NetBeans virker ikke altid !!

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Freddy
Begynder
Indlæg:15
Tilmeldt:25. apr 2014, 01:58
NetBeans virker ikke altid !!

Indlæg af Freddy » 12. maj 2014, 16:33

Jeg ved ikke lige hvilket forum dette hører under - derfor prøver jeg her.

Jeg sidder og laver min første hjemmeside i NetBeans, programmerer lidt, tester, laver rettelser, tester, laver nye rettelser o.s.v. - det går fint.
Men nu har jeg en tre gange oplevet, at pludselig slår rettelserne ikke igennem mere. Jeg har prøvet at lave fiktive rettelser og save igen, gået ud og ind af netBeans, bootet pc'en- men intet hjælper.
MEN så fandt jeg ud af, at hvis jeg savede sourcen under et nyt navn, så virkede de rettelser jeg lige havde lavet.??? Det er lidt irriterende, for i første omgang tror man jo altid, at man har lavet noget forkert, mangler et tegn, eller lavet en forkert syntax.

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Er der nogen der har et forslag til løsning?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NetBeans virker ikke altid !!

Indlæg af ThomasI » 12. maj 2014, 20:53

Er det når du ser din side i browseren at dine ændringer ikke slår igennem?

Du skal altid huske at clear din cache når du skal se nogle rettelser på din side.

Din browser vil ofte gemme gamle versioner af din hjemmeside, og selvom du måske overskriver filen så kan du stadig få vist den "den gamle" version af siden i din browser.

Husk derfor altid at trykke ctrl+F5 når du vil opfriske din side:

Læs også:
http://www.wikihow.com/Clear-Your-Browser's-Cache

Freddy
Begynder
Indlæg:15
Tilmeldt:25. apr 2014, 01:58

Re: NetBeans virker ikke altid !!

Indlæg af Freddy » 13. maj 2014, 04:19

Hej Thomas

Det lyder præcis som forklaringen, det var slet ikke i mine tanker.
Jeg prøver din opskrift - tak for svar.

Besvar