Problemer med opretning af localhost

Har du problemer med din server eller kan du ikke bestemme dig for en hosting udbyder? - Så stil dine spørgsmål her! :)
Besvar
KWK
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:6. apr 2017, 20:50
Problemer med opretning af localhost

Indlæg af KWK » 6. apr 2017, 21:19

Jeg har forsøgt at søge mit svar herinde, men føler ikke rigtig min problemstilling ligner de andres.

Jeg har hentet Notepad++ i håb om at skulle lære at programmere PHP, men har nu hentet Netbeans efter, at have set jeres video tutorial.
Først hentede jeg Xampp ned, men kunne ikke få det til at virke, og synes det er lidt risikabelt, at deaktivere min firewall, da jeg lige har haft virus.

Så læste jeg et andet sted, at man kunne benytte MAMP istedet. MAMP starter Apache og MySql-server op som den skal (tænker jeg?)
Og så forsøgte jeg at "afspille" en echo kode og så kommer problemet:

Denne side fra localhost blev ikke fundet

Ingen webside fundet på webadressen: http://localhost/Php2/index.php
Søg efter localhost Php2 index på Google
HTTP ERROR 404

Så læste jeg lidt videre, om en htdocs mappe, hvor jeg har oprettet en mappe der hedder "php2"
og min fil index.php. men lige lidt har det hjulpet.
Min motivation for at lære php daler i takt, med at så "simple" ting ikke kan lade sig gøre uden at skulle alliere sig med et webhotel.
Synes ikke jeg havde de samme problemer som dengang jeg rodede med html-baseret hjemmeside på Windows XP.
Jeg køre iøvrigt windows 10.

Er der en som step for step kan forklare mig hvad jeg skal gøre, som evt. ikke er oplyst i jeres video.
Jeg har os hentet Wampserver64 (anbefalet af en datamatiker), i håb om at det skulle afhjælpe, da det var mere til windows.
Men den lukker bare ned lige så snart den er startet op, så den har der ikke været nogen glæde af..
Håber i vil hjælpe mig.

vh
Kristian Den Desperate. :o

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Problemer med opretning af localhost

Indlæg af jepperask » 8. apr 2017, 18:31

Jeg har aldrig oplevet problemer med XAMPP og virus - det handler som regelt mere om hvad du aktivt selv går ind og 'accepterer' når du befærder dig på nettet. XAMPP opsætter en Apache server som du kun lokalt kan tilgå, og i værste fald over det lokale netværk.

XAMPP fungerer glimrende på windows - jeg har ikke erfaring med WAMP.

I den fejl-besked du får, står der da noget om hvad/hvem der leverer fejl-beskeden?
Hvis Apache kører, så vil den levere fejlbeskeden og efter fejlbeskeden skrive noget alá "Apache/2.4.23 (Win32) OpenSSL/1.0.2h PHP/7.0.9", alt efter hvilken version du kører. Hvis det ikke er tilfældet, tror jeg du skal sikre at Apache rent faktisk kører - og at du har placeret din hjemmeside ('Php2') i htdocs-mappen tilhørende den installation du kører.

Jeg kan berolige dig med at mange har opstarts-problemer, men når det så først kører, så kører det indtil du en dag har brug for at ændre dit setup, hvis der er indstillinger du har behov for at justere. Du kan bare sende en PM hvis du har brug for assistance. :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Problemer med opretning af localhost

Indlæg af cristian » 8. apr 2017, 23:29

Kode: Vælg alt

Først hentede jeg Xampp ned, men kunne ikke få det til at virke, og synes det er lidt risikabelt, at deaktivere min firewall, da jeg lige har haft virus
Smider det lige som info her, men en antivirus og FW er ikke lig med en bedre sikret computer.

Jeg kører f.eks. Uden FW og anti virus, da det er på vist at f.eks "anti"virus scannere selv er en virus,
i og med de scanner blandt andet din PC for at videre sælge dine informationer så der kan laves målrettet reklame
med mere.

FW's generalt når vi snakker windows virker bare ikke særlig godt og er mere bøvl end gavn.

Step 1
Hvis du virkelig ville have bedre sikkerhed så skal du sætte dig ind i hvad core filerne på windows er,
og have en tripwire kørende så du kan se hvis filer der er følsomme ændre sig, hvis de gør så
køre du din installation ind igen fra en ekstern harddisk.

Step 2
Kør en aktiv port scanner, når en port åbner sig som du ikke kender (virus der snakker "hjem") så nak den.
Xampp ned, men kunne ikke få det til at virke
Hvad var problemet?

Hvis du stadig har problemer så må du sige til, normalt er det nemmest i disse situationer at have en teamviewer session kørende og tage
den derover.

KWK
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:6. apr 2017, 20:50

Re: Problemer med opretning af localhost

Indlæg af KWK » 8. apr 2017, 23:45

Teamviewer er det, det samme som fjernsupport, og er det, det.. SÅ er jeg frisk. Bare instruer mig i, hvad og hvordan jeg skal begå mig for at det virker, imens i ordner mit problem.

Xampp nægter at starte apache op. Hvilket har fået mig ud i MAMP, som starter op som det burde tænker jeg, men resultatet er det samme som hvis jeg havde Xampp, jeg får ikke vist min php koder, på det lukkede netværk jeg gerne vil. (Localhost).

Jeg må ærlig indrømme jeg slet ikke er så windows teknisk. Jeg går bare udfra at firewall'en beskytter pc'en på sin måde, og antivirus programmer sikrer computeren ydeliger.. :roll:

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Problemer med opretning af localhost

Indlæg af jepperask » 9. apr 2017, 09:31

KWK skrev: Xampp nægter at starte apache op. Hvilket har fået mig ud i MAMP, som starter op som det burde tænker jeg, men resultatet er det samme som hvis jeg havde Xampp, jeg får ikke vist min php koder, på det lukkede netværk jeg gerne vil. (Localhost).
Hvilken fejlbesked får du helt præcist når du forsøger at starte Apache i XAMPP? Der bør være en rød fejl-besked i selve XAMPP-vinduet. Typisk er fejlen at port 80 er i brug af Skype eller lignende.

Når du starter Apache med MAMP, tjek efter fejlbeskeder og tjek at Apache kører. Du burde kunne finde Apache i Task Manager (Jobliste, ctrl+alt+delete), hvis du sorterer på Navn, men kun HVIS Apache kører.

Besvar