Brugervenlig???

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
Besvar
Brugeravatar
Trine
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:25. nov 2014, 10:45
Geografisk sted:Ravnkilde
Kontakt:
Brugervenlig???

Indlæg af Trine » 25. nov 2014, 10:51

Er vores side brugervenlig nok??
Den er meget omfattende, og vi har mange forskellige områder.

http://www.degngrafisk.dk

På forhånd mange tak for feedback og eller forslag til forbedringer.

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: Brugervenlig???

Indlæg af mick » 25. nov 2014, 12:03

Hej Trine

Det ville være dejlig nemt at bare sige NEJ jeres side er ikke bruger venlig, men helt så nemt er det, desværre ikke.

Jeg kan utrolig godt li jeres header (toppen af siden) den spiller langt hen af vejen, og der heller ikke der at i skal ligge jeres tid. Men alt hvad der sker i midten, både, når jeg kommer ind på forsiden, og når jeg trykker rundt på jeres site, ser jeg midter området, som et stort råd. Der er for meget larm efter min mening, så det kunne måske sættes lidt mere i orden.

Jeres nyhedsbrevs område, virker smidt ind, er det vigtigt for jer med det nyhedsbrevs område så lav det, som et pop-up, det har jeg hørt mange har god erfaring med. Jeres footer er stor set tom. Udnyt da jeres footer noget mere og smid en masse links der ned (skal selvfølgelig være vigtige.)

Jeg har kigget lidt på jeres tidlige kunder ( gør jeg altid når jeg kigger på firmaer af jeres type) og jeres tidligere kunder, er det VIGTIGTSTE i har på jeres side. Fremhæv det, og få evt kunde udtaleser fra tilfredse kunder, og gør dem tydelig på sitet. (i kan næsten kun have tilfredse kunder, for ser godt ud det i har lavet for andre hva jeg kan se)

Det blev lige en meget hurtig gennemgang, håber at noget af dette, kunne bruges, og det hele er selvfølgelig sagt og ment i venlighed :-)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Brugervenlig???

Indlæg af scootergrisen » 26. nov 2014, 00:21

Der er for meget lort når man kommer ind på siden og besked om cookies blokere mig fra af se 25% af hjemmesiden.
Jeg har ikke accepteret noget som helst så drop "Når du bruger hjemmesiden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.".

Saml hellere alle menuerne i én menu.

Det der er oppe i øverst del af hjemmesiden under menuerne virker bare så noget fyld som er der på alle siderne.
Hvis jeg går ind på kundelogin så vil det være smartere at formularen finde øverst i stedet for at jeg først skal scrolle ned fordi fyldet før jeg kan se formularen.

Samme med andre sider, hvis man for eksempel søge så skal man scrolle ned for at se resultaterne.

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: Brugervenlig???

Indlæg af mick » 26. nov 2014, 09:14

en drop down menu ville virkelig gøre utrolig meget.

og ved at lave en drop down, og så få en masse ned i footeren. Så har i jo hele jeres midter område som i kunne gøre utrolig lækkert :-)

Brugeravatar
Trine
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:25. nov 2014, 10:45
Geografisk sted:Ravnkilde
Kontakt:

Re: Brugervenlig???

Indlæg af Trine » 28. nov 2014, 09:09

Tusind tak for kommentarer, de er taget til hjertet - du har ret i at footeren er meget tom - det er fordi vi er ved at lave den om :)
mick skrev:Hej Trine

Det ville være dejlig nemt at bare sige NEJ jeres side er ikke bruger venlig, men helt så nemt er det, desværre ikke.

Jeg kan utrolig godt li jeres header (toppen af siden) den spiller langt hen af vejen, og der heller ikke der at i skal ligge jeres tid. Men alt hvad der sker i midten, både, når jeg kommer ind på forsiden, og når jeg trykker rundt på jeres site, ser jeg midter området, som et stort råd. Der er for meget larm efter min mening, så det kunne måske sættes lidt mere i orden.

Jeres nyhedsbrevs område, virker smidt ind, er det vigtigt for jer med det nyhedsbrevs område så lav det, som et pop-up, det har jeg hørt mange har god erfaring med. Jeres footer er stor set tom. Udnyt da jeres footer noget mere og smid en masse links der ned (skal selvfølgelig være vigtige.)

Jeg har kigget lidt på jeres tidlige kunder ( gør jeg altid når jeg kigger på firmaer af jeres type) og jeres tidligere kunder, er det VIGTIGTSTE i har på jeres side. Fremhæv det, og få evt kunde udtaleser fra tilfredse kunder, og gør dem tydelig på sitet. (i kan næsten kun have tilfredse kunder, for ser godt ud det i har lavet for andre hva jeg kan se)

Det blev lige en meget hurtig gennemgang, håber at noget af dette, kunne bruges, og det hele er selvfølgelig sagt og ment i venlighed :-)

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: Brugervenlig???

Indlæg af mick » 28. nov 2014, 09:11

Jamen selv tak. Man kan sige at i jo ikke er langt fra mål. men lige få styr på de sidste 30 % så tror jeg, at den er der :-)

Brugeravatar
Trine
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:25. nov 2014, 10:45
Geografisk sted:Ravnkilde
Kontakt:

Re: Brugervenlig???

Indlæg af Trine » 28. nov 2014, 09:12

Ret irriterende med alle de "accepter cookies" JA - enig.
Men det er desværre loven :)
scootergrisen skrev:Der er for meget lort når man kommer ind på siden og besked om cookies blokere mig fra af se 25% af hjemmesiden.
Jeg har ikke accepteret noget som helst så drop "Når du bruger hjemmesiden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.".
.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Brugervenlig???

Indlæg af scootergrisen » 28. nov 2014, 09:45

Tror ikke der står i loven at i skal dække 25% af hjemmesiden med sådan en besked.
Og i spørger jo heller ikke brugeren og tilladelse til at bruge cookies, i sætter dem bare uden at spørge.
Så i opnår hverken det ene eller det andet.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Brugervenlig???

Indlæg af cristian » 1. dec 2014, 17:32

Jeg kan ikke lide den.

I toppen under startside mm har i et banner / logo sektion som er enorm. Når jeg trykker på et link forventer jeg at denne skifter.
Men det er teksten under den der skifter, så først troede jeg at linket ikke virkede.

Hele navigations systemet skal efter min mening laves om, deeeetttt hænger ikke sammen med hvad jeg trykker på og hvad jeg forventer
der rent faktisk sker.

Ved ikke hvem det er på billedet ude til højre, men den mand ser bare NEDTRYKT ud.

I har et legend objekt. Hit delete hvis det stod til mig.

I bruger ALT for mange billeder, fra et synspunkt om teknisk kunne er det ikke lige det signal jeg ville sende.

I har rigtig mange farver, men samtidig er siden... Livløs.

I bunden af siden har i to farver, som ingen funktion har udover at nummer to farve tager mere plads end den første.

Jeres web left element, er do over.
Der er en rigtig måde og en forkert måde at lave hjemmesider på(som alt andet) og alle de billeder fordi man ikke bruger CSS's værktøjer holder ikke, hvis i skal sælge det som et
professionelt design.

Mine to cents i første omgang.

Det ville også være fedt med lidt historie, hvem er vi, hvorfor endte du her og spørger om UX design, hvad i / du tænker om siden, formål mm.
Sådan så man har lidt substans at holde siden op imod, kontra hvad jeg bare syntes. For at give kritik det ikke svært men hvis den også have en kurs
ville det være bedre.

Vh

Besvar