Child theme: redigere php-filer i andre foldere

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Jamira
Begynder
Child theme: redigere php-filer i andre foldere

Indlæg af Jamira » 6. apr 2015, 21:34

Hej :)

Jeg anvender temaet Rosette med et tilhørende child theme. Jeg har i den forbindelse kopieret et par filer (functions.php, header.php og footer.php) ind i min Rosette-child mappe og redigeret dem heri. De ændringer jeg har lavet her, har uden problemer vist sig på hjemmesiden.
Problemet opstår til gengæld, når jeg forsøger at kopiere filer fra undermapper ind i mit child theme for at redigere dem. Jeg har kopieret hele mappe-strukturen og den givne fil (i dette tilfælde \rosette-theme\includes\shortcodes\share.php) ind i mit child theme (dvs. til stien \rosette-theme-child\includes\shortcodes\share.php). Men når jeg redigerer i denne fil, slår ændringerne ikke ud på hjemmesiden. Jeg kan ikke helt se hvad der skulle være galt i denne fremgangsmåde, men der er formentlig noget jeg har misforstået fuldstændig :) Anyways, håber, at der er en venlig sjæl der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Jan

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Child theme: redigere php-filer i andre foldere

Indlæg af ThomasI » 8. apr 2015, 20:02

Hej Jan,

det lyder lidt mystisk ja. Har du husket at rydde din cache? hvis du henter den givne fil ned fra dit child theme, er det så den rigtige med de rette ændringer i?

et andet bud kan være at den fil du flytter udelukkende anvendes af en anden fil i temaet. hvis den anden fil er kodet til at lede i en speciel sti jamen så vil det jo ikke nytte noget at du ændre i den og flytter den, da funktionen stadig vil lede i den gamle mappe - det er blot et bud. Giver det mening?

Jamira
Begynder

Indlæg af Jamira » 11. apr 2015, 15:58

Hej Thomas

Mange tak for dit svar - og beklager mit sene ditto!

Jeg har med garanti ikke ryddet min cache - for det aner jeg ikke hvad er :) Kan du uddybe dette?

Dit andet bud giver fin mening. Findes der en metode til at finde sådan en fil, der muligvis anvender den givne fil? Eller handler det bare om at starte fra en ende af? Det virker nemlig bare en anelse uoverskueligt når temaet indeholder rigtig mange filer..

Med venlig hilsen
Jan

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 13. apr 2015, 20:43

Hej Jan,

Din browsers cache er i store træk en måde for din browser at huske hjemmesider på, så de kan loade dem hurtigere næste gang du besøger dem.

F.eks. kan du browser huske hvad baggrundfarven var på siden eller hvor et billede skulle side. På den må kan din browser vise siden hurtigere næste gang, da den ikke skal hente alle siden elementer igen.

Når du rydder din browser cache, så sikre du at du altid får vist den aktuelle version af siden, og ikke en side som din browser har husket for at kunne vise den hurtigere :)

Hvad er det du har rettet i share.php som ikke vil slå igennem? Måske er det mulligt for dig at rette det til et andet sted...

Jamira
Begynder

Indlæg af Jamira » 16. apr 2015, 20:22

Hej Thomas

Mange tak for forklaringen :) Jeg har prøvet at rydde den nu, men det ændrer desværre intet...

Helt specifikt er det et data-tip, der har teksten "Share on Facebook", hvilket jeg så har forsøgt at ændre til "Del på Facebook"...

Nu har jeg forsøgt også at skrive til temaets support - håber de kan hjælpe :)

/Jan

Jamira
Begynder

Indlæg af Jamira » 17. apr 2015, 17:02

Hej igen

Har fået svar fra tema-supporten, der skriver at jeg skal tilføje include_once('includes/shortcode/share.php'); i min functions.php-fil i mit child theme men det eneste det gør er at afføde følgende fejlbesked:
Warning: include_once(includes/shortcode/share.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\wordpress\wp-content\themes\rosette-theme-child\functions.php on line 10

Warning: include_once(): Failed opening 'includes/shortcode/share.php' for inclusion (include_path='.;C:\xampp\php\PEAR') in C:\xampp\htdocs\wordpress\wp-content\themes\rosette-theme-child\functions.php on line 10

Jeg har prøvet med forskellige variationer af dette men får hele tiden forskellige afarter af denne fejlbesked... Siger det dig noget?

Med venlig hilsen
Jan

Jamira
Begynder

Indlæg af Jamira » 1. maj 2015, 15:14

Hej igen

Jeg er kommet lidt nærmere i min søgen efter svar :) Nu kan filen findes af wordpress men i stedet får jeg følgende fejl:

Fatal error: Cannot redeclare shareShortcode() (previously declared in C:\xampp\htdocs\wordpress\wp-content\themes\rosette-theme-child\includes\shortcodes\share.php:2) in C:\xampp\htdocs\wordpress\wp-content\themes\rosette-theme\includes\shortcodes\share.php on line 42

Jeg kan se, at den funktion, der er indeholdt i share.php (shareShortcode) også bliver inkluderet ved hjælp af include_once i mit parent-themes functions.php-fil og går ud fra, at det er derfor denne fejlbesked kommer. Hvad kan man gøre ved det? Jeg kan jo ikke overskrive functions.php-filen... Jeg er heller ikke interesseret i at ændre navnet på funktionen i share.php.

Med venlig hilsen
Jan

Besvar