ID er: vikingen-der-sover
Har haft dette ID 4 ever xD

Besvar