chat plugin

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
dcedata
Begynder
Geografisk sted:Pandrup
Kontakt:
chat plugin

Indlæg af dcedata » 10. okt 2015, 14:11

Hej

Jeg er lidt vild med jubii chatten og søger derfor en plugin som "ligner" lidt den de har.

alså hvor man kan oprette sig og chatte i et nyt vindue.

samt hvor man kan bruge TAB til at skrive starten af brugernavnet og trykke på TAB så kommer brugernavnet frem og man kan skrive så det man skriver
bliver fremhævet hos mig f.eks.

jeg er ikke ude på at kopiere deres side, men syntes godt om den mulighed

glæder mig så meget til at høre fra DIG !!!

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: chat plugin

Indlæg af ThomasI » 10. okt 2015, 17:27

Jeg har ikke lige erfaring med sådanne plugins, men mon ikke der findes noget der ude. Går ud fra du selv har prøvet at google efter det?

dcedata
Begynder
Kontakt:

Indlæg af dcedata » 10. okt 2015, 19:34

ja jeg har prøvet at søge på chat plugins men har ikke fundet en *suk* :D

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 10. okt 2015, 20:21

Som et sjovt projekt, så lav dit eget?

Jeg har tænkt mig at lave et Java chat program med OpenSSL og certifikater for bruger godkendelse og stærk kryptering - diffie hellman 2048 bit.
Når det fungere vil jeg inkorporere den i min hjemmeside med jQuery så chat beskederne kommer real time over HTTP i min side.

dcedata
Begynder
Kontakt:

Indlæg af dcedata » 12. okt 2015, 11:51

jeg er ikke programmør jeg er lige startet på det wordpress i ca 1 måned

så jeg er ny til det ;)

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 12. okt 2015, 12:45

dcedata skrev:jeg er ikke programmør jeg er lige startet på det wordpress i ca 1 måned

så jeg er ny til det ;)
Hvis du kan lave en grundig beskrivelse af hvad det skal kunne og eventuelt en tegning af hvordan/hvor du vil have det, kan jeg måske kigge på det..

dcedata
Begynder
Kontakt:

Indlæg af dcedata » 12. okt 2015, 14:48

Hej Jeppe

tak for din indlæg

det var et stor opgave du har sat mig på. hvilke oplysninger skal du bruge ? hvad mener du med tegninger ?

MVH
Dcedata

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 12. okt 2015, 14:53

dcedata skrev:Hej Jeppe

tak for din indlæg

det var et stor opgave du har sat mig på. hvilke oplysninger skal du bruge ? hvad mener du med tegninger ?

MVH
Dcedata
Ikke-kode relaterede oplysninger.. Fx skal det være en fælles live-chat, 1on1 chats, gruppechats, skal den være 'live', eller alle kombineret? Informationer ligesom disse, eller et eksempel på en chat som fungerer som du ønsker. Jeg kender desværre ikke jubii-chatten.

Med tegning mener jeg en skitse af hvordan du kunne tænke dig at det så ud. Skal det være et plugin ude i sidebar, skal det fylde en hel side eller andet. :)

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 13. okt 2015, 19:55

jepperask skrev:

tak for din indlæg

MVH
Dcedata
Ikke-kode relaterede oplysninger.. Fx skal det være en fælles live-chat, 1on1 chats, gruppechats, skal den være 'live', eller alle kombineret? Informationer ligesom disse, eller et eksempel på en chat som fungerer som du ønsker. Jeg kender desværre ikke jubii-chatten.

Med tegning mener jeg en skitse af hvordan du kunne tænke dig at det så ud. Skal det være et plugin ude i sidebar, skal det fylde en hel side eller andet. :)
Hvad vil du så kode det i?

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 13. okt 2015, 19:59

cristian skrev:
jepperask skrev:

tak for din indlæg

MVH
Dcedata

Hvad vil du så kode det i?
Ved ikke endnu.. PHP/Javascript måske..

Besvar