MacScan

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
MacScan

Indlæg af Josefine » 23. jun 2012, 12:23

Hej igen!

Jeg kunne godt tænke mig at scanne min Mac for spyware bare for en sikkerhedsskyld (og bare for at prøve det) - altså cookies og eventuelle tracking cookies, som jeg så kan gøre en ende på.
Jeg har set lidt på et program, der hedder MacScan, men er der nogen, der ved lidt om det? Er det et program, der er sikkert at installere og have til at scanne på sin Mac?

Og så ser jeg konstant og mere til reklamer for noget, der hedder MacKeeper, og nu er jeg altså begyndt at blive nysgerrig - er der nogen, der ved, hvad det er for en fætter?
Jeg har, på grund af de mange reklamer, en lidt dårlig mavefornemmelse omkring det, og jeg har hørt fra en af mine veninder, at hendes far siger, at det bare giver virus eller noget i den dur (sikkert ikke helt rigtigt, og Mac er jo også sværere at angribe, men man ved da aldrig?).
Ud over det er jeg sådan rimelig sikker på, at der er en eller anden form for cookie eller spyware, der har fundet ud af, at MacKeeper ville være noget jeg kunne installere, eftersom jeg har en Mac :P
Det er ikke, fordi jeg har brug for MacKeeper, men er der nogen, der eventuelt ved noget om det, for nu er jeg bare blevet lidt nysgerrig (og irriteret) af alle de reklamer for det, når jeg er på internettet?

Ville lige høre jer, da Google ikke altid kommer med lige de svar, man leder efter.
På forhånd tak for hjælpen :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: MacScan

Indlæg af ThomasI » 25. jun 2012, 12:41

Jeg har ingen erfaring med det, så jeg må desværre melde pas ;)

Josefine
Geni
Geni

Re: MacScan

Indlæg af Josefine » 25. jun 2012, 22:03

Helt i orden, Thomas, du har jo heller ikke Mac, så hvor skulle du vide det fra :P

Besvar