Subdomain i Netbeans - how?

Har du problemer med din server eller kan du ikke bestemme dig for en hosting udbyder? - Så stil dine spørgsmål her! :)
Besvar
jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57
Subdomain i Netbeans - how?

Indlæg af jepperask » 19. sep 2015, 13:05

Som titlen siger, er der nogen der ved hvordan man opsætter subdomæner i Netbeans (eller localhost generelt)?

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Subdomain i Netbeans - how?

Indlæg af cristian » 23. sep 2015, 16:52

Sådan som jeg forstår det så vil du lave et fiktivt sub-domæne til den url som netbeans lader dig preview din side i.

Jeg har ikke undersøgt det men jeg kan ikke forestille mig at det er muligt, og hvis det er ville jeg tvivle på metoden hvor på det vil gøres.

I sin tid har jeg lavet en video (somewhere) hvor jeg netop lavede sådan en løsning i en virtuel maskine med en DNS og Apache2 service for
.dk
.eu
.com
.org
med mere. Hvor jeg / man kunne skrive hvilken som helst url foran "top level domænerne" styret af en Apache for redirects.
Jeg ved ikke om de forskellige LAMP installationer kan gøre det her heller da jeg ikke benytter dem pga deres kvalitet.

Der er flere der har spurgt efter dette og det kunne da være sjovt med et lille projekt for at se om vi kan løse det her.
Jeg hoster gerne en lille server der giver adgang til sådan en løsning hvis nogle vil bruge den og i ikke selv vil springe ud i at sætte en Linux / Microsoft server op samt
konfigurer den.

Mvh
Cristian

Besvar