Webshop info hjælp

Har du problemer med din server eller kan du ikke bestemme dig for en hosting udbyder? - Så stil dine spørgsmål her! :)
Besvar
kdb
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:21. nov 2013, 09:49
Webshop info hjælp

Indlæg af kdb » 21. nov 2013, 10:17

Hej allesammen

Er ny her, så i må godt :lol: af mig. :D

Historien er følgende.:

Jeg har en kammerat som driver en lille autoværksted med focus på rep. af biler, motorcykler, havemaskiner & scooter.
Han har så spurgt mig, om jeg ikke ville prøve at lave en webshop til ham, hvor han kan sælge scooter og reservedele til scooter fra og så skulle jeg stå for driften af det bagefter.

Se det lød jo som en fed udfordring. Men nu kommer problemet så, jeg er :mrgreen: på det område. jeg kan rep., installere windows og driver på en pc (selvlært), og kunne skide godt tænke mig at lære dette også.

Det skal helst være gratis så længe opbygningen af webshoppen stå på, derefter kan det jo nok ikke undgås at det koster lidt.

Jeg aner intet om de forskellige programmeringssprog ENDNU, og kunne godt tænke mig at vide, hvad er det første jeg skal ? (Og her snakker vi helt fra bunden, som Hjemmeside osv.)

Håber der nogle kloge hoveder som kunne have lyst til at guide mig i denne proces :)

Vh. Kjeld

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Webshop info hjælp

Indlæg af ThomasI » 23. nov 2013, 13:32

Hej og velkommen!

Hvis det skal være gratis skal du nok tage et kig på open source løsninger som Prestashop eller Opencart.

Helt gratis bliver det nok bare ikke, idet betalingsmoduler ofte koster penge at have kørende - specielt hvis man skal kunne betale med dankort.

Jeg ville nok anbefale dig at tage et kig på Prestashop - det er ok let at gå til og der er mange muligheder med det. Her på siden har vi selvfølgeig også en serie om det. Hvis du vlger opencart, vil dette nok faktisk være lettere at gå til, men her har vi kune 4 videoer der kan hjælpe dig: http://www.nemprogrammering.dk/wp/intro ... t-webshop/ (1/4)

Find dig evt. en hos hvor du kan have det installeret på et domæne med "one click", så slipper du med for meget bøvl med at skulle sætte det op selv - når du nu er helt grøn på området.

Derudover vi jeg anbefale dig at sætte dig ind i ihverfald HTML og CSS - det vil hjælpe dig rigtig langt når du engang skal hen og lave lidt op på forskellige ting på shoppen.

Held og lykke med det!

Besvar