Mail funktion med xampp virker ikke?

Har du problemer med din server eller kan du ikke bestemme dig for en hosting udbyder? - Så stil dine spørgsmål her! :)
Besvar
kristianj
Begynder
Indlæg:15
Tilmeldt:8. nov 2013, 12:00
Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af kristianj » 22. nov 2013, 19:41

Hej,

Jeg er igang med at lave en mail form, hvor jeg bruger mail funktionen, men det ser ikke ud til den virker i xampp, så ville spørge om der var nogle som kunne hjælpe mig med at få den til at virke, eller komme med andre alternativer?

Mvh Kristian

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af cristian » 22. nov 2013, 21:03

kristianj skrev:Hej,

Jeg er igang med at lave en mail form, hvor jeg bruger mail funktionen, men det ser ikke ud til den virker i xampp, så ville spørge om der var nogle som kunne hjælpe mig med at få den til at virke, eller komme med andre alternativer?

Mvh Kristian
Selv bruger jeg ikke XAMPP, men jeg hører at det har adskillige problemer med porte, sikkerhed mm.
Jeg ville foreslå at du laver en virtuel maskine med f.eks. Debian eller MS, og får et rigtigt test system.

Eller køber et test domæne hos en udbyder, hvor du kan teste funktionalitet inden det kommer ud på dit produktions miljø.

Jeg hjælper gerne med at sætte en Debian server op. Men jeg har valgt ikke at lave et image til det,
da det er uvist om det ville blive brugt hvis jeg gjorde.

My 2 cents.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af Daniel » 22. nov 2013, 21:18

Du kan finde en løsning på dit problem her, er desværre engelsk, men det skulle være nogenlunde til at følge. :)

kristianj
Begynder
Indlæg:15
Tilmeldt:8. nov 2013, 12:00

Re: Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af kristianj » 22. nov 2013, 21:39

Tak for svar begge to :) Sad og søgte på det, og tror det bliver et test miljø i noget Linux, da jeg kun har hørt gode ting omkring det. Men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal sætte den op, så jeg kan få php, mysql og apache til at kører på det, er det noget o kan hjælpe med?

Mvh Kristian

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af cristian » 23. nov 2013, 13:28

kristianj skrev:Tak for svar begge to :) Sad og søgte på det, og tror det bliver et test miljø i noget Linux, da jeg kun har hørt gode ting omkring det. Men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal sætte den op, så jeg kan få php, mysql og apache til at kører på det, er det noget o kan hjælpe med?

Mvh Kristian
Linux er et operativ system på lige fod med Windows, Mac OS X og hvad der ellers er.
Men de er alle forskellige og løser forskellige opgaver.

Som jeg sagde
Jeg hjælper gerne med at sætte en Debian server op. Men jeg har valgt ikke at lave et image til det,
da det er uvist om det ville blive brugt hvis jeg gjorde.
Men det første du skal gøre er at download os installerer VMware Workstation, jeg kan dog ikke fortælle dig hvordan du får fat i dette.
Derefter downloader du en Debian image http://cdimage.debian.org/debian-cd/7.2 ... etinst.iso

Og installerer det i VMware i en virtuel maskine. Dette hjælper jeg gerne med, så frem du får installeret VMware Workstation.
Og så kan vi tage resten derfra.

kristianj
Begynder
Indlæg:15
Tilmeldt:8. nov 2013, 12:00

Re: Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af kristianj » 23. nov 2013, 15:55

Er det muligt at bruge virtualbox?
Er nu ved denne skærm, http://gyazo.com/3dfb934d210086142cbca6dd61af8ae0

Skal jeg vælge webserver, sql database, eller installere man et helt software med alt inkluderet efter?

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af cristian » 23. nov 2013, 16:58

kristianj skrev:Er det muligt at bruge virtualbox?
Er nu ved denne skærm, http://gyazo.com/3dfb934d210086142cbca6dd61af8ae0

Skal jeg vælge webserver, sql database, eller installere man et helt software med alt inkluderet efter?
Jjaahh det kan du godt.
Du skal lave en "standard system utilities" og ikke installere noget udover det.

Men hvis du ville have hjælp skal du ikke lave så meget selv, da der skal installeres Apache2, PHP5, Bind9 som er en DNS service
hvorefter vi skal have konfigureret systemet til vores projekt, hvilket vi skal have gjort på en bestemt måde.

Så der kan køres flere sites på det samme system.
F.eks dango.com, bingo.dk, lasse.dk og hvad vi ellers kan tænke os til som alt sammen skal virke.

Hvilket bliver gjort igennem DNS servicen og virtuelle Apache2 sider.

kristianj
Begynder
Indlæg:15
Tilmeldt:8. nov 2013, 12:00

Re: Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af kristianj » 23. nov 2013, 17:40

Okay, jeg køber mig en VPS til formålet, kan jeg evt PM dig med noget information så det er muligt at hjælpe via noget fjern adgang ?

kristianj
Begynder
Indlæg:15
Tilmeldt:8. nov 2013, 12:00

Re: Mail funktion med xampp virker ikke?

Indlæg af kristianj » 23. nov 2013, 19:11

Det sted jeg købte, satte det hele op for mig.

ellers mange mange tak! :)

Mvh Kristian

Besvar