Hvordan få vist websted i xampp?

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Amanita
Begynder
Hvordan få vist websted i xampp?

Indlæg af Amanita » 27. nov 2016, 02:04

Efterhånden har jeg været igennem en del temaer,med hvilke jeg har forsøgt at lave et galleri. Det er endnu ikke lykkedes mig at få vist resultatet af mine bestræbelser.

Nu har jeg så fundet en plugin, som ser ud til muligvis at være noget, der kan bruges. Men når jeg trykker på "besøg websted", så viser den bare standardsiden.

Alle mine bestræbelser har ikke gjort indtryk.
Det nuværende forsøg er med tema: PinBlack og plugin WP Photo Album Plus.
wp_album.jpg
wp_album.jpg (28.52KiB)Vist 19115 gange
forside.JPG
forside.JPG (74.69KiB)Vist 19115 gange

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Hvordan få vist websted i xampp?

Indlæg af cristian » 28. nov 2016, 18:33

Min egen mening er at man kun burde bruge XAMPP hvis man har IT erfaring, men som er begrænset.

Hvis jeg selv stod i en situation hvor jeg skulle bruge wordpress, og ikke havde server erfaring så vil jeg benytte
en udbyder som one.com som understøtter wordpress.

Har du erfaring med HTML og CSS? Hvis ja, hvorfor laver du så ikke dit eget gallery?

I dit indlæg er der (for mig) ikke nok info til at jeg ville kunne hjælpe dig videre.

Amanita
Begynder

Indlæg af Amanita » 28. nov 2016, 19:58

Tak fordi du svarede. :D
Hvor meget erfaring vil du mene, man skal have?

Min første hjemmeside kodede jeg selv i 2004, i html og css. Det blev dog lidt for besværligt og tidskrævende at vedligeholde, fordi jeg hele tiden skulle lægge flere billeder op. (Jeg har iøvrigt gemt min første side med billedmapper og at, hvad dertil hører, så jeg kan se den i min browser. Nostalgi? ;) )
Senere brugte jeg Gallery2 fra Menalto, men den er ikke blevet udviklet de sidste år, og da så mit webhotel opgraderede deres servere i foråret, så faldt min side fra hinanden, og viste efterhånden kun 403-sider.
Så fandt jeg Piwigo, og lavede min side deri, selv om det ikke er optimalt, men da jeg ved et tilfælde kom til at se min side på en laptop fandt jeg ud af, at de store billeder ikke kunne scrolles. (og at de iøvrigt ikke var de originale billeder, jeg havde lagt ind, men de var redigeret af et automatisk program.)
Jeg har forsøgt at få hjælp i Piwigos forum, men får intet svar. Så har jeg forsøgt at finde et andet CMS, der kan det, jeg gerne vil have, men det er også svært.
De fleste jeg har fundet vil bl.a. beskære mine billeder til kvadrater, samt bruge masonry layout og lightbox, og det ønsker jeg ikke.

Her kan du se min hjemmesides udvikling:
https://research.domaintools.com/resear ... jberg.com/
Og her er den aktuelle hjemmeside: http://soejberg.com/

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 28. nov 2016, 20:49

Hvor meget erfaring vil du mene, man skal have?
Jeg vil mene du skal have erfaring indenfor port numre, services og processer for at forstå hvordan XAMPP virker og
hvordan du kommer uden om diverse fejl du må løbe ind i.

Du skal bruge størstedelen af din tid på det der interessere dig, som i dette tilfælde er dine billeder. Resten skal jo "bare virke" og
tage så lidt af din tid som muligt.

one.com som er mit eksempel laver hele infrastrukturen for dig, så det du skal nørde med er dit tema til wordpress og så
ellers dine billeder. Jeg har selv et par sider der, og mener jeg giver 160 kr om året.

Derudover så er XAMPP jo ikke tilgængeligt for din familie, venner / andre. Så hvis du har din egen "server" så skal denne have portforwarding
i din router samt peges på i et offentligt DNS server som igen tager din tid fra din "kerne" fornøjelse.

Men det kan godt være jeg ikke længere forstår dit spørgsmål
Efterhånden har jeg været igennem en del temaer,med hvilke jeg har forsøgt at lave et galleri. Det er endnu ikke lykkedes mig at få vist resultatet af mine bestræbelser.
Men på http://soejberg.com/ har du jo et galleri med en del billeder hos meebox.net

Amanita
Begynder

Indlæg af Amanita » 28. nov 2016, 21:57

Ja, jeg er bange for, at du har misforstået mig.

Mit problem har ikke noget med webhotel at gøre.
Jeg har jo, som du påpeger, en fungerende webside.
Fumgerende er dog så meget sagt.
Som jeg skrev, så kan man ikke scrolle de store billeder.
Det bevirker, at man heller ikke kan se beskrivelsen, som jeg har skrevet under nogle af billederne, hvis man har en skærm mindre end 21 tommer.
Derfor afprøver jeg forskellige muligheder i xampp, indtil jeg har fundet noget, der fungerer som jeg vil have det.

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 29. nov 2016, 12:29

Nu giver det mening for mig ;)
Det bevirker, at man heller ikke kan se beskrivelsen, som jeg har skrevet under nogle af billederne, hvis man har en skærm mindre end 21 tommer.
har du et eksempel på et billede der bliver beskåret forkert / er for stort til dit nuværende site?
Nu har jeg så fundet en plugin, som ser ud til muligvis at være noget, der kan bruges. Men når jeg trykker på "besøg websted", så viser den bare standardsiden.
pas, hvis vi laver en teamviewer så kan vi nok hurtigt regne ud hvad der sker men ellers så må du se om nogle af de andre svare på denne.

edit: har siddet og rodet lidt med http://soejberg.com/picture.php?/1328/category/170 og det er da noget slam.
Har du muligheder for at rette i CSS koden til temaet? Så kan det nok rettes til så hele billedet vises.

edit2: Nu har jeg rodet lidt mere med det på bin lokale pc
og nu kan jeg lige meget skærm størrelsen på billede http://soejberg.com/picture.php?/1328/category/170 se din copyright i bunden.
Hvilket er hvad jeg tænker du gerne vil opnå? Eller har du andre billeder med mere tekst?

Jeg kan ikke vise billederne her da de er for store til hvad er tilladt.... thomas :shock:
Men hvis du siger det er ok, så kan jeg vise dig dem midlertidigt på min egen side.

Amanita
Begynder

Indlæg af Amanita » 29. nov 2016, 15:31

Det er ikke fordi billederne bliver beskåret forkert, for jeg beskærer dem selv. Jeg har Adobe Photoshop CS6, hvor jeg beskærer og reducerer størrelsen til max 900px bred og max 800px høj.
Derfor vil jeg gerne være fri for, at et indbygget program redigerer i mine billeder.
har du et eksempel på et billede der bliver beskåret forkert / er for stort til dit nuværende site?
Det er alle store billeder, der ikke kan scrolles, når man klikker dem op fra thumbnails,
Eks. http://soejberg.com/picture.php?/348/category/244
http://soejberg.com/picture.php?/1687/category/141
Jeg har prøvet at indsætte koden til en scrollbar, men det resulterer bare i en dobbelt scrollbar på siderne med thumbnails, og den nye scrollbar har ingen gllider.

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 29. nov 2016, 16:03

Det er ikke fordi billederne bliver beskåret forkert
browseren beskære billedet forkert så man ikke kan se din copyright linje / "vandmærke". Anyhow

For min egen maskine / browser har jeg løst dette ved at jeg har fjernet 2 linjer kode og tilføjet 3 nye, som gør at jeg nu ser alle billeder
som "hele" uanset deres størrelse. Jeg kan godt vise dig hvordan dette ser ud hvis du siger det ok jeg bruger dine billeder til dette, eftersom du har skrevet copyright på dem.
se ovenstående svar hvor jeg også skrev om dette.

Men der er så ingen grund til at du beskære dine billeder med CS6, hver mindre formålet er at få billederne til at fylde mindre (megabytes),
da din nuværende løsning automatisk beskære dem til 760x780px

Så spørgsmålet nu er om du kan implementere disse i alt 5 linjer, hvis du har mulighed for at rette direkte i PHP og CSS filerne.
Eller om du skal have lidt hjælp til dette.

Det ville være meget fornuftigt at tage en backup af den nuværende opsætning inden der rettes i den.

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 5. dec 2016, 10:10

Gik du "død" på det?

Amanita
Begynder

Indlæg af Amanita » 5. dec 2016, 18:49

Jeg holder lige en pause for at overveje, hvordan jeg skal formulere mig for at blive forstået. :oops:

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 8. dec 2016, 16:53

Jeg vil mene at jeg godt ved hvad du vil have lavet, og har en løsning.

Derfor jeg spurgte om du selv vil kunne implementere CSS3 koden (5 linjer), eller om du har brug for hjælp til dette.

Amanita
Begynder

Indlæg af Amanita » 8. dec 2016, 21:42

som gør at jeg nu ser alle billeder som "hele" uanset deres størrelse.
Jamen, det er jo netop det, jeg ikke vil have. Jeg har nu aktiveret en feature, der gør omtrent dettte, men jeg har valgt, ikke at bruge det, og det bliver fjernet igen, når du har set det.
Men der er så ingen grund til at du beskære dine billeder med CS6
Jeg har købt licens til et hundedyrt (7300,00) billedbehandlingsprogram, fordi jeg gerne selv vil have styr på redigeringen af mine billeder. Det vil jeg ikke overlade til noget automatik. Derfor vil jeg gerne være fri for, at et indbygget program redigerer i mine billeder.
Ang. scrollbar, så har jeg søgt rundt omkring på nettet og afprøvet forskellige css- koder, men de virker alle på samme måde, som den jeg lige midlertidig har lagt ind nu. Altså en bar uden scrollknap. Hvorfor der ikke er en fungerende scrollbar på siderne med de store billeder, det kan jeg ikke regne ud.
På en stor skærm ser et billede sådan ud:
ScreenShot0a2.jpg
ScreenShot0a2.jpg (57.25KiB)Vist 19052 gange

Besvar