En lille "ordbog?" (en ide)

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
En lille "ordbog?" (en ide)

Indlæg af Josefine » 28. dec 2011, 21:48

Hej!

Nu er jeg jo meget ny i det her med kodning og sådan, og jeg har aldrig fået undervisning i virkeligheden eller noget, så al min viden er jo sådan set opsamlet fra nettet.
Derfor er min viden også lidt mangelfuld, og jeg har nogle gange lidt svært ved at følge med i videoerne på grund af de mange ukendte ord. Der er jo både statement, script, attribut, tag, variabel, webhotel (hvis det var det, det hed) osv., og jeg ved kun sådan lidt halvt om halvt, hvad de egentlig betyder, og hvad det er for nogle.
Jeg tænkte, om det måske var en ide at gennemgå (f.eks. i en video) det eller lave en lille ordbog for det, så folk (som mig :P) lige kan få det sat på plads og ikke føler sig helt på dybt vand, når man skal lære alt det andet?

Mvh Josefine

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: En lille "ordbog?" (en ide)

Indlæg af ThomasI » 29. dec 2011, 12:17

Hej Josefine,

Det kunne bestemt godt være en ide...

Jeg vil ikke love at det bliver gjort med det samme, men vi skal nok have det med i overvejelserne i de næste videoer der skal laves...

Om ikke andet kan det jo være at der er en venlig mod der kunne finde på at lave en lille ordbog som vi kunne lægge her på forum...så kunne alle mods fylde på den på den måde...

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 29. dec 2011, 17:47

Fedt, det lyder super godt :D

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 30. dec 2011, 13:31

Er det ikke sådan noget her du lever efter Josefine?
http://www.w3schools.com/tags/default.asp

se mere her, under refrences.
http://www.w3schools.com/html/default.asp

Vh

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 1. jan 2012, 14:12

Joh også det, men jeg tænkte nu mere på ord som "tag", "attributter" osv. :)

Besvar