[c++] #include <iostream>??

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
[c++] #include <iostream>??

Indlæg af skills jokes » 10. nov 2013, 15:49

hej,
jeg har set nogle c++ tutorials og jeg har lært lidt af basic's som fks if's og hvordan man laver variabler ovs.
men i alle videoerne laver de en main som jeg dog godt ved hvorfor man skal lave den men de laver også noget som hedder "#include <iostream>" og "using namespace std;"

og de siger ikke hvad de gør de sige bare at man skal have dem for at det virker.
så er der ikke en som kan forklare mig hvad/hvorfor man bruger dem??

tak :D

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: [c++] #include <iostream>??

Indlæg af cristian » 11. nov 2013, 10:14

skills jokes skrev:hej,
jeg har set nogle c++ tutorials og jeg har lært lidt af basic's som fks if's og hvordan man laver variabler ovs.
men i alle videoerne laver de en main som jeg dog godt ved hvorfor man skal lave den men de laver også noget som hedder "#include <iostream>" og "using namespace std;"

og de siger ikke hvad de gør de sige bare at man skal have dem for at det virker.
så er der ikke en som kan forklare mig hvad/hvorfor man bruger dem??

tak :D
3 ord.

Java og Læs http://en.wikipedia.org/wiki/Library_%28computing%29

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 11. nov 2013, 11:04

cristian skrev: 3 ord.

Det er nu 4 ord medregnet linket? :? :P

Men det er udenfor mine områder vi bevæger os her, har altid foretrukket det dejligt enkle webprogrammering, så har holdt mig fra de andre græsmarker. ;)

skills jokes
Nørd
Nørd

Indlæg af skills jokes » 11. nov 2013, 14:24

Jeg ved ikke helt med det der java :/
Jeg har prøvet at finde ud om noget mex java og c++ og jeg har set noget med at man bruger c++ til at lave 3d spil ovs. Og jeg har prøvet at søge på java game engine, og alle spillene er 2d :/

Jeg ved godt at det er meget svært at lave et 3d spil, men det er jo derfor at jeg vil lære det så hurtigt som muligt så jeg på et tidspunkt kan lave et 3d spil.

Tak :d :d :d

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 11. nov 2013, 19:50

Danielh007 skrev:
cristian skrev: 3 ord.

Det er nu 4 ord medregnet linket? :? :P

Men det er udenfor mine områder vi bevæger os her, har altid foretrukket det dejligt enkle webprogrammering, så har holdt mig fra de andre græsmarker. ;)
Et link er ikke et ord ddoohhhhh :geek: ,)

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 11. nov 2013, 19:55

skills jokes skrev:Jeg ved ikke helt med det der java :/
Jeg ved godt at det er meget svært at lave et 3d spil, men det er jo derfor at jeg vil lære det så hurtigt som muligt så jeg på et tidspunkt kan lave et 3d spil.

Tak :d :d :d
Det kommer ikke til at ske lige foreløbigt ;)
At lave et spil som snake er i forvejen udenfor din rækkevide.

Man kan godt bruge Java til at lave 3D spil, men man starter med 2D spil.

Men når du ville bruge Java og lære tingene i den rækkefølge man burde, så hjælper jeg dig gerne :ugeek:

Besvar