ThomasI skrev:Hej Robert,
Du har efterhånde skrevet en del både her og under den video du henviser til, så har lidt mistet overblikket over, hvad du har prøvet og hvad du ikke har prøvet.
Som Jeppe også er inde på, så behøver du ikke redigere din wp-config fil, som vist i videoen - wordpress kan idag gøre det selv. Og hvis du så retter noget, så er det også helt fint blot at bruge notpad eller notesblok, da det kan virke mere simpel at gå til.
At du kommer til dit dashboard viser, at xampp kører, så så lang så godt.
Jeg lod også mærke til at du skrev
Husker du at udskifte "Din-mappe" med navnet på din hjemmesidemappe i htdocs?For på nuværende tidspunkt, får jeg dette her svar når jeg går til localhost/din-mappe/wp-admin/install.php
Og alle wordpress filerne er uploadet til din hjemmesides mappe i htdocs?
Prøv at gå ind i ht-docs, derefter ind i din hjemmeside mappe, derefter ind i wp-admin mappen, vælg install.php, højreklik og "åben med" din browser (måske chrome). Hvad er stien i adresselinjen. Vil du venligst oplyse denne?
Hos mig er det f.eks. "file:///C:/xampp/htdocs/wpmanualen.dk/wp-admin/install.php", hvor wpmanualen.dk er min hjemmeside.
Hvis du sender det du får kan vi bedre finde ud af om dine mappestruktur er rigtig...
Hej Thomas, og tak for dit svar.
Det er stadig det samme, jeg når til, som den indledende tråd her også beskriver, det med det vedhæftet billede (bilag 1) 10.36 min. inden i din video.
Og du kan tro, at jeg også er godt rundforvirreret, har dog forstået den overordnede mening/diagram, kan bare ikke få den implementeret, så det er forbundet og virker.
Ja, du kan tro, at XAMPP kører, og det har der aldrig været noget problem med, og det har der hellere ikke været med at få oprettet basen, i phpmyadmin.
Det er når wp-config-sample skal forandres, at det går i stå.
Ja, det var så det nye, som jeg også fandt ud af, det med at jeg sagtens kunne få oprettelsesvinduet i wordpress frem, altså det med at undlade at omprogrammerer wp-config-sample.
Der var det så, at jeg fik det andet billede med kommandoen
Index of /navnetpåhjemmesiden
[ICO] Name Last modified Size Description
[PARENTDIR] Parent Directory -
Apache/2.4.23 (Win32) OpenSSL/1.0.2h PHP/5.6.24 Server at localhost Port 80
Hvad kan jeg gøre derfra, og er der noget som er gået skævt inden?
Og når jeg trykke på PARENTDIR] Parent Directory
Kommer jeg tilbage til localhost/dashboard
Og jeg kan også sagtens få wordpress ned i ht-docsmappen, er det den du hentyder til, at der skal omdøbes med mit basenavn fra phpmyadminbasen?
For det har jeg også prøvet.
Ja det må filerne være, for jeg lægger dem i c-drev-XAMPP-htdocs-mappen, jeg synes bare ikke at jeg får det sidste med (wp-admin/install.php) i stien
P.s hvordan skal jeg sende det?