Aktier og programmering

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Stockdealer
Begynder
Aktier og programmering

Indlæg af Stockdealer » 27. okt 2015, 23:16

Hej programmører og IT-interesserede

Jeg har en god ide til et aktie program.

Jeg spørger derfor jer garvede programmører om det er muligt at lave et aktie program der automatisk opkøber aktier og
automatisk sælger aktier på bestemte datoer. Programmet skal altså kunne indeholde logaritmer eller lignende.
Jeg vil ikke gå helt i dybden med min ide,
Men er der mulighed for at få lavet sådan et program? skal man betale sig fra det? eller kan man selv programmere det, eller indgå i et samarbejde herom?

På forhånd tak for hjælpen, håber der er nogen der brænder inde med lidt viden på det her område, da det er svært at finde noget på nettet. :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Aktier og programmering

Indlæg af ThomasI » 28. okt 2015, 21:29

Det er svært at sige, hvordan du lige skal gribe den an.

Er ret sikker på at du ikke selv kan lære at kode sådan et program på nogle måneder, da det kræver ret strenge sikkerhedsprotokoler og integrationer til bankernes systemers osv...

Dit bedste bud vil nok være at alliere dig med en programmør, som har arbejdet i bank-branchen og kender til deres it-systemer. Men sådan en gut vil nok heller ikke være helt billig i drift ;)

Stockdealer
Begynder

Re: Aktier og programmering

Indlæg af Stockdealer » 28. okt 2015, 23:00

Mange tak for svaret! det lyder meget rigitgt..

Besvar