Hjælp til Wordpress

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
dj2party
Begynder
Hjælp til Wordpress

Indlæg af dj2party » 29. aug 2012, 12:51

Halløj derude. jeg er nybegynder til wordpress og er løbet ind i nogen problemer.

problem 1 jeg bruger EvoLve 2.3.9 den har denne slidershow i midten hvor der er 4 forskellige billeder. dem kunne jeg godt tænke mig at få skiftet ud med min egne billeder.

problem 2 i kontakt formularen kunne jeg godt tænke mig at der hvor der står "send" at det blev blåt, og der hvor der står "læs mere" blev også blåt.

problem 3 nu har jeg lavet et eller andet ved forsiden hvis man trykker på "læs mere" ved Mobildiskotek eller Sumodragter så kommer du ind på siden hvor der står "Ikke fundet

Undskyld, men du kigger efter noget der ikke er her mere!. " øhhhhhhhhhhhhh hvad har jeg nu pillet ved :P

håber der er nogen der kan hjælpe mig derude

på forhånd mange tak ..

hjemmeside er http://www.dj-2-party.dk

hvis der ellers er andet i kan falde over som er en fejl må i gerne sige det :P
kom gerne med ris eller ros :)
Mvh Cristian

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Hjælp til Wordpress

Indlæg af ThomasI » 29. aug 2012, 17:19

Billederne til dit slidehsow burde du nemt kunne skifte via dit kontrol panel. Der burde EvoLve 2.3.9 have en fane, hvor billederne kan ændres og tilføjes... Kig evt. under medier eller indstillinger. Alternativt er det sat op som en widget, hvor du under widget området kan bestemme hvilket billeder den skal vise...

Til dit andet problem, så skal du nok en og rode din css fil... find ud af hvilket styling "send" og "læs mere" står med og ændre så dem i dit stylesheet. led efter deres class eller id navn...

Dit sidste problem er lidt mere tricky... Alle dine links peger med "http://dj-2-party.dk/fadolanlaeg" - tror måske du skal tilbage og kigge i din kode for at finde ud af hvor din URL peger hen...

shukbob
Rutineret
Rutineret

Indlæg af shukbob » 30. aug 2012, 09:15

1. Ja det burde du kunne skifte nemt i dit kontrol panel. Ellers kan du også højre klik på billederne og læg nogen andre ind via FTP Connection.

2. Du har en fane som hedder Editor, ved jeg hvor du skal redigere det via CSS. (Se e.v.t. også CSS Tutorialsne.)

3. Har ikke nogle svar dsv. :D

- Alexander.

/PS: Thomas jeg troede ikke at du brugte WordPress :) Jeg troede du kun programmeret.\

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 30. aug 2012, 10:44

Hey Alexander,

Nej, jeg har skam også kastet min kærlighed på Wordpress... Men man kan jo også programmere en masse i wordpress...Det er jo så dejligt åbent at man kan ændre så meget i det man vil ;)

dj2party
Begynder

Indlæg af dj2party » 30. aug 2012, 10:59

Hej igen mange tak for det hurtige svar :) jeg fandt ud af det med slidershow. men mine billeder er for små kan man gøre noget ved billederne ? eller skal jeg ha taget nogen nye ?

lige det andet med forsiden kan jeg simpelthen ikke finde det, jeg skal rette jeg var ved alt give helt op igår og slette det hele og starte forfra igen. Jeg har løbet ind i det problem før og fik nok til sidst så jeg slettet det hele og begyndte på en frisk. det vil jeg gerne undgå denne gang :) Hjææææælpe

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 30. aug 2012, 12:50

Med hensyn til billederne skal du enten tage nogle nye eller forstøre dem medet program som photoshop.

Hvis du vælger at starteforfra, så vælg denne gang et tema hvor der er en indbygge "læs mere" funktion på alle indlæg og sider. så slipper du for selv at skulle hen og rode alt for meget i koden, hvis du ikke er så stærk i det... Det fleste nye temaer har denne funktionalitet, og da der er mange tusinde temaer der ude, mon så ikke du kan finde noget du kan bruge... :D

shukbob
Rutineret
Rutineret

Indlæg af shukbob » 31. aug 2012, 15:17

ThomasI skrev:Med hensyn til billederne skal du enten tage nogle nye eller forstøre dem medet program som photoshop.

Hvis du vælger at starteforfra, så vælg denne gang et tema hvor der er en indbygge "læs mere" funktion på alle indlæg og sider. så slipper du for selv at skulle hen og rode alt for meget i koden, hvis du ikke er så stærk i det... Det fleste nye temaer har denne funktionalitet, og da der er mange tusinde temaer der ude, mon så ikke du kan finde noget du kan bruge... :D
Argh Photoshop er nok for dyrt :)
Tror mere du skal med http://GIMP.org/.

Besvar