Sikkerhed ved at få andre til at lave en hjemmeside

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Låst
ZSY
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:23. maj 2016, 13:56
Sikkerhed ved at få andre til at lave en hjemmeside

Indlæg af ZSY » 23. maj 2016, 14:00

Hej :)

Jeg vil høre om der er nogen derude der evt. kan fortælle svare mig på dette.
Jeg har i noget tid prøvet at lære programmering for at kunne lave min egen hjemmeside. Jeg har dog indset at den slags hjemmeside jeg gerne vil have lavet er alt for kompleks og tidskrævende at få lavet og har derfor overvejet at få en programmør i Kina til at lave den istedet. Jeg er dog usikker på om hvorvidt det er sikkert at få andre til at lave hjemmesiden? Jeg vil derfor høre om der evt. er nogen kan fortælle mig hvilke overvejelser jeg bør gøre mht. til sikkerhed hvis jeg vælger at få nogle andre til at hjælpe med at lave min hjemmeside?

På forhånd tak !

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Sikkerhed ved at få andre til at lave en hjemmeside

Indlæg af Daniel » 26. maj 2016, 10:57

Hej :)

Det er altid rigtig svært at vurdere om noget er sikkert, man kan altid komme ud for at der er nogen som prøver at snyde en, uanset hvad det drejer sig om.
Alt efter hvad det er for en type hjemmeside du skal have lavet, så vil jeg sige både for og imod med en kinesisk leverandør.

Hvis det drejer sig om en lille personlig side eller hobby, så kan det da være værd at tage chancen, bare sørg for at Google lidt rundt for at se om du kan finde noget info om denne programmør fra Kina. Drejer det sig i stedet om et større projekt som fx en webshop, så ville jeg klart anbefale dig at finde et dansk firma til at udføre dette, så er du sikret langt mere da du er sikret af de danske love hvis du skulle blive snydt.

Eventuelt kan du jo tage et kig på NemProgrammerings webbureau NPWS, ved at de altid levere et kanon stykke arbejde :)

ZSY
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:23. maj 2016, 13:56

Re: Sikkerhed ved at få andre til at lave en hjemmeside

Indlæg af ZSY » 26. maj 2016, 22:01

Hej Daniel, tusind tak for svar!

Du har nok ret i at det er svært at vurdere! Den hjemmeside jeg har tænkt mig er ret omfattende så risikoen er nok også større selvom den ikke omfatter nethandel.
Jeg mener at den kinesiske programmør skulle være troværdig nok , men det er netop på grund af ideen bag hjemmesiden, at jeg er lidt i tvivl.
Mht. til at finde en dansk leverandør har jeg også overvejet det, men er bange for at prisen kommer til at overstige mit budget, netop fordi det er så omfattende et projekt. Af den grund har jeg også overvejet at få lavet en del af hjemmesiden i Kina og så evt. udbygge den her i Danmark hvis der skulle blive brug for det. Ved du om det kan lade sig gøre og er det svært for programmører at ændre i andres arbejde hvis man ikke er sat ind i opsætningen fra bunden af, eller?

Jeg har kigget på NWPS og det ser også godt ud, jeg prøver at høre dem ad ang. pris! Endnu en gang tak for svar! :D

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Sikkerhed ved at få andre til at lave en hjemmeside

Indlæg af ThomasI » 28. maj 2016, 14:45

Hej med dig,

Min erfaring er, at det kan være rigtig fint at brugte udenlandske freelancere til små opgaver, da det er nemt at præcisere hvad det er man skal have lavet og derpå fastsætte en pris.
Når det kommer til større projekter er det dog meget sværere at styre, og jeg har set alt for mange tilfælde, hvor kunden har troet han har bestilt en cykel og har fået en knallert leveret ( hvis du forstå)

Hvis du skal have en i Kina til at lave din side, så er det MEGET vigtigt at du har 100% klare krav, altså at alt er beskrevet helt i detaljen, for ellers kan i nemt snakke forbi hinanden. Skulle det ikke blive som du vil have det, så har du også meget lidt sikkerhed for hvordan vil du få dine penge igen, hvis personen sidder i Kina - det kan du praktisk talt ikke.

En tredje ting du skal overveje er, hvilket system og sprog det kodes i - vil din kinesiske udvikler være den eneste der kan finde rundt i systemet efter du har fået det lavet? Hvis ja, så har du et problem den dag han ikke gider arbejde i det mere eller du gerne vil have en anden man på. Kode er ligesom sprog, og det kan være helt umuligt for en anden programmør at komme ind og hjælpe i en system der er kodet af en kinser 100% efter hans hoved - prøv derfor at vælge et system som mange kender til og tilpas det, så er det nemmere at få andre ind og hjælpe den dag din mand i Kina løber fra opgaven eller bare finder på at han vil lave noget andet ;)

@Daniel - tak for henvisningen :D

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Sikkerhed ved at få andre til at lave en hjemmeside

Indlæg af cristian » 29. maj 2016, 21:37

Min erfaring siger mig at det bliver rigtig svært rigtig hurtigt at få et fornuftigt resultat ved at bruge ressourcer på den anden side af DK's grænser,
da arbejdskultur bliver væsentlig anderledes og man skal her virkelig afstemme forventninger samt kommunikation kan blive vanskeligt.

Man skal også tage forholds regler for betaling og aflevering af materiale.
Når du vælger et firma i DK har du også den fordel at du kan holde dem ansvarlig, det kan du ikke med et firma i Asien.

Hvis du i sidste ende ikke selv kan kvalitets sikre slutproduktet eller kan få en til det, så vil jeg end ikke kaste mig ud i det udenfor DK.

ZSY
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:23. maj 2016, 13:56

Re: Sikkerhed ved at få andre til at lave en hjemmeside

Indlæg af ZSY » 30. maj 2016, 11:22

Hej Thomas og Daniel,

Tusind tak for jeres svar!
Da der er et ret stort projekt jeg vil have op at køre, har i nok ret i at det er bedre med en dansk leverandør så jeg er sikker på resultatet og som også kan hjælpe med at vedligeholde hjemmesiden :)
Så skal jeg bare lige have skaffet nok kapital til at kunne udvikle den hjemmeside jeg ønsker mig!

Igen tak for jeres hjælp!

Låst