Har brug for idéer til et nyt projekt!

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57
Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af jepperask » 2. jan 2015, 15:45

Jeg trænger til et nyt projekt, men mangler lige idéen!
Det skal gerne være enten Android eller en PHP-hjemmeside.

Det kunne også være et projekt, som vi var flere inde over.. Kom endelig med nogle forslag. :-)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af cristian » 2. jan 2015, 16:21

jepperask skrev:Jeg trænger til et nyt projekt, men mangler lige idéen!
Det skal gerne være enten Android eller en PHP-hjemmeside.

Det kunne også være et projekt, som vi var flere inde over.. Kom endelig med nogle forslag. :-)
Er det så ikke tid til fælles git projekt ,)?

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af jepperask » 2. jan 2015, 17:22

cristian skrev:
jepperask skrev:Jeg trænger til et nyt projekt, men mangler lige idéen!
Det skal gerne være enten Android eller en PHP-hjemmeside.

Det kunne også være et projekt, som vi var flere inde over.. Kom endelig med nogle forslag. :-)
Er det så ikke tid til fælles git projekt ,)?
Hehe jo, men nu skal vi lige have idéen først! :roll:

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af cristian » 2. jan 2015, 21:13

Et forum bygget fra bunden

Et spil

..... tænker

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af cristian » 2. jan 2015, 21:20

Spillet EVE Online har verdens mest realistiske økonomi, der er også lavet flere hjemmesider hvor du kan tage din in-game valuta og bruge i forskellige spil.
EVE-poker, EVE-lotteri mm.

F.eks. https://cogdev.net/blink/ er et lotteri hvor du betaler X in-game valuta X gange for X lodder. Hvis du vinder på et lod får du så mulighed for at få gevindsten,
eller omregne den til in-game valuta (hvad gevindsten ville være værd på in-game markedet) og få denne i stedet.

Vi kan lave et program der analysere hvilke lodder der giver størst gevinst og lave et program der spiller disse for at "tjene" mest muligt.
Siden vælger sine lodder med et PHP tilfældigheds generator, men som vi alle ved er det ikke 100% tilfældigt. Og hvis man kan regne ud hvilke lodder
vinder inden de spilles, kan vi lave et automatiseret system der logger ind, spiller, vinder, overføre gevindsten og så videre.

Vi kan donere det hele væk in-game hvis det er vi kan lave noget der virker.

Det ville være en god udfordring da man skal
Crawle hjemmesiden for up-to-date-info.
Interagere med hjemmesiden igennem programmet.
Ikke opføre sig som en bot, så man ikke bliver opdaget.
Have en DB at gemme info i.
Udmanøvre en tilfældigheds generator.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af jepperask » 2. jan 2015, 21:41

cristian skrev:Et forum bygget fra bunden

Et spil

..... tænker
Der findes rigtigt mange forums, så skulle man bygge et fra bunden, skulle vi totalt ændre strukturen - hvis det er muligt at lave noget der fungerer bedre.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af ThomasI » 3. jan 2015, 12:48

Hej Jeppe,

Jeg vil snart kaste mig ud i at opdatere det her forum, så det kan være det kommer et PHP projekt for dig at hjælpe mig med at redde det hele når jeg ikke kan få det til at virke :lol: :?

At gå fra version 3.0.8 til 3.1.2 blir sq et stort og farligt spring! ;)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af cristian » 3. jan 2015, 15:52

Der findes rigtigt mange forums, så skulle man bygge et fra bunden, skulle vi totalt ændre strukturen - hvis det er muligt at lave noget der fungerer bedre.
Det betyder ikke noget om der findes forums i forvejen, at bygge et fra bunden ville uden tvivl være noget man lære en masse af. Da der er mange ting man skal
tage hensyn til. Men selvfølgelig skal det fungere bedre end hvad der er i forvejen derude ;)

aksina
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:11. jan 2015, 17:52

Re: Har brug for idéer til et nyt projekt!

Indlæg af aksina » 11. jan 2015, 17:56

hej jepperask, jeg har faktisk et rimlig god ide (hvis du spørg mig selv) men desværrer er mine evner kun i html / css, men selv om mine evner i php ikke er de store ( kender lidt til det) håbede jeg måske du var frisk på at partner op.
min ide er ikke andet ind en platform hvor man kan handle, lidt ligesom dba.dk. men temaet er ikke set før.

hvis det lyder spænde og du gerne vil høre mere, kontakt mig på facebook eller mail, Spoulsen@hotmail.dk er min email

Besvar