Feedback til Netradio.nu

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56
Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 28. maj 2017, 17:03

Hej,

Jeg har i et stykke tid arbejdet på mit hobbyprojekt: http://www.netradio.nu, som er dansk netradio portal, hvor man kan streame stort set alle danske (og lidt udenlandske) stationer nemt og hurtigt, og få adgang til en masse funktioner som f.eks. playlister, oprette favoritliste, læs/skriv kommentarer, vurderinger af stationer, gemme sine egne stationer på siden og meget mere.

Da jeg gerne vil gøre siden endnu bedre, kunne jeg godt tænke lidt feedback til dette. Jeg er interesseret i alle former for feedback, f.eks. funktionalitet, design, udvalg af stationer osv., så skriv endelig hvis du har noget :-)

På forhånd tak.

Mvh.
Thomas Rasmussen

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af cristian » 4. jun 2017, 22:29

Uhmm kanalerne virker ikke.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 4. jun 2017, 22:50

cristian skrev:Uhmm kanalerne virker ikke.
Tak for tilbagemeldingen.

Jeg har lige testet i min browser (Chrome og Firefox) på PC og jeg kunne ikke genskabe problemer med afspilning.

Hvilken enhed afspiller du fra og hvilken browser bruger du? Og er det nogle bestemte stationer du har problemer med eller alle?

Mvh.
Thomas

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af scootergrisen » 5. jun 2017, 02:54

Jeg ville droppe alle former for pop op ting. Såsom den med "Ny opdatering udgivet!" nederst til venstre.

Ville ændre de øverste og nederst bjælker som står fast når man ruller. De blokerer for indholdet på hjemmesiden.

Latterligt at eneste loginmulighed er facebook det vil få mig til at droppe hjemmesiden helt. Hvis du vil lave noget der kun er for facebook-brugere og forhindre alle andre i at deltage hvorfor så ikke bare lave det på facebook.

Hvorfor skal afspilleren skjules når man rulle op også er der anden afspille ude til højre med lydstyrkeregulering men den i midten øverst har ikke lydstyrkeregulering.

Når browservinduet er maksimeret så kan jeg kun se 3 kolonner med logoer og massere af plads i siderne men hvis jeg gør vinduet mindre så kan jeg se 5 kolonner.

Når vinduet er mindre kan jeg vælge land øverst til højre men den mulighed er skjult når vinduet er maksimeret.

Du kunne gøre det let for brugeren at få URL'en hvis brugeren vil høre streamet på anden måde.

Brug almindelige <a>-links til ganske almindelige links i stedet for JavaScript onClick så kan brugeren se hvad adresse det besøges inden der klikkes.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 5. jun 2017, 08:20

Tak for din grundige feedback af siden.

Jeg har ikke tænkt på det med popups, men troede ikke de ville være generende, så lidt som der er. Men skal overveje det.

Du tænker på headeren og footeren ikke skal være fixed til hhv. top og bund? Jeg har forsøgt at få dem til at fylde så lidt som muligt, og tænker da at især headeren har noget brugbart som er godt at kunne se, selv når man scroller.

Jeg har længe overvejet at lave et alternativ til Facebook login, men det er ikke blevet til noget endnu. Jeg har overvejet at implementere Google login, så der er 2 løsninger at vælge i mellem. Vil helst ikke lave traditionelt brugeroprettelse/login, da siden skal være så simpel og hurtig at bruge som muligt. Det er stadig muligt at bruge siden og funktionerne som den er nu selvom man vælger ikke at logge ind.

I fuld skærm ved fuld hd opløsning, skulle der gerne være 6 kolonner, som så bliver gradvist mindre når skærmstørrelsen skrymper, indtil et breakpoint omkring 990 px hvor layout ændrer sig til at være tilpasset tablets og små enheder. Jeg har dog (desværre) måttet lave lidt kompromisser mht. layoutet for at få plads til et par reklamer, som dækker udgifterne.

Du kan vælge land under "Sortering og filtrering" ved store skærmstørrelser og via. globusikonet ved små enheder.

Jeg har overvejet at vise streaming URL'en under detaljer for hver station, så det er bestemt ikke udelukket.

<a> istedet for onClick er noteret.

Godt med en masse feedback, der er bestemt noget brugbart.

Mvh
Thomas

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af cristian » 5. jun 2017, 21:32

tsr1983 skrev:
cristian skrev:Uhmm kanalerne virker ikke.
Tak for tilbagemeldingen.

Jeg har lige testet i min browser (Chrome og Firefox) på PC og jeg kunne ikke genskabe problemer med afspilning.

Hvilken enhed afspiller du fra og hvilken browser bruger du? Og er det nogle bestemte stationer du har problemer med eller alle?

Mvh.
Thomas
Jeg havde problemer med dem alle på den givet dag, i øjeblikket virke visse kanaler.
Min browser: Firefox 53.0.3 (32-bit)
Min feedback

nat-tilstand bryder jeg mig ikke om. Det ligner at der ligger et element over hele siden som har transparency:100%; og nat tilstand så sætter denne til 50%:black eller noget i den stil. Men tekst bliver ikke lysere, hvilket jeg syntes bare gør hele siden svær at læse.
Hertil syntes jeg i stedet det ville være passende at lave et nat tema som man kan skifte imellem, der ændre farverne, tekst mm på elementerne i stedet.

Kanaler classicFM virker ikke, det vil måske være passende at have en funktion der kan lave en sample på Bitrate af kanalerne der sendes til brugeren og hvis denne er 0 så disabler du kanalen. Eller hvis du får en timeout, exception / andet så = disable.

Volume slideren forstår jeg ikke. Jeg ændre min lyd direkte på mit headseat via en knap, eller via min fjernbetjening på mit TV.
Så hvorfor også tilføje en volume knap når dette allerede kontrolleres af PC'en?

Dette forklare det lidt Gemmer valgte lydstyrker separat for hver station, hvilket kan være en hjælp idet mange stationer sender radio på meget forskellige lydniveauer, hvilket gør at der skal skiftes lydstyrke ofte. men det er ikke aktiveret som standard eller nævnt nogle steder udover i indstillinger.

Filtering ikoner har ikke hover tekst udover tilfældig station. Så hvad gør stjernen og spotify ikonerne?

Kanal vurdering, jeg kan se en filter efter men jeg kan ikke se hvor jeg rent faktisk vurdere en kanal.

Oversigts menu giv denne nogle zebra striper og en hover effekt så jeg kan se hvor jeg er <3

påmindelse Ingen aktive regler... Huh??

Sprog vises i lille visning men forsvinder i stor visning.

lille tilstand forsvinder footeren helt?? Og headeren overlapper find station. Og filtering forsvinder også helt xD

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 5. jun 2017, 22:09

Tak for den detaljerede gennemgang :-)

Det lyder underligt at nogle stationerne ikke ville afspille, måske det har været noget med netværket hvor du har befundet dig? Jeg vil selvfølgelig lige tjekke stationerne igennem igen, har dog ikke hørt fra andre brugere omkring dette.

Nat-tilstand: Fungerer nogenlunde som du har beskrevet. Var lidt et eksperiment fordi nogle brugere ønskede det, men har aldrig arbejdet videre på den. Vil overveje om den kan laves bedre.

Kanaler: Du har ret, ClassicFM virker ikke. Dette skyldes dog en fejl fra min side, så den skal nok snart blive fikset. Normalt vil der komme en advarsel hvis en station ikke kan streames (forsøger 3 gange), men denne fejl opstod et uventet sted i koden hvor der ikke var taget højde for det.

Volume slideren: Den har været ønsket af mange brugere. Måske en god idé at gøre opmærksom på separate lydstyrker eller slå det til som standard, det vil jeg i hvert fald overveje.

Filtrerings ikoner: Vil få sat title attributter på de sidste ikoner. Stjernen aktiverer/deaktiverer favoritvisning, ved favoritvisning vises kun de stationer du har valgt som favoritter. Spotify ikonet giver adgang til at søge efter sange, kunstnere og albums og herefter se detaljer omkring dette og afspille en lille lydprøve fra nogle af sangene. BEMÆRK: Efter jeg lavede funktionen, blev det påkrævet at logge ind med Spotify for at bruge dette, så det virker p.t. ikke. Det bliver rettet i næste opdatering.

Oversigts menu: Måske en udmærket idé du kom med her.

Påmindelse: Der skulle stå "Ingen aktive påmindelser", det bliver rettet. Eller du mente måske hvad funktionen i det hele taget gjorde?

Sprog: I lille visning vises dette som et ikon (for at spare plads), mens det ved store skærmstørrelser vises under dropdown menuen under "Filtering og sortering". Det er samme funktion.

Lille tilstand: Der er nogle funktioner som er skåret væk ved de helt små skærmstørrelser, for ikke at presse for meget ind på lidt plads. Det er stadig på min to-do liste at få forbedret dette. Men er stadig meget i tvivl om hvordan jeg bør lave dette mht. designet i hhv. lille tilstand (mobil), mellem (tablet) og større enheder (desktop).

Rigtig god feedback! :-)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af scootergrisen » 9. jun 2017, 21:16

Ved besøg med HTTPS er certifikatet ikke gyldigt.
netradio.nu uses an invalid security certificate. The certificate is only valid for the following names: *.unoeuro.com, unoeuro.com Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN
Eventuelt ret det eller slå det fra.

Jeg kunne godt tænke mig det var opdelt.
F.eks. musikstationer og talestationer.
Altså så det var lettere at finde stationer som radio 24/7 hvor de snakker.

"Playliste" kunne hedde "Afspilningsliste" eller "Spilleliste".

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 9. jun 2017, 22:12

scootergrisen skrev:Ved besøg med HTTPS er certifikatet ikke gyldigt.
netradio.nu uses an invalid security certificate. The certificate is only valid for the following names: *.unoeuro.com, unoeuro.com Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN
Eventuelt ret det eller slå det fra.

Jeg kunne godt tænke mig det var opdelt.
F.eks. musikstationer og talestationer.
Altså så det var lettere at finde stationer som radio 24/7 hvor de snakker.

"Playliste" kunne hedde "Afspilningsliste" eller "Spilleliste".
Jeg har ikke fået aktiveret et SSL certifikat til siden endnu, men det er bestemt noget jeg overvejer, da det påvirker SEO og måske også får siden til at fremstå lidt mere professionel. Det er rimelig nemt at gøre hos UnoEuro hvor siden er hostet.

Du kan jo allerede nu sortere efter musik kategori, og herunder er der en kategori som hedder "Nyheder, talt" (måske jeg kunne finde et bedre navn for kategorien). Men det var måske noget andet du tænkte på?

Jeg vil overveje det med navnet "Playliste" i forhold til de forslag du har kommet med.

Tak for feedback!

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af scootergrisen » 9. jun 2017, 22:24

Ok tænkte bare ikke at kigge efter taleradio undre genre så det sikkert fint nok.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 9. jun 2017, 22:30

scootergrisen skrev:Ok tænkte bare ikke at kigge efter taleradio undre genre så det sikkert fint nok.
Siden kunne helt sikkert godt være mere brugervenlig på nogle punkter, f.eks. til at vise de forskellige funktioner.

Er i gang med en opdatering som adresserer mange af kritikpunkterne, bl.a. bliver der mulighed for at logge ind med Google og en del andre smårettelser.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 11. jun 2017, 15:17

Til info har jeg opdateret siden idag:

- 2 nye stationer tilføjet efter ønske fra brugere (Det Rigtige Faaborg og Vendsyssel FM)

- Google login implementeret. Du kan nu logge ind med Google som alternativ til Facebook, hvis du ønsker dine indstillinger, favoritstationer osv. gemmes online og synkroniseres mellem enheder

- Link til Netradio.nu's Google Plus side tilføjet i footeren

- Spotify login implementeret. Dette er blevet påkrævet af Spotify hvis du ønsker at bruge Spotify søgefunktionen

- Ændringer i brugergrænsefladen påbegyndt, baseret på Google Material design

- Diverse fejl rettet

Alle former for feedback er stadig meget velkommen.

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af Pennywise » 18. jun 2017, 20:46

Har ikke været her i mindst et år pga dovenskab men sidder lige nu og lytter til Always Elvis :D

Ikke det store feedback herfra udover jeg syntes det er en fed ide og personligt finder jeg siden nem at bruge. Tak for siden indtil videre :-)

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 18. jun 2017, 21:04

Pennywise skrev:Har ikke været her i mindst et år pga dovenskab men sidder lige nu og lytter til Always Elvis :D

Ikke det store feedback herfra udover jeg syntes det er en fed ide og personligt finder jeg siden nem at bruge. Tak for siden indtil videre :-)
Ja det er en af de mere specielle radio stationer, men synes personligt det er rart der er et stort udvalg af stationer, så det ikke bare er top20 hits overalt.

Tak for din kommentar, det er skønt med lidt ros af og til, og at vide at siden er til gavn :-)

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af Pennywise » 18. jun 2017, 21:54

Lytter stadigvæk så du fandt et behov 8-)

Edit.

Der er selvfølgelig masser af netradioer derude men kan godt lide at du har samlet dem. Nemt og overskueligt

Og lidt feedback også. Hvad men en "mouseover" så man kan se navnet på kanalen..? Nogle af dem har jeg svært ved at læse.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 19. jun 2017, 08:21

Pennywise skrev:Lytter stadigvæk så du fandt et behov 8-)

Edit.

Der er selvfølgelig masser af netradioer derude men kan godt lide at du har samlet dem. Nemt og overskueligt

Og lidt feedback også. Hvad men en "mouseover" så man kan se navnet på kanalen..? Nogle af dem har jeg svært ved at læse.
Det er godt at høre, har også forsøgt at lytte til den feedback som er kommet :-)

God idé du kom med, det er noteret og jeg får kigget på det til næste opdatering.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 23. jun 2017, 21:53

En lille opdatering er blevet udgivet:

- Netradio.nu blog lanceret. Klik på blog-ikonet i menuen i toppen på siden for at læse omkring de seneste tiltag, hvad som er planlagt fremadrettet og hvilke tanker jeg har gjort mig omkring siden generelt. I menuen vil der stå antallet af dage siden sidste indlæg.

- Fejl ved sortering efter antal afspilninger rettet, således der nu sorteres korrekt.

- Popover / tooltip tekst når du bevæger musen henover en radio station, så det er nemmere at læse navnet på stationen.

- Diverse småfejl rettet og små ændringer i brugergrænsefladen

Har du feedback til noget så skriv endelig :-)

Besvar