Sikkerhedstjek og søgning af hardware på Mac?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
Sikkerhedstjek og søgning af hardware på Mac?

Indlæg af Josefine » 3. apr 2012, 20:21

Hej :) !

Jeg har jo nogle Sims 3 spil, der b.la. kræver et ATI X1600 eller NVIDIA grafikkort - jeg har det sikkert allerede, men hvordan finder jeg egentlig ud af, om jeg har det? Jeg har været inde i "Om denne Mac" og rode lidt, men må indrømme, at jeg ikke rigtig kunne finde rundt derinde og ikke fandt noget.
Er der nogen, der ved, hvordan man tjekker sådan noget :?:

Og så vil jeg gerne vide, om man kan køre et sikkerhedstjek på ens Mac? Ikke fordi jeg har brug for det lige nu og her, jeg har ikke mistanke om virus eller noget, men det er vel altid godt at være på den sikre side, og så vil jeg gerne vide det til nødstilfælde også.
Er det noget, I ved, om man kan gøre på sin Mac - altså køre sådan et sikkerhedsscan, der rapporterer om f.eks. trojanske heste (hvis man overhovedet kan få det til Mac), malware, spyware, virus osv. osv.? Eller SKAL man downloade et program fra internettet til det?
Det er jeg nemlig bare ikke meget for... er meget skeptisk, for helt ærligt, så gør de fleste mere skade end gavn - gjorde (og gør) de i hvert fald på vores stationære herhjemme. Og nogle af dem har sikkert også et helt andet formål.

Er rimelig ny i det her, så det ville være fedt, hvis nogen kunne hjælpe mig lidt på vej - har ellers tjekket Google, men kunne ikke rigtig finde noget :)

Mvh. Josefine

Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret
Geografisk sted:Nordjylland, Visborg

Re: Sikkerhedstjek og søgning af hardware på Mac?

Indlæg af PatricksGamerTag » 3. apr 2012, 20:47

Jeg har jo nogle Sims 3 spil, der b.la. kræver et ATI X1600 eller NVIDIA grafikkort - jeg har det sikkert allerede, men hvordan finder jeg egentlig ud af, om jeg har det? Jeg har været inde i "Om denne Mac" og rode lidt, men må indrømme, at jeg ikke rigtig kunne finde rundt derinde og ikke fandt noget.
Min ven har en mac, og han siger :
Klik på "Apple- ikonet" .
Klik på "Om denne Mac" .
Klik på " Mere info ".
Klik på " Grafik /skærme "i " Hardware " kategorien.

Håber det hjælper. :)

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 3. apr 2012, 21:46

PatricksGamerTag skrev:
Min ven har en mac, og han siger :
Klik på "Apple- ikonet" .
Klik på "Om denne Mac" .
Klik på " Mere info ".
Klik på " Grafik /skærme "i " Hardware " kategorien.

Håber det hjælper. :)

Tak for dit svar :)
Der står bare:

Intel HD Graphics 3000:

Chipset-model: Intel HD Graphics 3000
Type: GPU
Bus: Indbygget
VRAM (i alt): 384 MB
Producent: Intel (0x8086)
Enheds-id: 0x0126
Revision-id: 0x0009
Skærm:
LCD-farveskærm:
Opløsning: 1280 x 800
Pixeldybde: 32 bit farve (ARGB8888)
Hovedskærm: Ja
Dublering: Fra
Online: Ja
Indbygget: Ja

Vil det så sige, at jeg ikke har nogle af de grafikkort :?: For så er det da klart, at spillet fryser konstant....

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 3. apr 2012, 22:10

Hej Josefine.

Ud fra det du skriver at din maskine har (som du har fundet den har), og der står ved Sims 3 at den skal bruge det andet så er det 99% sikkert at det er derfor spillet fryser hele tiden.
Mac er ikke kendt som de bedste spil computere, vil man gerne spille er det for det meste Windows eller Linux man skal have fat i, er der skole/arbejde vil jeg klart anbefale Mac. :)

Håber det hjalp lidt, men for at være sikker på jeg ikke sagde alt for meget og du intet fik ud af det så er svaret at dit grafikkort er for lille. :)

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 3. apr 2012, 22:30

Argh øv, for pokker da også. Og sådan et grafikkort koster typisk over de 1.000 kr. ikke?
Ja, jeg var godt klar over, at det var lidt af et sats at skulle have dem over på Mac'en, men nu står der jo så højt og helligt, at de virker fint til Macs på spilæsken.
Måske de liige skulle informere om, at Mac'en skal opgraderes med et bedre grafikkort, før det passer.
Man kan da heller aldrig være heldig :P ....

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 4. apr 2012, 11:43

Jeg forstår det bare ikke.
Jeg har jo også Sims Medieval og Spore installeret på min computer, og de kræver begge to enten ATI X1600, NVIDIA 7300 GT med 128 MB RAM eller Intel Intergrated GMA X3100, og de har altså ikke rigtig frosset før - i hvert fald slet ikke på samme måde. Spore kommer tit med nogle underlige fejl og lukker ned på grund af det, og Sims Medieval fryser godt nok også nogle gange, nu jeg tænker over det... men slet ikke i så slem grad som i Sims 3. Men det må vel være fordi, den ikke kræver nær så meget som Sims 3.
Men det vil jeg næsten sige, at Spore gør, så hvorfor den aldrig er frosset før er mig en gåde :?:
Det ser ikke ud til, at jeg har nogle af de grafikkort, men hvad for et grafikkort er det så, jeg har? Er det Intel HD Graphics 3000? For jeg har bare lidt på fornemmelsen, at det ikke er et grafikkort?

Jeg synes bare det er lidt underligt, at Spore kræver stort set det samme som Sims 3, når jeg har aldrig oplevet, at den fryser som i Sims 3.
Den har så godt nok en del andre fejl og mangler, men den er aldrig frosset, hvis jeg husker rigtigt.

Og hvis det er, jeg skal have fat i et nyt grafikkort, skal det så være en af dem, der står nævnt på spilæskerne? Kan de sættes ind i en bærbar Mac Book Pro, og har jeg overhovedet en garanti for, at det vil hjælpe på mit problem overhovedet?
For det ville være rimelig træls at betale flere tusinde kroner for et nyt grafikkort, der ikke er til den store hjælp.

Besvar