Spam på nemprogrammering.dk lad os diskutere

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:
Spam på nemprogrammering.dk lad os diskutere

Indlæg af cristian » 22. jul 2019, 21:14

Jeg syntes jo at dette er interessant, nemprogrammering.dk bliver fra tid til anden "angrebet" af spam omkring lidt af hvert.
- Dating
- "Gode tilbud"
- Andet

Hvis der er nogle der er interesseret så åbner jeg hermed dialogen omkring
Hvad skal der til for at lave en forum bot? og hvordan vi vil gå omkring problemstillingen at lave sådan en bot.
Udveksle fif :D

Det er også lidt interessant når der bliver nævnt andre forum medlemmere i trådene for at smide andre på vildspor.

At logge ind på et forum er ret trivielt, her kan vi f.eks bruge Curl

Kode: Vælg alt

curl --user user:pass --cookie-jar ./somefile https://xyz.com/a
curl --cookie ./somefile https://xyz.com/b
Vi har nu logget ind på et forum.

C# bruger HttpClient()
Java bruger java.net.URL / java.net.URLConnection
og vi kan bruge "process builder" i begge programmer hvis vi gerne vil bruge Curl direkte.

Det er også muligt (måske) at få en liste med alle .dk domæner fra dk-hostmaster, så vi ikke skal gætte danske domæner,
og så gælder det bare om at lede efter "bruger oprettelses" former og "login" former.

Hvis der er interesse for sådan en dialog så lad mig høre.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Spam på nemprogrammering.dk lad os diskutere

Indlæg af ThomasI » 27. jul 2019, 19:19

Hej Cristian,

Ja vi er desværre lidt ramt af spammere fra tid til anden, men vi (mods og jeg) gør hvad vi kan for at holde foraet "rent". Det kunne være interessant at se, hvordan sådan en bot virker og hvor intelligent man kan lave den, men jeg synes ikke vi skal bidrage yderligere og potentielt dele koden, så alle potentielt kan lave sådan en bot - vi har jo nok af dem i forvejene ;-)

Jeg har netop opdateret spam-spørgsmål på vores tilmeldingsformular, da vi igen igen har haft en del bot-besøg...

Mvh.

Besvar