netbeans (8.01)

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
PovlK
Begynder
Indlæg:11
Tilmeldt:3. nov 2014, 17:28
Geografisk sted:Odense
Kontakt:
netbeans (8.01)

Indlæg af PovlK » 3. nov 2014, 17:52

Har prøvet at "runne" den fil som skal oprette forbindelse til en mysql database, men det kan jeg ikke.
Windows 8.1,og wampp som er installeret på andet drev end C.

Under htdocs kører jeg joomla uden problem, og også php-filer kan jeg teste med netbeans herfra.
Det er faktisk bare koden fra jeres første mysql video som skal oprette kontakt til den database - som jeg har oprettet med phpmyadmin.
Parametrene for projektet er sat til Localhost, til 127.0.0.1 o.s.v men intet virker, filen kan ikke findes - er den fejlmeddelelse som jeg får.

Sourcefilen ligger i netbeans projektmappen i htdocs. Jeg kan køre php-filer herfra men altså ikke op mod mqsql.

Hvad gør jeg forkert eller har overset?
mvh. PovlK

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: netbeans (8.01)

Indlæg af ThomasI » 4. nov 2014, 10:46

Hej Povl,

Lige så jeg forstår dit setup 100%.

- ligger din fil som kobler op til databasen i htdocs mappen?
- Har du tændt for MySQl i Wampp kontrolpanel?

Du siger filen ikke kan køres - hvad er fejl meddelsen? Kan siden ikke vises?

mvh.

PovlK
Begynder
Indlæg:11
Tilmeldt:3. nov 2014, 17:28
Geografisk sted:Odense
Kontakt:

Re: netbeans (8.01)

Indlæg af PovlK » 4. nov 2014, 14:57

Hej, og tak for svaret! Var lige hurtig nok, - det er man ellers ikke altid når man er ved at runde 70, så det undskylder jeg! Havde flyttet mine forskellige sourcefiler i min lokalinstallation men ikke sikret, at alle stierne i "run configuration" i hver af Netbeans projektstier var blevet helt opdateret korrekt. Dem have jeg stirret mig blind på. Sov på det og nu er problemet løst.
Ellers flot webside og gode videoer, specielt jeres OOP del er godt forklaret :D
Venlig hilsen og tak,
PovlK

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: netbeans (8.01)

Indlæg af ThomasI » 4. nov 2014, 15:20

Dejligt at du fik det til at virke! :D

Og hold da op... jeg er imponteret over, at du i en alder af næsten 70 har begivet dig ud i PHP programmering.

... Jeg møder mange herinden på halvdelen af din alder der hverken har mod på eller evner til blot at lære HTML :)

TUMBS UP! :!:

Besvar